۰
plusresetminus
معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) گفت: در رابطه با اقتصاد مقاومتی اکنون ارائه خدمات مورد نیاز در زمینه های مختلف درمانی توسط پزشکان خواهر و برادر در حال انجام بوده و این امر باعث کاهش چشم گیر مراجعات به استان هم جوار شده است.
تبلور اقتصاد مقاومتی در خدمات پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام رضا(ع) شهرکرد/ تجهیزات پزشکی مدرن و کاهش مراجعات به استان های همجوار
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  اساتید برتر، پلی کلینک امام رضا (ع) با قدمتی حدود ۳۰ سال در مرکز استان به عنوان یکی از موفق ترین مراکز درمانی جهت خدمات رسانی به کارکنان و خانواده نیروهای مسلح، نیروهای وظیفه، بازنشستگان نیروهای مسلح و عموم مردم است.

در همین راستا گفتگویی صمیمانه با سرهنگ للـه گانی معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) انجام داده ایم که در زیر مشاهده می کنید:
                                              

اساتید برتر: درمورد مرکز پلی کلینیک امام رضا (ع) توضیحاتی را بیان می فرمائید؟


للـه گانی: پلی کلینیک تخصصی وفوق تخصصی امام رضا (ع) حدود ۳۰ سال پیش با عنوان درمانگاه امام رضا (ع) در مرکز استان چهارمحال و بختیاری احداث گردید و وظیفه خدمت رسانی به خانواده و کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)، سایر نیروهای مسلح و همچنین عموم مردم استان را بر عهده دارد.

از سال ۹۲ برنامه های متنوعی برای این مرکز پیش بینی شده است که می توان به ارتقاء درجه مرکز از درمانگاه به پلی کلینیک اشاره کرد که از اولین اهدافی بود که بحمدلله تحقق پیدا کرده است.

نگاه ما به افزایش خدمات در شأن و منزلت کارکنان سپاه استان و نیروهای مسلح استان است. از اولین برنامه هایی که برای این مرکز پیش بینی کردیم افزایش فضای فیزیکی  مرکز بود لذا با عنایات الهی و مساعدت سردار فرماندهی محترم سپاه استان از سال ۹۲ تاکنون حدود ۵ میلیارد تومان  جهت خریداری ساختمان و زمین هزینه   نموده ایم و بحمدالله فضای بسیار خوبی برای درمانگاه ایجاد شد.

در سال ۹۳ با عملیاتی شدن طرح جدید نظام سلامت در کشور، مذاکرات خیلی خوبی را با دانشگاه علوم پزشکی استان انجام دادیم و مقرر شد درمانگاه امام رضا (ع) به پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی ارتقاء درجه پیدا کند.

در این طرح مقرر شد فضای فیزیکی و تجهیزات مورد نیاز توسط سپاه استان تامین و پزشکان متخصص و فوق تخصص را دانشگاه علوم پزشکی به مرکز فوق معرفی نماید.

بحمدالله از بهمن ماه ۹۳ حدود ۴۰ پزشک متخصص و فوق تخصص دراین پلی کلینیک مشغول بکار شدند و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را به مراجعین ارائه می دهند.

اساتید برتر: آیا برنامه هایی برای این مرکز درمانی دردست اقدام دارید؟

للـه گانی: اعتقاد ما براین است که شأن و منزلت کارکنان نیروهای مسلح استان بیش از یک پلی کلینیک است لذا ما باید به سمت احداث مرکز جراحی و بعد از آن بیمارستان پیش برویم. با پیگیری های بسیاری که به عمل آمد مجوز مرکز جراحی محدود از ستاد کل نیروهای مسلح گرفته شد و پس از پیگیری های زیاد این مجوز را از وزارت بهداشت و درمان نیز اخذ نمودیم.

فضای فیزیکی پلی کلینیک از سوی وزارت بهداشت و درمان بازدید و به حمدلله با کمک و مساعدت فرمانده محترم سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) با خریداری شدن ساختمان های مجاور، شرایط برای ایجاد مرکز جراحی محدود فراهم است.

نحوه ساخت این مرکز هم انشاءالله به گونه ای خواهد بود که در آینده قابلیت تبدیل به بیمارستان ۳۲ و یا ۶۴ تخت خوابی را داشته باشد و در طراحی آن به گونه ای عمل خواهد شد که سا ختمان قدیمی پلی کلینیک بعد از تخریب و ساخت مجدد با مرکز جراحی محدود به یک ساختمان تبدیل شوند.

