۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۱۶۶۰
رئيس ستاد بحران شهرستان فارسان

بيش از ۶۰ درصد از مزارع کشاورزي و باغات شهرستان فارسان زير آب‌رفته‌اند

رئيس ستاد بحران شهرستان فارسان گفت: بيش از ۶۰ درصد از مزارع کشاورزي و باغات شهرستان زير آب‌رفته‌اند و همچنين خسارت‌هاي به تأسيسات زير بنايي آب برق منازل مسکوني و برخي ساختمان‌هاي دولتي واردشده است.
بيش از ۶۰ درصد از مزارع کشاورزي و باغات شهرستان فارسان زير آب‌رفته‌اند
مرداس طاهري در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: تا ديروز عصر 47 ميلي متربارندگي در فارسان داشته‌ايم و با استفاده از بيل مکانيکي و بيل بکو نسبت به قطع جاده کشاورزي در منطقه حيوان رستي اقدام و از محاصره سيلاب روستاي چغاهست جلوگيري کرديم.

وي افزود: نسبت به تخليه يک واحد شيلات در روستاي ده چشمه اقدام شد و تعدادي از خانه ها در روستاهاي ده چشمه و چغاهست تخليه شدند.

فرماندار شهرستان فارسان از ايجاد سيل بند در روستاهاي فيل آباد، ده چشمه و گوشه هم خبر داد.



مرداس طاهري افزود: کليه آب‌هاي چشمه قلعه در حنا در پهن و کليه آب‌هاي جاده‌ها به خارج از شهر هدايت‌شده و بيش از ۶۰ درصد از مزارع کشاورزي و باغات شهرستان زيرآب رفته‌اند و همچنين خسارت‌هاي به تأسيسات زير بنايي آب برق منازل مسکوني و برخي ساختمان‌هاي دولتي واردشده است.

وي گفت: همه بخشداران، شهرداران و دهياران نيروي انتظامي هلال‌احمر و راهداري حمل نقل آمادگي لازم را جهت خدمت به مردم‌ دارند.
 
يکي از دهياران روستاي ده چشمه گفت: دبيرستان هفت‌تير واقع در خيابان امام حسين (ع) مسير آرامستان، جهت اسکان خانواده‌هايي که خانه‌هايشان در حاشيه رودخانه‌هاي روستا و در معرض سيلاب قرار دارند، همچنين مسافران نوروزي تا پايان شرايط فعلي در نظر گرفته‌شده است.


 
پيگيري مشکلات دامداران، مرغداران و شيلات داران جاده روستاي هاي کران و گوشه با حضور فرماندار شهرستان فارسان، معاون فرماندار و ريس اداره راهداري حمل نقل ديشب صورت گرفت.اين مکان‌ها در محاصره سيلاب قرارگرفته‌اند و گزينه براي رفع محاصره وجود ندارد.



امدادرساني به دامداران، مرغداران و شيلات با قايق در جاده بين روستاي هاي کران و گوشه بتا حضور مسئولين شهرستان در حال انجام مي‌باشد.

انتهای پیام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۹:۱۲

2 Jan 2020