۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۳۱۴۱۸
با احداث بزرگترین کارخانه تولید آهک در بخش کیار:

"دزک" قطب تاريخ و ميراث فرهنگي کيار، صنعتي مي شود

با گذشت دو سال تبليغات و مانور کلنگ بزرگترين کارخانه صنعتي توليد آهک و صنايع وابسته آن، این پروژه با حضور استاندار و جمعي از مديران و مسئولان استاني و شهرستاني در روستاي دزک کنگ زنی شد.
"دزک" قطب تاريخ و ميراث فرهنگي کيار، صنعتي مي شود
گزارش جهانبین نیوز به نقل از کيار بيدار، کلنگ بزرگترين کارخانه توليد آهک و صنايع وابسته کشور صبح امروز با حضور استاندار چهارمحال و بختياري، فرماندارکيار، ائمه جمعه و جماعت شهر ها و روستاهاي کيار، مديران ادارات کل و مديران شهرستاني ادارات سطح شهرستان کيار، اهالي روستاي دزک و مدير عامل شرکت نوين اقتصاد پارس در دامنه کوه يمري روستاي دزک بر زمين نشست.

مهندس تفرشي نماينده شرکت نوين اقتصاد پارس در خصوص مشخصات فني اين طرح بزرگ گفت: با توجه به چشم انداز و آينده روشن طرح توليد آهک صنعتي در روستاي دزک روند احداث کارخانه بزرگ توليد آهک صنعتي و صنايع وابسته در روستاي دزک آغاز و به همين لحاظ کليه مقدمات خريد ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز کارخانه از کشور هاي اروپايي آغاز شده است.

وي با بیان اینکه تاکنون ۸۰۰ميليون دلار ارز صرف خريد ماشين آلات و تجهيزات مي شده است؛ افزود: با احداث و راه اندازي کارخانه فاز اول توليد با ظرفيت اسمي ۱۸۰۰تن آهک در روز بسیاری از مشکلات مرتفع می شود.

تفرشي محصولات توليدي اين کارخانه را آهک ميکرونيزه، آهک هيدراتي و بتن سبک اعلام کرد و افزود: محصولات اين کارخانه در صنايع غذايي، توليد چرم، پتروشيمي، سيمان کاربرد و مصرف دارد.

نماينده شرکت نوين اقتصاد پارس در بخشي ديگر از توضيحات خود گفت: اين کارخانه در کشور بي رقيب است و در کل دنيا تنها يک کارخانه در کشور ترکيه با ظرفيت توليد روزانه ۶۵۰تن آهک و يک کارخانه در کشور برزيل را به عنوان رقيبان اصلي خود در پيش دارد.

وي اظهار اميدواري کرد و گفت:اگر شرکت نوين اقتصاد پارس موفق شود طي مدت سه سال روند احداث و بهره برداري از اين کارخانه را به سرانجام برساند، ضمن اشتغال نزديک به ۱۰۰۰نفر از نيروهاي جوياي کار در منطقه شاهد صادرات محصولات اين کارخانه و ارزآوري در کشور باشيم.

وي در پايان سخنان خود گفت: اين کارخانه در زميني به مساحت ۶۱هکتار با اعتباري بالغ بر۱۲۰۰ ميليارد ريال احداث مي شود که ۲۰درصداز اعتبارات از طريق منابع داخلي بخش خصوصي و ۸۰درصد نيز از طريق فاينانس تامين مي گردد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار روستاي دزک که ساليان سال به دليل واقع شدن قلعه اميرمفخم بختياري به عنوان روستاي تاريخي شهرستان کيار و استان چهارمحال و بختياري شناخته مي شد در صورت بهره برداري از بزرگترين کارخانه آهک و صنايع وابسته کشور به روستاي صنعتي بدل مي شود.

روستاي دزک در ۳۰کيلومتري جنوب شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري در بخش مرکزي شهرستان کيار قرار دارد.

انتهاي پيام1022ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۲۴:۴۰

27 Dec 2019