۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۳۷۵۱۱
به بهانه برگزاری جشن‌هایی با چاشنی رقص و آواز در روز دانشجو

دانشجو بايد سياسي باشد و نه سياست زده

جا انداختن اين تفکر و دليل اصلي گرامي داشته شدن روز دانشجو به اين معني است که دانشجو بايد سياسي باشد و نه سياست زده.
دانشجو بايد سياسي باشد و نه سياست زده
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ در روزهاي گذشته و به بهانه برگزاري جشن روز دانشجو در برخي دانشگاه‌هاي استان مراسماتي برگزار شد که محوريت اصلي آن ها به جاي اينکه الهام گرفته از علت نامگذاري اين روز و اهميت بالاي سياسي بودن دانشجويان باشد، بعضاً الهام گرفته از جشن ها و مراسمات پر سر و صدا است.

آن روزي که تصميم بر اين گرفته شد تا شانزدهمين روز از آذرماه هرسال را گرامي بدارند، به دليل ريخته شدن خون سه دانشجوي شهيد بود، نه اينکه به بهانه شهادت اين دانشجويان از بهترين گروه هاي موسيقي جهت نواختن شادترين آهنگ ها دعوت به عمل آيد.

اين روز، به ياد سه دانشجو (مصطفي بزرگ‌نيا و احمد قندچي و مهدي شريعت‌رضوي) که هنگام اعتراض به ديدار رسمي ريچارد نيکسون معاون رئيس‌جمهور وقت ايالات متحده آمريکا و همچنين از سرگيري روابط ايران با بريتانيا، در تاريخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتاي ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهیدشدند، گرامي داشته مي‌شود.

دانشجو بايد سياسي باشد و نه سياست زده

معنويت بايد از قله سرازير شود. جا انداختن اين تفکر و دليل اصلي گرامي داشته شدن روز دانشجو به اين معني است که دانشجو بايد سياسي باشد و نه سياست زده. يک روشنگري و اقدام به موقع بود که باعث شد اين روز به نام دانشجو رقم بخورد. البته مسئولين هم بدشان نمي آيد، فضا سياسي نشود و با موسيقي و جشن سر و ته قضيه را هم بياورند.

البته متأسفانه اين موضوع فقط به يک موسيقي ختم نشده و برخي حرمت‌ها نيز در اين جشن‌ها شکسته شده. کمااينکه امسال شاهد تعداد زيادي از اين اتفاقات حتي در دانشگاه هاي ساير استان ها نيز بوديم. حال سوال اينجاست؛ آيا رويه دانشگاه هاي برتر کشور نيز اينطور است؟

انتهاي پيام1026ج /۹۲۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۵:۰۸

26 Jan 2020