۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۳۴۱۰۴

نامهرباني گردشگران بر تارو پود طبیعت رستم آباد

طبيعت زيباي سرداب رستم آباد شهرستان اردل اين روز ها مورد نامهرباني مسافراني قرار گرفته است که با ريختن زباله هاي خود طبيعت اين منطقه را تهديد مي کند.
نامهرباني گردشگران بر تارو پود طبیعت رستم آباد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، دامان طبيعت که تفرجگاه­‌هاي انسان ها و محل زيست جانوران است نبايد با رهاسازي زباله ها، مورد بي مهري قرار گيرد و زيبايي هاي آن گرفته شود.

طبيعت پاک و عاري از زباله به حتم آرامش، نشاط، سرور و سرزندگي را به همراه مي آورد اما در مقابل رهاسازي زباله ها نه تنها چهره و مناظر طبيعت را زشت و ناپسند جلوه داده بلکه دل دوستداران و علاقه مندان به محيط زيست را به درد مي آورد. ريختن زباله ها در معابر و حاشيه شهرها و روستاها و طبيعت، کار بسيار ناپسندي است و بايد از اين کار به جد اجتناب شود.

معضل زباله در طبيعت زيباي سرچشمه سرداب باغ رستم به‌عنوان يکي از تهديدهاي جدي طبيعت و محيط زيست شهرستان اردل محسوب مي‌شود و شهرستان اردل به دليل دارا بودن منابع طبيعي منحصربه‌فرد، چشمه سالارها و طبيعت زيبا و بکر ديدني مورد توجه گردشگران و مردم سراسر کشور است که در ايام تعطيلات نوروز و تابستان شاهد حضور طبيعت دوستان در اين استان هستيم، اما در سايه کم‌توجهي دهياري روستاي رستم آباد و مسئولان ميراث فرهنگي و گردشگردي و شهرستان و البته مردم شاهد بروز فاجعه در محيط زيست و اين منابع عظيم خدادادي در کنار اين چشمه ها هستيم.

انبوه زباله در حاشيه چشمه سار زيباي سردآب باغ رستم، نبود زباله دان مخصوص جمع آوري زباله، همه و همه هشدار جدي براي نابودي اين موهبت الهي است اما به نظر مي‌رسد علي‌رغم هشدارهاي کارشناسان امر محيط زيست و رسانه ها هيچ توجهي به اين معضل نمي شود.

بي‌ترديد يکي از کارهايي که مي‌توان در کاهش توليد زباله کمک کند فرهنگ‌سازي مناسب براي مردم در توليد زباله است که متأسفانه اقدام اثربخش کوتاه‌مدت نيز در اين زمينه صورت نگرفت در حالي که بخش عمده‌اي از درآمدهاي دهياري هاي صرف جمع‌آوري، دپوي موقت و انتقال زباله به جاهاي جمع آوري زباله مي‌شود.

همه ما مردم بايد با احساس مسئوليت نسبت به طبيعت منحصربه‌فرد به‌عنوان يک هديه الهي در مسئله فرهنگ‌سازي تفکيک زباله، کاهش توليد زباله و از همه مهم‌تر برخورد با افراد هنجارشکن در ريختن زباله در دل طبيعت ازجمله جنگل‌ها و کوه‌ها را در دستور کار قرار دهيم تا قدمي جدي‌تر نسبت به مسئولان امر بردارد.

انتظار مي رود دهياري روستاي رستم آباد با با نگاه مهربانانه خود به طبيعت زيباي سرداب بنگرد و با برنامه ريزي خوب از هرگونه تهديد و تخريبي در اين منطقه جلوگيري کند.


 
چشمه سرداب رستم آباددر ۲۰ کيلومتري شهراردل در استان چهارمحال و بختياري و در ۹۰ کيلومتري شهرکرد از کوه‌هاي نزديک روستاي رستم آباد چشمه اي از دل زمين مي جوشد که نام آن چشمه سرد آب رستم آباد است.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۸:۰۸

27 Dec 2019