۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۴۲۴۶۶
جهانبين نيوز گزارش مي‌دهد؛

وقتي ديوار آموزش فرو مي‌ريزد/ بلاتکليفي مدارس روستاي دهکهنه

ساخت و نوسازي مدارس از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، اما بشنويد از حکايت مدارس روستاي دهکنه که اين روزها به دليل بي‌توجهي مسئولين آموزش و پرورش در حال تخريب هستند.
وقتي ديوار آموزش فرو مي‌ريزد/ بلاتکليفي مدارس روستاي دهکهنه
به گزارش جهانبین نیوز، همه ما روزگاراني را به ياد داريم که در سرماي زمستان در اولين ساعات صبح از خواب شيرين بيدار شده و مسير مدرسه را در پيش مي‌گرفتيم؛ بسياري از دوستان ما اکنون در مشاغل و جايگاه‌هاي متفاوت به مردم خدمت مي‌کنند.

ما آينده‌سازان ديروز بوديم و اکنون آينده‌سازان فردا را پرورش مي‌دهيم؛ دانش‌آموزان آينده‌سازان کشور عزيز ايران هستند و هرچه در راستاي افزايش علم و دانش و به‌کارگيري امکانات مناسب براي آن‌ها تلاش کنيم، مسلماً در آينده طعم دلپذير پيشرفت و سرافرازي کشور، کام ما را شيرين خواهد کرد.

متأسفانه شرايط سخت اقتصادي  سبب شده که خيران مدرسه‌ساز تمايلي به بازسازي مدارس روستاي دهکهنه نداشته باشند، مسلماً اگر شرايط اقتصادي بهتري در جامعه حاکم بود، خيران شريف استان چار محال و بختياري اجازه نمي‌دادند که اين مدرسه به حالت موجود باقي بماند و قطعاً آن را به سرانجام مي‌رساندند.

به هر حال همانطور که پيش‌تر بيان شد، ساخت و نوسازي مدارس به‌ويژه در مناطق روستايي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است؛ اين دانش‌آموزان پرچم ايران را در دست دارند و هر جا که افتخارآفريني کنند، نام با صلابت ايران را در صحنه جهاني به رخ مي‌کشند.

چه خوب است که قدر استعدادهاي درخشان دانش‌آموزان کشور را بدانيم و کمر همت ببنديم تا بهترين امکانات را در اختيار آن‌ها قرار دهيم که افتخارآفريني آن‌ها به معني سربلندي سرزمين کهن «ايران» است.

 

مسئولین اجازه ندهند مدرسه دهکهنه تخریب شود

آرش ظفري عضو شوراي اسلامي روستاي دهکنه ضمن گلايه از مسئولين آموزش و پرورش شهرستان اردل اظهار کرد: بي‌توجهي مسئولين آموزش و پرورش شهرستان اردل به حفظ و نگهداري مدارس روستاهاي اين شهرستان بخصوص مدارس روستاي دهکهنه روگر که زماني هر مدرسه حدود 100 دانش آموز مشغول به تحصيل بودن الان در حال تخريب هستند.

ظفري افزود: برای ساخت برخی از مدارس ميليون‌ها تومان اعتبار از بيت‌المال هزينه شده و چند سالي است که به دليل سهل‌انگاري مسئولين آموزش و پرورش شهرستان اردل در حفظ و نگهداري آنها در حال تخريب مي‌باشند و اين روند همچنان ادامه دارد.

وي اظهار کرد: انتظار است مسئولين آموزش و پرورش اين مدارس را بازسازي کنند و نگذراند بيشتر از اين تخريب شوند چراکه هزينه هاي کلاني از بيت‌المال براي ساخت آن‌ها هزينه شد و بي‌توجهي به آن‌ها يک خيانت است.
 

فعالیت یک مدرسه از پنج مدرسه موجود در دهکهنه

قربانعلي بهرامي مدير آموزش و پرورش شهرستان اردل در اين خصوص اظهار داشت: بارندگي‌هاي شديد امسال باعث تخريب ديوار يکي از مدارس روستاي دهکنه شد و به پنج مدسه در اين شهرستان خسارت وارد کرد.

بهرامي با اشاره به انتشار تصاویر مدرسه دهکهنه در شبکه‌هاي اجتماعي و چرای گوسفندان در آن، افزود: گوسفندان با اجاره دهياري روستاي دهکهنه وارد مدرسه شده‌اند.

وي با بيان اينکه  با حضور مديرکل آموزش و پرورش و مديريت بحران شهرستان از مدارس شهرستان که خسارت وارد شد بازديد صورت گرفت بيان کرد: روستاي دهکهنه داراي پنج مدرسه مي‌باشد که فقط يکي از اين مدارس فعال مي‌باشند و مدارسي هم که فرسوده و هم به علت بارندگي‌هاي شديد خسارت به آنها وارد شده است و به‌صورت اولويت‌بندي بازسازي خواهند شد.
 
انتهاي پيام1026ج /570ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۲۱:۰۰

28 Dec 2019