۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳
کد مطلب : ۴۲۳۸۴
جهانبين نيوزگزارش مي دهد/

روایت ضد و نقیض از پخت نان در اردل!/آرد بی کیفیت یا نانوای بدون مهارت؟!

بي‌کيفيتي نان در شهرستان اردل همواره اعتراض مردم را در پي داشته است که در اين بين مردم از نانوايي‌ها ناراضي هستند و نانوايان از نامرغوب بودن آرد گلايه دارند.
روایت ضد و نقیض از پخت نان در اردل!/آرد بی کیفیت یا نانوای بدون مهارت؟!
به گزارش  جهانبین نیوز؛ نان به‌عنوان قوت لايموت و غذاي اصلي اکثر مردم در جهان محسوب مي‌شود به‌طوري‌که شايد هيچ غذاي ديگري نمي‌تواند جاي آن را پر کند و يکي از اقلام ضروري سبد غذايي خانوارها است که نقشي اجتناب‌ناپذيري در تغذيه انسان‌ها دارد اما بااين‌وجود در بعضي از مناطق اين منبع مهم غذايي از کيفيت مطلوبي برخوردار نبوده و سبب نارضايتي مردم شده است.

کيفيت نامطلوب نان به يک معضل تمام‌نشدني در شهر  اردل  تبديل شده، شهري که با بيش از 10 هزار نفر جمعيت مردم آن از کيفيت اين ماده غذايي رضايت خوبي ندارند و اين بي‌کيفيتي نان  همواره سبب اعتراض شهروندان و برخي از مسئولان شده است.

براي کم و کيف وضعيت نان شهر اردل به سراغ شهروندان و نانوايي هاي رفته و پاي صحبت آن‌ها نشسته تا نظر آن‌ها را در مورد اين موضوع جويا شويم.

محمد فکوري يکي از شهروندان اردلي  در اين رابطه در گفت وگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار داشت: نان ماده غذايي است که بدون چون‌وچرا موردنياز خانواده‌ها است و از اقلامي است که قيمت آن با شرايط موجود هرساله اضافه مي‌شود اما متأسفانه کيفيت آن تغييري که نمي‌کند هيچ، بلکه خراب‌تر هم مي‌شود، نان‌هاي  تافتون و لواش  که بايد از کيفيت بهتري برخوردار باشند اغلب يا خمير بوده و از رنگ و طعم خوبي برخوردار نيستند و يا آن‌قدر نازک هستند که تا به آن دست مي‌زني مي‌ريزد.

فکوري  افزود:قرار شد با اضافه کردن قيمت نان از ميزان ضايعات آن کاسته شود اما با اين کيفيت پايين نان در شهرستان ما ضايعات همچنان به قوت خود باقي است به‌طوري‌که کيسه‌هاي نان خشکه هرروز بار نان خشکي‌ها در کوچه و خيابان  است.


علي سليماني يکي از نانوايي‌هاي قديم اردل  اظهار داشت: کيفيت آرد چند وقتي است که پايين آمده و سست شده که اگر جهت سفت شدن نمک بزنيم خلاف بهداشت و اگر نمک نزنيم نان در تنور خراب مي‌شود و هر روز روزي يک الي دو کيسه ضايعات نان داريم که اين از نظر سود دهي اصلا جوابگوي ما و کارگران نيست. تکليف ما چيست؟ چرا مسئولين مربوطه رسيدگي نمي‌کنند.

سليماني افزود: علاوه بر بحث کيفيت آرد که بعضي آردها سست مي‌باشند و در بعضي آردها تکه‌هاي ريز چوب هست که با وجود اينکه چندين بار به صنعت و معدن تذکر داديم ولي تاکنون توجه‌اي نشده و اگر اتفاقي براي مشتري پيش بيايد همه مسئول نانوايي را مي‌شناسند.

وي ادامه داد: با وجود اينکه چند بار گفتيم ماشين حمل آرد به سمت نانوايي‌ها بايد مشخص باشد ولي اصلا توجهي به حرف ما نمي‌کنند.
 
نانوايان در پخت نان دقت کنند و نان با کيفيت به دست مردم بدهند

سعيد محمدي رئيس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان اردل در خصوص کيفيت آرد اين شهرستان گفت:کيفيت آرد شهرستان اردل خوب است وهمان آردي که در اين شهرستان استفاده مي شود در ديگر شهرستان هاي استان چهارمحال وبختياري مورد استفاده قرار مي گيرد.

محمدي افزود:با توجه به اينکه سهيه آرد شهرستان اردل از کارخانه کيار مي باشد اين کارخانه رتبه نخست کيفيت آرد را در سطح استان دارد لذا مشکل از کيفيت آرد نيست و مي بايست نانوايي ها  دقت بيشتري در پخت نان و مواد افزودني به نان را رعايت نموده و دستگاه هاي پخت نان را به روز رساني کنند.
 
انتهاي پيام/570ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۱:۱۱

28 Dec 2019