۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۳۷۲۵۶

بصيرت مهم‌ترين شاخصه هر بسیجی/بسيج شجره طيبه است

سخنران يادواره شهدا روستاي نمونه ايثارگري شهرستان کيار گفت: طبق آيات قرآن کريم بسيج شجره طيبه است.
بصيرت مهم‌ترين شاخصه هر بسیجی/بسيج شجره طيبه است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  کيار بيدار سید منصور کاظمي در يادواره شهدای دزک و شهرک عدل گفت: با توجه به آنچه خداوند باري تعالي در قرآن کريم و در آيه ۲۴ سوره ابراهيم فرموده است بسيج براساس اصول و معيارهايي بنا نهاده شده است که بي شک مي توان بسيج را شجره طيبه دانست.

وي با اشاره به اینکه خداوند در قرآن مي فرمايند "أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ ﴿۲۴﴾ آيا نديدى خدا چگونه مثل زده سخنى پاك كه مانند درختى پاك است كه ريشه‏ اش استوار و شاخه‏ اش در آسمان است" افزود: باتوجه به معيارهايي که از اين آيه شريف برداشت مي شود و اصول و مبنايي که بسيج بر آن اساس شکل يافته است، بسيج مقدس و شجره اي طيبه است.

کاظمي در ادامه به تبيين اصول بسيجي گري و کساني که خود را بسيجي مي دانند پرداخت و گفت: اولين شرط بسيجي بودن تونايي و قدرت ايستادگي در برابر بحران ها و طوفان ها است و همانگونه که درختان محکم و استوار در برابر تندبادها ايستادگي مي کنند بسيجيان هم در برابر طوفان هاي سهمگين استوار و محکم اند.

وي در تشريح دومين خصوصيت بسيجيان گفت: همانگونه که خداوند باري تعالي در آيه شريفه فرموده اند شجره طيبه در همه زمان ها ثمر دارد و بي شک اگر معيار حضور و فعاليت بسيج مطابقت با اصول شجره طيبه است پس بايد بسيج در مسيري حرکت کند که در همه زمينه ها مفيد و مثمرثمر باشد همانگونه که از آغاز انقلاب تاکنون عمل کرده است.

سخنران يادواره شهدا روستاي دزک و شهرک عدل درخصوص سومين خصلت و خصوصيت بسيج و بسيجيان گفت: همانگونه که شجره طيبه طبق آيات قرآن کريم جز به امر خداوند ثمر نمي دهد و مطيع است بسيج و بسيجي هم بايد مطيع دستورات دين باشد دستورات و چارچوب هايي که در دين و با تشخيص ولي‌فقيه تعيين و مشخص مي شوند تا هر زمان و مکاني که خواست اداي تکليف کند تکليفش الهي شود و از هواي و هوس و خودرايي مصون بماند.

وی بیان داشت: اين روزها شاهد موفقيت رزمندگان اسلام در نبرد با گروه داعش در کشور سوريه به فرماندهي سرلشکر سليماني هستيم و بي شک توفيقات سرلشکر سليماني همانگونه که خود ايشان تاکيد کردند جز با اطاعت از دستورات ولي فقيه محقق نشد.

کاظمي در ادامه سخنان خود افزود: بسيجياني که متخلق به اين صفات اخلاقي شوند به افرادي خدايي مبدل مي شوند و کسي که رنگ و بو و صورت و سيرت الهي به خود گيرد در جمع مردم و جامعه نيز انساني مفيد و سودمند است که فايده و سودش به همگان مي رسد.

وي در بخشي از سخنان خود بيان داشت: همانگونه که خداوند در قرآن کريم اشاره فرموده است در برابر شجره طيبه شجره خبيثه نيز وجود دارد، درختي که ريشه اش به جايي بند نيست، در برابر طوفان ها با وزش کوچکترين بادي به هر جهت روانه مي شود و هيچ ثمر و سودي براي ديگران ندارد.

سخنران يادواره شهدا دزک و شهرک عدل در ادامه به معرفي ديگر خصوصيات بسيج و بسيجي اشاره کرد و گفت: يکي از مهم‌ترين خصوصياتي که بايد بسيجي بدان مجهز شود داشتن بصيرت است، نداشتن بصيرت يعني افتادن به دام جهالت، حرکت تاريخ و ماندگار و جهاني امام حسين (ع) قيامي براي روشنگري و بالا بردن بصيرت مردم زمان و زمان هاي بعد از خود بود.

کاظمي در زمينه اهميت بصيرت به اتفاقي که در زمان حضرت موسي (ع) افتاد اشاره کرد و گفت: خضرت موسي (ع) به امر خداوند به مدت ۳۰ روز براي عبادت عازم کوه طور شد اما مدت سي روز عادت به امر الهي از ۳۰ روز به ۴۰ روز افزايش يافت، حضرت موسي (ع) در عزيمت از کوه طور در جمع مردم شهر و ديارش متوجه شد که ايشان به جاي عبادت الهي به سمت پرستش گوساله روي آورده اند که براي اين اتفاق برادرش هارون که در نبود حضرت موسي (ع) به‌عنوان جانشين و رهبر مردم معرفي شده بود را به شدت مواخذه کرد و هارون دليل اين اتفاق را شخصي به نام سامري معرفي کرد.

وی اضافه کرد: در جامعه زمان حضرت موسي (ع) سامري فتنه انگيزي کرد همانگونه که در سال ۸۸ برخي در کشور جمهوري اسلامي ايران فتنه انگيزي نمودند.

کاظمی در ادامه بر اهميت بصيرت در بين بسيج و بسيجيان تاکيد کرد و گفت: بسيجي بايد در هر زمان و در هر مکان آماده کمک و خدمت به جامعه و مردم باشد و در کنار اين نگاه داراي بصيرت و شناخت از اوضاع و موقع شناس باشد.

وی گفت: بحمدلله امروز داعش در سوريه محو و نابود شد اما در روزهاي آغازين حضور داعش برخي مي گفتند چرا ما بايد براي مبارزه با داعش عازم سوريه شويم؟ و امروز کساني که مانند شهيد حججي بصيرت داشتند و زمان شناس بودند براي مبارزه با داعش راهي سوريه شدند اما برخي نيز اين بصيرت را نداشتند.

اميدواريم بصير باشيم و بتوانيم به موقع عمل و اقدام کنيم تا انشاالله در قيام جهاني حضرت امام زمان (عج) تعالي فرجه الشريف در رکاب آن حضرت باشيم نه همچون سليمان صرد خزاعي بعد از قيام امام حسين (ع) وضعيت را دريابيم اما آن‌زمان ديگر دير شده باشد.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۳۳:۰۹

30 Dec 2019