اساتید برتر: چه تعداد نیرو در حال حاضر در این پلی کلینیک مشغول به کار می باشند؟

للـه گانی: در حال حاضر تعدادی از کارکنان مرکز نیروهای کادر و حدود ۸۵ نفر به صورت قرارداد خرید خدمت غیرمتمرکز مشغول به کار می باشند که از این تعداد ۱۵ نفر کارشناس پرستاری، چهار نفر کارشناس رادیولوژی، هشت نفر کارشناس آزمایشگاه، پنج نفر کارشناس مامایی، ۱۰ نفر کارشناس ارشد روانشناسی و تعدادی نیز در رشته های دیگر هستند. سایر کارکنان نیز متناسب با رشته های تحصیلی در بخش های اداری و درمانی پلی کلینیک بکارگیری شده اند.

هم اکنون حدود ۱۵ نفر پزشک عمومی، ۴۲ نفر پزشک متخصص و دو نفر پزشک فوق تخصص در این مرکز مشغول خدمت رسانی به مراجعین محترم هستند. پزشکان متخصص در رشته های زنان و زایمان، چشم، پوست، داخلی، جراحی عمومی، مغز و اعصاب، عفونی، اطفال، خون و آنکولوژی، ارتوپدی، قلب و عروق، ارولوژی و سایر رشته ها مشغول به خدمت می باشند. پزشکان فوق تخصص هم در رشته های گوراش (آندوسکوپی و کولونوسکوپی)، غدد و نازایی مشغول به خدمت رسانی هستند.

سیستم نوبت دهی پلی کلینیک امام رضا (ع) به چه صورت است؟

للـه گانی: با توجه به اینکه مرکز متعلق به سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) است، جهت تمامی پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص از طریق نرم افزار پذیرش، چندین نوبت به صورت خاص در نوبت های اول تا بیست جهت کارکنان رسمی و وظیفه سپاه استان و بازنشستگان پیش بینی شده است.

با توجه به تفاهم نامه ای که فی مابین فرماندهی محترم سپاه استان و ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی منعقد کردیم، بعد از اتمام نوبت های خاص سپاه، همه بیمه شدگان سایر بیمه ها و پذیرش آزاد در اولویت یکسان بوده و ملزم به پذیرش آنها در مرکز می باشیم چراکه یکی از رسالت های مهم مراکز درمانی سپاه ارائه خدمات به عموم مردم و خصوصاً طبقه محروم جامعه می باشد.

همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس این مردم بودند که به یاری سپاه شتافتند و هم اکنون نیز حضور بسیار پر رونقی در برنامه های سپاه و انقلاب دارند وظیفه ما است که به یاری این مردم عزیز در هر مقطع و هر زمانی بشتابیم.

اقدامات دندانپزشکی صورت گرفته در پلی کلینیک به چه صورت می باشد؟

للـه گانی: از سال ۹۲ یکی از اقدامات موثر و مورد نیاز، توسعه خدمات بخش دندان پزشکی و اجرای طرح انطباق موازین شرعی در این قسمت بوده است لذا دو بخش پیشرفته دندانپزشکی به تفکیک خواهران و برادران طراحی و ایجاد شد و هم اکنون امورات دندانپزشکی در حال اجرا می باشد.

در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عملکرد مرکز فوق چگونه بوده است؟

للـه گانی: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، یکی از تأکیدات اینجانب خرید حداکثری تجهیزات و مواد مصرفی ایرانی بوده و هرگونه تجهیزات پزشکی، دارویی و مواد مصرفی درمانی و اداری که مشابه ایرانی دارد، خرید آن را ممنوع اعلام کرده ایم. البته در تعدادی از تجهیزات پزشکی به علت نبود مشابه داخلی آن مجبور به خرید تجهیزات خارجی می شویم.

اساتید برتر: ارائه خدمات به اقشار کم درآمد جامعه به چه صورت می باشد

للـه گانی: با توجه به اینکه انقلاب ما حاصل زحمات طبقه محروم جامعه بوده و هست، یکی از رسالت های ما ارائه خدمات به این اقشار عزیز می باشد لذا هم اکنون با نهاد هایی همانند کمیته ی امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، مراکز خیریه و تعدادی از مدارس دولتی سطح شهر تفاهم نامه هایی امضاء شده و مراجعین آنها را با حداقل هزینه و یا رایگان درمان می کنیم.

