۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۴۲۸۸۵
مدیر طیور و زنبورعسل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

فعالیت بیش از 1000 زنبوردار در چهارمحال و بختیاری

مدیر طیور و زنبورعسل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از یک هزار و ۲۷۰ بهره‌بردار در بخش زنبورداری چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.
فعالیت بیش از 1000 زنبوردار در چهارمحال و بختیاری
حسن رحمانی مدیر طیور و زنبورعسل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ تعداد کلنی‌های زنبور عسل کوچنده این استان را حدود ۷۵ هزار کلنی برآورد و اظهار کرد: با هماهنگی نیروی انتظامی از خروج کلنی‌های زنبورعسل از ۶ تا ۱۹ مهرماه سال‌جاری در راستای انجام سرشماری کلنیهای زنبور عسل جلوگیری می‌شود.
 
وی، تعداد کلنی‌های زنبورعسل این استان را ۱۵۰ هزار کلنی اعلام کرد و افزود: به دلیل شرایط آب و هوا و سرد شدن زودهنگام هوا، رغبت ماندگانی زنبورداران در مناطق ییلاقی امسال کمتر شده است.
 
مدیر طیور و زنبورعسل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان تولید عسل استان در سال گذشته را یک هزار تن ذکر کرد و گفت: با توجه به بارش‌های مستعد بهاری و فراوانی رویش گیاهان سال زراعی جاری در محل استقرار زنبورداران پیش‌بینی تولید و برداشت دو برابری محصول عسل در استان شده است.
 
وی بیان داشت: با توجه به مرغوبیت و کیفیت منحصربه‌فرد عسل منطقه، بخشی از محصول تولیدی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
 
رحمانی با اشاره به اینکه تنها ۲۰ درصد از کلنی‌های عسل استان زیر پوشش صندوق بیمه قرار دارند تاکید کرد: آشنایی نداشتن با مزایای بیمه، هزینه بالای حق بیمه و پراکندگی زنبورداران علت اصلی بیمه نشدن بخش عمده‌ای از کندوهای عسل استان است.

وی در انتها گفت: بیش از یک هزار و ۲۷۰ بهره‌بردار در بخش زنبورداری چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۹:۳۹

29 Dec 2019