۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۳۱۹۶۴
مشکلات مردم و خدمات مسئولان در شهرستان کيار انعکاس خبري ندارد

کيار 9 ماه بي خبرنگار

زديک به 9 ماه از سال 1395 گذشته است و اينک فصل پائيز به روز هاي پاياني خود رسيده است و تنها سه ماه از سال 1395 باقي مانده است اما همچنان شهرستان کيار خبرنگار ندارد.
کيار 9 ماه بي خبرنگار
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار
طي ۲۷۶ روزي که از سال ۱۳۹۵ گذشته است اتفاقات خوب و بد بسياري در شهرستان کيار به وقوع پيوست، خيلي از پروژه ها افتتاح شد و کلنگ هاي بسياري براي آغاز پروژه هاي جديد سينه زمين را شکافت در حالي که بسياري از اين اقدامات به اطلاع مردم شهرستان نرسيد.

طي اين روزها شخصيت هاي کشوري و لشکري از ادارات، وزارتخانه ها و نهادهاي مختلف براي انجام امور به شهرستان کيار سفر کردند و در راستاي تحقق اهداف سفر اقداماتي را انجام دادند در حالي که بسياري از مردم در جريان اخبار اين سفر ها و نتايج آن ها قرار نگرفتند.

در سال ۱۳۹۵برنامه هاي فرهنگي و مذهبي بسياري در شهرستان کيار توسط ادارات، نهادها، دستگاه ها، مردم، موسسات و... براي بهبود وضعيت فرهنگي، حفظ داشته هاي فرهنگي، بهبود وضعيت اشتغال و... برگزار شد اما باز هم بسياري از مردم از اين اخبار بي اطلاع هستند.

در طول مدتي که از سال ۱۳۹۵گذشته است مردم از طريق تلوزيون و شبکه استاني جهانبين کمتر در جريان خطبه هاي نماز جمعه شلمزار مرکز شهرستان کيار قرار گرفته اند و از سوي ديگر مشکلات انبوه شهرها و روستاهاي شهرستان کيار کمتر از طريق شبکه استاني جهانبين پوشش خبري داشته است. چرا؟

اگرچه در سال هاي گذشته جهت پوشش اخبار شهرستان و اطلاع مسئولان از مشکلات اهالي شهرستان کيار دوربين فيلمبرداري با کيفيت تهيه شد اما متاسفانه فقدان خبرنگار صدا و سيما در بخش مرکزي کيار باعث شده است کمتر اخبار شهرستان کيار پوشش داده شود و از طريق شبکه استاني جهانبين به اطلاع مردم و مسئولان برسد.

عدم حمايت مالي مداوم از خبرنگاران از سوي صدا و سيماي استان چهارمحال و بختياري و همچنين انتظارات بسيار مسئولان و مردم و همچنين محدوديت هاي موجود در عرصه خبر رساني از يک سو و مشکلات مالي شغل خبر نگاري از سوي ديگر باعث شده است حتي علاقمندان به حرفه خبرنگاري نيز انگيزه خود از پرداختن به اين رسالت سنگين شانه خالي کنند تا همچنان شهرستان کيار در بخش مرکزي از وجود خبرنگار صدا و سيما محروم بماند.

اگرچه در بخش ناغان در حال حاضر آقاي احسان نامدار پور در عرصه خبر راديو و تلوزيون فعاليت مي کند اما همچنان بخش مرکزي کيار از وجود خبرنگار بي بهره است.

در ادامه گفتگوي خبرنگار پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار در خصوص مشکلات و محدوديت هاي خبرنگاري را بخوانيد:

احسان نامدارپور متولد شهر ناغان در حال حاضر به شغل طراحي و چاپ اشتغال دارد که در کنار شغل خود به صورت افتخاري نيز به فعاليت خبري مي پردازد.

وي در گفتگو با خبرنگار کيار بيدار گفت: خبرنگاري را خيلي دوست دارم اما حاضر نيستم زندگي و آينده شغلي و حرفه اي خود را فداي اين علاقه کنم.

نامدارپور افزود: تهيه خبر و هزينه هاي رفت و آمد جهت اين امر، تدوين خبر و وقتي که صرف اين موضوع مي شود، هزينه هاي اينترنت جهت ارسال خبر به صدا و سيما، درگيري ۲۴ساعته جهت تهيه خبر و در عين حال تعطيلي کار اصلي همه از مشکلاتي است که باعث مي شود علاقه به شغل خبرنگاري صرفا در حد علاقه باقي بماند و پرداختن به شغل اصلي و دوري کردن از حواشي به عنوان اصل کار قرار گيرد.

وي از مسئولان خواست در راستاي فعاليت خبرنگاران در شهرستان حداقل هايي براي فعاليت خبري افراد در نظر گرفته شود تا اين حداقل ها باعث شوند انگيزه کار و فعاليت در عرصه خطير خبر نگاري از افراد سلب نشود.

نامدار پور گفت: اگر هزينه رفت و آمد خبرنگار جهت تهيه خبر، هزينه تدوين و ارسال خبر و هزينه اينتر نت و ارسال خبر در کنار زیرساخت هاي اين حرفه همچون دوربين فيلمبرداري، دوربين عکاسي، رکوردر و... براي خبرنگار پيش بيني شود شاهد مي توان انتظار فعاليت از افراد در اين عرصه را داشت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار پيش از اين آقايان علي سيفي و مهدي همتيان به عنوان خبرنگار افتخاري در بخش مرکزي کيار فعاليت مي کردند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۲۱:۵۱

1 Jan 2020