کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک درخواست مشکوک:

ورود ناظران خارجی به ماجرای ریزگردها!

29 بهمن 1393 ساعت 8:36

نویسندگان این نامه با متهم کردن دولت به استنکاف از ارائه اطلاعات شفاف در مورد خسارات آلودگی هوا، خواستار ورود ناظران سازمان ملل به ایران شده‎اند!


به گزارش جهانبین نیوز، بی بی سی فارسی (BBCPersian) گزارش داد: «۱۱ سازمان‌ حقوق‌بشری ایرانی و بین‌المللی با ارسال نامه‌ای به گزارشگران سازمان ملل، خواهان پیگیری بحران زیست‌محیطی (گرد و غبار و ریزگردها) در غرب و جنوب غربی ایران شدند.»

بر پایه این گزارش، در بخشی از نامه مذکور آمده است: «دولت ایران اعلام کرده یک بسته اجرایی جامع برای مقابله با مشکل ریزگردها تهیه کرده است که جزئیات و میزان تحقق آن هنوز روشن نیست. ولی تنها اقدامات واقعی که تاکنون دولت انجام داده، تعطیل کردن مدارس و ادارات بوده است. مدارس شهر اهواز تنها در دو هفته گذشته، هفت روز به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده‎اند. دولت روزها پس از شروع بحران و در پی شدت گرفتن اعتراضات مردمی، شروع به توزیع ماسک رایگان -فقط در اهواز- کرده است.»

نویسندگان این نامه در ادامه با متهم کردن دولت به استنکاف از ارائه اطلاعات شفاف در مورد خسارات آلودگی هوا، خواستار ورود ناظران سازمان ملل به ایران شده‎اند!

یادآور می‌شویم که "محمدباقر نوبخت" سخنگوی دولت، دیروز از تصویب طرحی برای مقابله با هجوم ریزگردها به استان‎های جنوبی و غربی کشور خبر داد که بر اساس آن قرار است طی سه برنامه کوتاه‎مدت، میان‎مدت و بلندمدت، با این پدیده طبیعی مقابله شود.

در هر صورت فارغ از انتقاداتی که به نهادهای اجرایی -به‎ویژه سازمان حفاظت از محیط زیست- در نحوه مدیریت این معضل آزاردهنده وارد است، به نظر می‎رسد کشاندن ماجرا به سازمان ملل و دست به دامن ناظران خارجی شدن، خارج از چارچوب‎های تخصصی و حرکتی در راستای بهره‎برداری سیاسی از موضوع باشد.
منبع: جام

انتهای خبر/۱۰۲۴ج


کد مطلب: 20960

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/20960/ورود-ناظران-خارجی-ماجرای-ریزگردها

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir