۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۲۹۱۷۲
گزارش هفت چشمه:

نمايشگاه خوشنويسي "نقش جان" در اردل برپا شد

نمايشگاه خوشنويسي آثار "قاسم همتي" با عنوان "نقش جان،قرآن در آئينه هنر" باحضور مسئولين شهرستاني درنگارخانه گنجينه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل برپا شد.
نمايشگاه خوشنويسي "نقش جان" در اردل برپا شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از هفت چشمه، در آئين گشايش نمايشگاه خوشنويسي آثار "قاسم همتي" با عنوان "نقش جان،قرآن در آئينه هنر" که با حضور مسئولين شهرستاني در نگارخانه گنجينه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل برپا شد رحم‌خدا صفري معاون فرماندار شهرستان اردل گفت: خوشنويسي و هنر خوشنويسي در تمام فرهنگها و کشورها به چشم مي‌خورد اما در سرزمين‌هاي اسلامي و ايران در قله هنرهاي بصري واقع است.
صفري افزود: خوشنويسي اسلامي و بيش از آن خوشنويسي ايراني تعادلي شگرف ميان تمامي اجزاء و عناصر تشکيل‌دهنده آن به وجود آورده و پويايي و تغيير شکل يابندگي آن و از سوي ديگر تعادل ميان قالب و محتوا که به زيبايي، مفهوم کلمات را به تصوير مي‌کشد.
وي افزود: اين تعريف را ما امروز در نمايشگاهي که افتخار افتتاح آن را داريم به تصوير کشيده شده و شاهد آنيم که هنر خوشنويسي در شهرستان اردل و در بين هنرمندان ما توانسته به قله‌هاي معنويت و زيبايي دست يابد.
قاسم همتي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل نيز گفت: هنرمنداني که در حوزه فرهنگ و هنر نهاوند فعاليت مي کنند به واقع از کم‌توقع‌ترين و در عين حال خوش ذوق ترين و خلاق ترين هنرمندان استان و کشور هستند، کساني که بدون هيچ‌گونه چشم داشتي تمام دارايي خود که همان هنر انهاست را به ما عرضه مي‌کنند و امروز ما مفتخريم خدمت رسان اين هنرمندان در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان باشيم.
اين نمايشگاه خوشنويسي با عنوان نقش جان با موضوع قرآن در آئيينه هنر شامل ۳۰ اثر خوشنويسي از استاد قاسم همتي ريئس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اردل در دو رشته نستعليق و شکسته نستعليق در قالب‌هاي چليپا، سياه مشق، کتيبه‌نويسي و... مي‌باشد.



اين نمايشگاه از ۱۲ تيرماه تا ۲۱ تيرماه به مدت ده روز در نگار خانه گنجينه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اردل برپا مي‌باشد علاقمندان همه روزه مي‌توانند در ساعات اداري از اين نمايشگاه بازديد نمايند.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۵:۴۷

27 Dec 2019