۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۳۵۵۱۵

دستگاه خودپرداز خواسته بسياري از روستائيان کيار

با فراگير شدن پرداخت هاي الکترونيکي و ايجاد زيرساخت هاي دولت الکترونيک در کشور و لزوم استقرار امکانات مورد نياز جهت تحقق اين هدف اما هنوز بسياري از روستاهاي شهرستان کيار از حداقل هاي مورد نياز اين امر بي بهره اند.
دستگاه خودپرداز خواسته بسياري از روستائيان کيار
به گزارش جهانبین نیوز  به نقل از کيار بيدار شهرستان کيار یکی از شهرستان های استان چهارمحال و بختياري از ۵۴ روستا و ۴شهر تشکيل شده است.

قرارگيري شهرها و روستاها در نقاط مختلف شهرستان کيار متفاوت است به گونه اي که سه شهر دستنا، شلمزار و گهرو فقط در فاصله اي پنج کيلومتري از يکديگر بنا شده اند و در واقع بيشترين تراکم جمعيت در اين بخش از شهرستان کيار به چشم مي خورد و جمعيتي در حدود ۲۵ هزار نفر در اين سه شهر سکني دارند و تلاش شده است امکانات مورد نياز ساکنان اين سه شهر تامين و مهيا شود اما از سوي ديگر بسياري از روستاهاي شهرستان کيار از بسياري از امکانات بي بهره مانده اند.

به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي، مطالبه مردم و همت مسئولان در اغلب نقاط شهرستان کيار امکانات اوليه زندگي اعم از مسکن مناسب، امکان حمل و نقل مناسب و بهينه، لوله کشي آب،  لوله کشي گاز، برق، تلفن، دسترسي به مواد غذايي سالم و کافي و... مهيا شده است اما علي رغم وجود بسياري از امکانات اوليه در روستاهابسياري از نيازهاي به‌روز روستائيان ناديده گرفته شده است.

هر چند در شهرها و روستاهاي بزرگ شهرستان کيار همچون دزک، سرتشنيز و خراجي شاهد فعاليت شعب مختلف بانک ها هستيم اما در روستاهاي متوسط و کوچک عدم وجود بانک يا حتي دستگاه هاي خودپرداز آن هم در روستاهايي که شعب و باجه هاي روستايي پست بانک در حال فعاليت است مشکلاتي را براي مردم ايجاد نموده است.

فاصله نسبتا زياد روستاهاي کوچک تا روستاهاي بزرگتر داراي امکانات يا شهرها، خطرات موجود در مسير مراجعه به شهرها يا روستاها، هزينه سفر که تحمل و تامين آن براي برخي از روستائيان ممکن نيست، مشکلات خاصي که براي کودکان و سالمندان و معلولان و جانبازان وجود دارد باعث مي شود روستائيان ساکن در روستاهاي کوچک فاقد باجه هاي بانکي يا حتي پست بانک روستايي خواستار استقرار دستگاه هاي خودپرداز در روستاي خود باشند.

هرچند وجود يک دستگاه خودپرداز به دليل وجود دستگاه هاي متعدد در شهرها امري عادي و روزمره به نظر برسد اما اين مساله در روستاها همچون آرزويي دست نيافتني است.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۳:۲۷

2 Jan 2020