۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۳۶۸۵۶
دبیر شورای زکات کیار:

700 ميليون تومان زکات در 6 ماه اول سال 96 جمع آوري شد/سرانه پرداخت زکات در کيار 7 برابر ميانگين کشوري

دبیر شورای زکات شهرستان کیار گفت: با توجه به ارقام و اعداد زکات جمع آوری شده طی 6 ماه نخست سال جاری در کیار این شهرستان یکی از شهرستان های پیشرو در زمینه جمع آوری زکات است.
700 ميليون تومان زکات در 6 ماه اول سال 96 جمع آوري شد/سرانه پرداخت زکات در کيار 7 برابر ميانگين کشوري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کيار بيدار جلسه شوراي زکات شهرستان کيار با هدف ارائه گزارش عملکرد اعضا طي نيمه اول سال ۱۳۹۶ و برنامه ريزي جهت چگونگي انجام امور اين شورا طي ۶ ماه دوم سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال در فرمانداري کيار تشکيل شد.

در آغاز اين نشست رئيس کميته امداد شهرستان کيار در گزارشي اجمالي رقم زکات جمع آوري شده شوراي زکات شهرستان کيار را ارائه و تصریح کرد: در نيمه اول سال ۹۶ مبلغ ۲۷۵۰۰۰۰ تومان زکات واجب، ۶۸۰ ميليون تومان زکات مستحب و ۴۶ ميليون تومان زکات فطره جمع آوري شده است که با توجه به مبالغ جمع آوري شده برنامه ريزي لازم جهت مصرف مبالغ در محل صحيح خود انجام شده است.

کاظمي افزود: هر چند مبالغ جمع آوري شده عدد بزرگي را نشان مي دهد اما نبايد از اين نکته غافل شد که بخشي از زکات مستحبي به صورت زمين به شوراي زکات هبه شده است که لازم است ارزش اين زمين ها از مبالغ اصلي کسر شود.

وي در ادامه بيان داشت: طبق آمار هاي رسمي ستاد زکات کشور و مقايسه رقم زکات جمع آوري شده در شهرستان کيار با آمارهاي کشوري مشاهده مي شود رقم سرانه زکات پرداخت شده در شهرستان کيار هفت برابر سرانه زکات در کشور است و اين نشان مي دهد اهالي شهرستان کيار نسبت به پرداخت زکات در شهرستان کيار اهميت ويژه اي قائل اند.

در ادامه ديگر اعضا اين شورا نظرات، پيشنهادات و انتقادات خود در ابعاد مختلف زکات ارائه دادند.

امام جمعه گهرو به عنوان يکي از اعضاي اين شورا گفت: با توجه به اينکه پرداخت کنندگان زکات اغلب کشاورزان هستند لذا انتظار مي رود تسهيلات ويژه اي در اختيار اين عزيزان قرارگيرد تا با فراغ خاطر و دغدغه کمتر در عرصه توليد مواد غذايي فعاليت کنند و در زمينه هايي همچون پرداخت خمس و زکات نيز دست و دل بازتر عمل نمايند.

معاون فرماندار شهرستان کيار نيز خواستار برنامه ريزي در راستاي تقويت باورهاي ديني و مذهبي مردم شد و افزود: اگر باورهاي ديني مردم عميق تر شود بدون نياز به جلسات و تشکيلات خاص خود مردم در بسياري از زمينه ها پيشرو مي شوند.

در پايان اين نشست رئيس شوراي زکات استان چهارمحال و بختياري گفت: آنچه در حال حاضر شاهد جمع آوري به عنوان زکات هستيم زکا مستحب است اما از مسئولان و اعضاي شوراي زکات انتظار اين است که ضمن حفظ وضعيت فعلي در استاي جمع آوري زکات مستحب درزمينه احياء زکات واجب نيز اقدام نمايند.

حجت الاسلام هاشمي افزود: رفتار انسان با جهان هستي رابطه مستقيم دارد و انجام با عدم انجام بسياري از کارها مانع باعث مي شود اتفاقات خوب يا بدي متوجه انسان شود.

وي درخصوص تبين اهميت زکات به آياتي از قرآن کريم که بارها در کنار نماز به زکات هم اشاره شده است رجوع نمود و گفت: خشکسالي ها، خوادث ناگوار و... نتيجه بي توجهي به آيات الهي است.

حجت الاسلام هاشمي از موديان زکات شهرستان کيار خواست: زکات جمع آوري شده را بدست صاحباناصلي آن که فقرا هستند برسانند و با عناويني همچون اشتغال و... آن را صرف در امور ديگري ننمايند.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۲:۳۴

3 Jan 2020