۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۲۰۹۶۰
یک درخواست مشکوک:

ورود ناظران خارجی به ماجرای ریزگردها!

نویسندگان این نامه با متهم کردن دولت به استنکاف از ارائه اطلاعات شفاف در مورد خسارات آلودگی هوا، خواستار ورود ناظران سازمان ملل به ایران شده‎اند!
ورود ناظران خارجی به ماجرای ریزگردها!
به گزارش جهانبین نیوز، بی بی سی فارسی (BBCPersian) گزارش داد: «۱۱ سازمان‌ حقوق‌بشری ایرانی و بین‌المللی با ارسال نامه‌ای به گزارشگران سازمان ملل، خواهان پیگیری بحران زیست‌محیطی (گرد و غبار و ریزگردها) در غرب و جنوب غربی ایران شدند.»

بر پایه این گزارش، در بخشی از نامه مذکور آمده است: «دولت ایران اعلام کرده یک بسته اجرایی جامع برای مقابله با مشکل ریزگردها تهیه کرده است که جزئیات و میزان تحقق آن هنوز روشن نیست. ولی تنها اقدامات واقعی که تاکنون دولت انجام داده، تعطیل کردن مدارس و ادارات بوده است. مدارس شهر اهواز تنها در دو هفته گذشته، هفت روز به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده‎اند. دولت روزها پس از شروع بحران و در پی شدت گرفتن اعتراضات مردمی، شروع به توزیع ماسک رایگان -فقط در اهواز- کرده است.»

نویسندگان این نامه در ادامه با متهم کردن دولت به استنکاف از ارائه اطلاعات شفاف در مورد خسارات آلودگی هوا، خواستار ورود ناظران سازمان ملل به ایران شده‎اند!

یادآور می‌شویم که "محمدباقر نوبخت" سخنگوی دولت، دیروز از تصویب طرحی برای مقابله با هجوم ریزگردها به استان‎های جنوبی و غربی کشور خبر داد که بر اساس آن قرار است طی سه برنامه کوتاه‎مدت، میان‎مدت و بلندمدت، با این پدیده طبیعی مقابله شود.

در هر صورت فارغ از انتقاداتی که به نهادهای اجرایی -به‎ویژه سازمان حفاظت از محیط زیست- در نحوه مدیریت این معضل آزاردهنده وارد است، به نظر می‎رسد کشاندن ماجرا به سازمان ملل و دست به دامن ناظران خارجی شدن، خارج از چارچوب‎های تخصصی و حرکتی در راستای بهره‎برداری سیاسی از موضوع باشد.
منبع: جام

انتهای خبر/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۸:۰۹

26 Jan 2020