در بسیاری از موارد مراجعین که از مناطق محروم مراجعه و توانایی پرداخت هزینه های درمانی را ندارند علاوه بر تخفیف مرکز، مبالغی نیز از طرف همکاران جمع آوری و به آنها اهدا می گردد که این امر به حمدالله در بین تمامی کارکنان مرکز درمانی وجود داشته و امری رایج شده است.

اساتید برتر: تجهیزات و امکانات کلینیک چگونه تهیه می شود؟

للـه گانی: با توجه به افزایش پزشکان متخصص و فوق تخصص نیاز بود که تجهیزات مورد نیاز آنها تهیه گردد لذا با همکاری و مساعدت فرماندهی محترم سپاه استان تاکنون دستگاه های متنوعی شامل سونوگرافی، رادیو گرافی، اکو قلب، تست ورزش، دستگاه نوار مغز، دستگاه نوار قلب، دستگاه الکتروشوک، دستگاه OPG، یونیت دندانپزشکی، تجهیزات مورد نیاز متخصصین پوست، دستگاه های مورد نیاز آزمایشگاه و سایر تجهیزات موردنیاز خریداری و نصب شده اند. به حمدالله خرید دستگاه های فوق، اعتماد پزشکان و بیماران را به همراه داشته است.

 


 


اساتید برتر: پلی کلینیک امام رضا(ع) در آینده چه مسیری پیش رو دارد؟

للـه گانی: با برنامه ریزی های انجام شده و نظر مساعد سردار فرماندهی محترم سپاه استان، نگاه ما به ایجاد بیمارستان در مرکز استان و ارائه ی خدمات در شان و منزلت کارکنان نیروهای مسلح و خانواده محترم آنها می باشد که امیدواریم با یاری خداوند متعال در این زمینه گام های موثری برداشته و از مراجعه نیروهای مسلح استان به استان های همجوار که منجر به حوادث گوناگون و صرف هزینه می شود جلوگیری نمائیم.

و سخن پایانی:

لازم است از زحمات فرمانده محترم سپاه استان و سایر معاونت هایی که با این معاونت همکاری خوبی داشته و دارند تقدیر و تشکر نمایم که اگر پشتیبانی همه جانبه ی این عزیزان نبود هرگز قادر به برداشتن قدم هایی که تاکنون برداشته شده نبودیم و انشاء الله در آینده نیز این حمایت ها ادامه داشته باشد. امیدواریم که در آینده ای نزدیک یک مرکز درمانی مجهز در شأن پاسداران عزیزمان در این استان ایجاد نمایئم.

صحبت های سید غلامعلی یوسفی مدیر پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام رضا(ع):



یوسفی اظهار داشت: پلی کلینیک امام رضا (ع) به صورت شبانه روزی با بیش از ۱۵ پزشک عمومی، ۴۲ پزشک متخصص و چند پزشک فوق تخصص در سه شیفت صبح، عصر و شب فعالیت می کند.

وی افزود: بیش از ۳۵ نفر کارشناس ارشد در بخش های مشاوره و روانشناسی، تغذیه و رژیم درمانی و بیش از ۱۳ دندان پزشک عمومی و متخصص در دو شیفت صبح و عصر فعالیت دارند.


دکتر
یوسف یاری، پزشک عمومی مرکز درمانی امام رضا (ع) با بیان اینکه هشت سال سابقه فعالیت در پلی کلینیک امام رضا (ع) را دارد گفت: روابط و تعامل کادر مدیریتی با پزشکان بسیار مطلوب است.

وی شیرین ترین خاطره را بهبودی و سلامتی بیماران و تلخ ترین خاطره را تشخیص بعضی از بیماری های صعب العلاج در زمان فعالیت در این مرکز دانست.

دکتر هادی حسین زاده نیز در رابطه با حضورش در این کلینیک اظهار داشت: بیش از دو سال است که با این مرکز همکاری دارم و در این مدت شاهد تعامل کادر مدیریت با پزشکان بوده ام.

در این بین مراجعه کنندگان نیز عملکرد و خدمات پلی کلینیک امام رضا (ع) را رضایت بخش و مطلوب عنوان کردند و خواستار ارتقاء آن بودند. با توجه به اینکه اکثر مراجعه کنندگان مراجعات زیادی به این مرکز داشته اند، عملکرد این مرکز را در ارائه خدمات پزشکی و همچنین برخورد کادر درمانی عالی بیان نمودند.

ما نیز موفقیت روزافزون معاونت بهداشت و درمان سپاه استان و عوامل زیر مجموعه آن را از خداوند منان خواستاریم.

گزارش از امیر کیوانی هفشجانی

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۸:۴۹

27 Dec 2019