۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۲۲۲۷۹
حافظ بین‌المللی قرآن کریم:

عزم راسخ در بین مسئولان برای "فرهنگ سازی قرآنی" وجود ندارد

حافظ کل و قاری بین‌المللی قرآن کریم با انتقاد از نبود عزم راسخ در بین مسئولان برای "فرهنگ سازی قرآنی" گفت: تنها راه نجات از فتنه ها تمسک به فرهنگ قران است.
عزم راسخ در بین مسئولان برای "فرهنگ سازی قرآنی" وجود ندارد
عیسی خورشیدی حافظ کل قرآن و قاری بین‌المللی قرآن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: فعالیتهای قرآنی به نسبت آنچه که شایسته کشور اسلامی ما است ضعیف و غیر قابل قبول است.

خورشیدی اظهار کرد: متاسفانه در استان ما تعداد حافظان قرآن کم است و فعالیت در زمینه های قرآنی بیشتر روتین و گزارشی است.

وی با اشاره به کثرت حفاظ قرآن در کشورهای عربی و برادران اهل سنت به نسبت کشور ما بیان کرد: متاسفانه کم کاری ما باعث شده نسبتهای ناروایی به شیعیان زده شود.

خورشیدی علت این تفاوت را در عدم فرهنگ سازی و عجین نبودن ما با قرآن دانست و گفت: در سایر کشورها از ابتدا کودکان را طوری تربیت می کنند که از ابتدا به سمت قرآن سوق یابند.

قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه متاسفانه عزم آنچنانی در بین مسئولان برای فرهنگ سازی قرآنی وجود ندارد اظهار کرد: باید سنت و فرهنگ قرآنی در خانواده های ما نهادینه شود این در حالی است که متاسفانه کلاسهای قرآنی در اوقات فراغت فرزندان ما جایگاهی ندارد.

وی بیان کرد: جای جای زندگی ما پر است از دادرسی ها و دستگیری هایی که قرآن از ما داشته است و اگر قرآن از زندگی من حذف شود چیزی از زندگی من باقی نمی ماند.

خورشیدی تاکید کرد: تا موقعی که خانواده های ما اهل قرآن نشوند و فرهنگ سازی در این زمینه نشود و در حیات و تربیت فرزندان قسمتی به قرآن اختصاص نیابد در زندگی هیچ پیشرفتی نداریم.

وی با اشاره به آیاتی از سوره انفال و حدید تصریح کرد: قرآن نوری است که قوه تشخیص حق و باطل را به انسان می دهد و نوری است که راه را از بیراهه نشان می دهد.

این قاری بین المللی انس با قرآن را راهی برای عبور از فتنه ها دانست و گفت: حاکم شدن فرهنگ قرآنی در جامعه اصلی است که باید متولیان و مسئولان با برنامه ریزی به دنبال آن باشند.

خورشیدی معیار و ملاک حافظ قرآن بودن و ادعا داشتن در این خصوص را دفاع از محفوظات و تسلط بر حفظیات دانست و گفت: حفظ قرآن یک همت دائمی و اراده ای ای را می طلبد که با صبر و حوصله در طول 3 الی 4 سال به نتیجه مطلوب رسید.

خورشیدی با اشاره به آیه ای از سوره بقره که با مردم به نیکی سخن بگویید گفت: از کل قرآن و احادیث به نظر می رسد بیش از آنچه مردم به دنبال همدلی و همزبانی با دولت باشند دولت وظیفه دارد در جریان افکار و نظرات مردم باشد و در بسیاری از جاها به دولت دستور داده شده که هوای مردم را داشته باشند.

وی افزود: دولت نماینده اکثریت مردم است و باید در هر لحظه نظر اکثریت مردم را لحاظ کند و در زمینه سیاست داخلی و خارجی به انتظارات مردم توجه داشته باشد.

اعدام شیخ نمر توسط آل سعود مقدمه ای است برای سقوط این رژیم

سفیر قرآنی جمهوری اسلامی در مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به جنایات رژیم آل سعود و حمله و کشتار مسلمانان مظلوم یمن اظهار کرد: آل سعود حکومت وحشی و سفاکی است که فقط مجری طرح های صهیونیستی امریکایی است.

وی با اشاره به قصد رژیم آل سعود مبنی بر اعدام آیت الله «شیخ باقر نمر النمر»، روحانی برجسته عربستانی تصریح کرد: آل سعود برای جلوگیری از بیداری اسلامی در کشور و منطقه دست به این جنایات می زند و غافل از اینکه با این جنایات به سقوط و نابودی نزدیکتر می شود.

خورشیدی بیان کرد: به زودی انصارالله یمن با مقاومت و شجاعت خود حرمین شریفین را از شر این آل سقوط آزاد و پاک می کنند.

وی در پایان دعا کرد: ان شاء الله تا زمان ظهور امام زمان(عج) زنده باشیم و جزء سربازان آن حضرت باشیم و به زودی شاهد روزگار نورانی ظهور باشیم.


عیسی خورشیدی، حافظ کل قرآن کریم و نفر اول رشته حفظ بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سال ۸۷ است که ۶ بار به‌عنوان سفیر قرآنی جمهوری اسلامی در مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشورهای مختلف شرکت کرده و موفق به کسب رتبه های برتر شده است.

گفتنی است مستند قرآنی «قرار دل» که گوشه‌هایی از زندگی این نخبه و حافظ بین‌المللی قرآن کریم از چهارمحال و بختیاری را در یکی از روستاهای استان چهارمحال و بختیاری بدون هیچگونه استاد و امکاناتی را به تصویر کشیده است ساخته و اردیبهشت امسال رونمایی می شود.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۱:۴۸

27 Dec 2019