۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۴۱۰۰۷
مطالبه حل معضل آب در سرچشمه های خروشان کارون و زاینده رود:

هشتک #تشنگی_دربام_ایران ترند برتر توییتر شد!/ درخواست کاربران فضای مجازی از مسئولین برای حل مشکل آب چهارمحال و بختیاری!

هشتگ#تشنگی_دربام_ایران توسط کاربران فضای مجازی چهارمحال و بختیاری ترند اول توییتر شد.
هشتک #تشنگی_دربام_ایران ترند برتر توییتر شد!/ درخواست کاربران فضای مجازی از مسئولین  برای حل مشکل آب چهارمحال و بختیاری!
به گزارش جهانبین نیوز؛ کشوری که سرانه سالانه آب آن کمتر از ۱۳۰۰ متر مکعب در سال شود وارد مرحله تنش آبی شده است و پایین‌تر از این مقدار نیز وارد مرحله بحران می‌شود که در کشور واستان چهارمحال و بختیاری اکنون در بحران قرار داریم اما نباید این بحران موجب یک ورشکستگی آب شود.

امسال یکی از خشک‌ترین سال‌ها برای چهارمحال و بختیاری در ۶۰ سال اخیر بوده است و متاسفانه در حال حاضر ۶۰ درصد قنوات استان خشک و خروجی کارون حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است

کاهش منابع آب‌های زیرزمینی و کمبود و تغییر بارش از برف به باران موجب کاهش نفوذ آب به سفره‌های زیرزمینی شده و تبخیر بیشتر را به دنبال داشته است.

کاهش آب چشمه‌ها به دلیل کاهش ذخایر برفی از موارد آسیب‌زا بوده و با توجه به کاهش دبی پایه چشمه‌ها و رودخانه‌ها این امر در ماه‌های گرم سال آتی مشکلاتی را ایجاد می‌کند و این نشان از نگران کننده بودن شرایط آبی در استان است.

در اینجا وظیفه رسانه ها در این است که بتوانند برای دفاع از آب استان خود پای کار آمده و بتوانند گوشه ای از وظیفه خود را انجام داده و مطالبه به حق مردمان شهر و دیار خود را به گوش نه تنها مسئولین بلکه تمامی دنیا برسانند و همین امر موجب شد که فعالان فضای مجازی چهارمحال و بختیاری با تولید محتوا در خصوص مشکلات آب این استان و با هشتگ#تشنگی_دربام_ ایران آن را بتوانند ترند اول توییتر کنند.





انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۶:۳۱

14 Jan 2020