۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۳۶۸۴۵
هفت چشمه گزارش مي دهد

مشکل آب و بيکاري، عامل اصلي مهاجرت اردلي ها /کاهش 6 هزار نفری جمعیت بخش میانکوه

متاسفانه مشکل آب آشاميدني و کشاورزي و بيکاري در شهرستان اردل باعث رشد مهاجرت از اين شهرستان شده است.
مشکل آب و بيکاري، عامل اصلي مهاجرت اردلي ها /کاهش 6 هزار نفری جمعیت بخش میانکوه
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، مهاجرت یکی ازپدیده‌هایی است که با پیشرفت روزافزون شهرها شاهد آن هستیم، پدیده‌ایی که در سال‌های اخیر منجربه خالی شدن روستاها از سکنه شده و همین امر مشکلاتی را برای افرادی که در روستا مانده‌اند ایجاد می‌کند.

هفت چشمه در این خصوص با فرماندار شهرستان اردل و بخشدار ميانکوه صورت داده است که در زیر می‌خوانید:

مهاجرت روستائیان با هدف استفاده از امکانات شهرهای بزرگ

محمد نوذري فرماندار شهرستان اردل در اين خصوص گفت: متاسفانه به دليل بيکاري در بخش مرکزي شاهد مهاجرت برخي شهروندان به شهرهاي ديگر براي پيشرفت علمي يا استفاده از امکانات بيشتر شهرهاي بزرگ از شهرستان هستيم.

نوذري افزود: امروزه روستاها و شهرهاي کوچک ما از امکاناتي همچون برق، راه‌هاي ارتباطي، آب آشاميدني سالم و درمانگاه برخوردار هستند اما روستائیان در بسياري موارد براي برخورداري از امکانات شهرهاي بزرگ دست به مهاجرت مي‌زنند، اما پس از مهاجرت در مي‌يابند که نه تنها به اين امکانات دسترسي ندارند بلکه با مشکلات ديگري نيز مواجه شده‌اند.

وي بيان کرد: با توجه به اينکه شهرستان اردل  يکي از قطب هاي کشاورزي و گردشگري در استان و کشور مي باشد بايد با برنامه ريزي صحيح و ساماندهي آن از اين پتانسيل در جهت رشد و بهبود وضعيت اقتصادي و اشتغال جوانان شهرستان استفاده شود و جلوی مهاجرت‌ها گرفته شود.

بیکاری و کمبود آب شرب و کشاورزی علت اصلی مهاجرت در میان‌کوه
امام داد شهبازي بخشدار ميانکوه از توابع شهرستان اردل علت اصلي مهاجرت شهروندان از مناطق ميانکوه به شهرهاي ديگر را بيکاري و مشکل آب آشاميدني و کشاورزي مطرح کرد و افزود: سال‌هاست که اين منطقه با اين مشکل روبه روستو ه با استفاده از آب ذخيره سد کارون چهار مي توان مشکل آب کشاورزي را حل کرده و زمينه اشتغال را براي جوانان اين منطقه ايجاد کرد.

مهاجرت 20 هزار نفر از بخش میانکوه در 20 سال

شهبازي با بيان اينکه  جمعيت بخش ميانکوه، از سال ۷۵ تا ۹۵ حدود ۶ هزار نفر کاهش پيدا یافته است، گفت: مشکلاتي که در سال‌هاي اخير در بحث آب کشاورزي اين منطقه به وجود آمد باعث شد تا نرخ بيکاري در بخش ميانکوه افزايش پيدا کند و بسياري از مردم مهاجرت کنند.

وي بيان کرد: بيکاري يکي از مهمترين مشکلات جامعه است که باعث رشد مهاجرت از اين شهرستان شده است و بهترين راهکار براي جلوگيري از مهاجرت روستائيان به شهرهاي بزرگ توسعه کشاورزي و دامپروي روستا ها و ايجاد برخي کارگاه سنتي مثل قالي بافي و گليم بافي با تسهيلات دولتي است.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۹:۴۰

29 Dec 2019