۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۲۵۹۳۵
مشاور معاون اول رئيس جمهور در استان چهارمحال و بختياري عنوان کرد:

اقتصاد مقاومتي نبايد مانند بقيه سياست ها درون فايل ها ذخيره شود/اقتصاد مقاومتي کم مصرف کردن يا اقتصاد استراحتي نيست

رستم قاسمی گفت: ما خوب حرف مي زنيم و خوب مي نويسيم اما آنها را تبديل به مدل نمي کنيم، سياستکاران را سياسي مي کنيم و همه کارها يي انجام گرفته در کشور را به سياسي کاري ربط مي دهيم و همين موارد باعث شده به هدف نرسيم، نبايد فضاي شهر و روستاها اين قدر سياسي باشد.
اقتصاد مقاومتي نبايد مانند بقيه سياست ها درون فايل ها ذخيره شود/اقتصاد مقاومتي کم مصرف کردن يا اقتصاد استراحتي نيست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين؛ رستم قاسمي مشاور معاون اول رئيس جمهور وزير نفت سابق در جشنواره بزرگ علمي " تا ثريا" با هدف ايجاد گفتمان سازي ، مطالبه گري مسائل کشور و استان دربحث اقتصاد مقاومتي که در دانشگاه آزاد شهرکرد برگزارشد، اظهار کرد: اقتصاد در دنياي جديد با بسترهاي که برايش فراهم شده با گذشته متفاوت است.

وي افزود: نقش اقتصاد در زندگي مردم کاملا با گذشته متفاوت است در گذشته اقتصاد خود اتکايي بود واقتصاد شهر و روستا وابستگي نداشت.

قاسمي ادامه داد: هيچ گاه در اقتصاد تغييرات بنيادي اتفاق نمي افتاد و تغيير و وابستگي نبود اما بعد از انقلاب صنعتي تغييرات خيلي زياد شد.

مشاور معاون اول رئيس جمهور با اشاره به اينکه اقتصاد نقش بسيار مهمي در زندگي مردم دارد گفت: در جامعه کوچک تا جامعه جهاني درآينده ناخواسته دستخوش تغييرات هستند و اگر در کشور ما کشاورزي و دامداري به سمت روش هاي سامانه اي و شبکه اينرود موفق نخواهيم بود.

وي ادامه داد: کشاورز ما ممکنه است در امرکاشت مهارت لازم را داشته باشد ولي در شبکه هاي ديگر مانند حضور در بازار ملي و منطقه اي مهارت لازم را ندارد.

وزير نفت سابق با تاييد بر اينکه ما نياز به کار شبکه اي داريم، گفت: اين موضوع خيلي مهم است که ما کجاي دايره اقتصاد جهاني قرار بگيريم همه چيز به سمت فروشگاهها و انبارهاي اينترنتي خواهد رفت و نقش انسان را کمتر مي کند.

وي بيان کرد: کشور ما کشور ثرتمندي است که اگر درست کار کنيم حتما در جايگاه خوبي قرار خواهيم گرفت براي اين امر زمان بسيار تعيين کننده است و بايد به موقع و سريع اين ظرفيت ها را بشناسيم.

مشاور معاون اول رئيس جمهور با اشاره به اينکه بايد مدلي براي اقتصاد کشور داشته باشيم تا بتوانيم از ظرفيت ها استفاده کنيم گفت: اقتصاد به زندگي مردم مربوط است و کاري به دولت ها ندارد و با توانمندي هاي که در کشور وجود دارد بايد به آن پرداخت.

وي ادامه داد: اگر اقتصاد مقاومتي تبديل به مدل نشود مثل بقيه سياست ها درون فابل ها ذخيره مي شود.

قاسمي افزود: ما نوشته هايمان خيلي خوب است اما تبديل به مدل نشده، ما سياستکاران را سياسي کرديم و همه کارها يي انجام گرفته در کشور را به سياسي کاري ربط داده ايم و همين موارد باعث شده ما به هدف نرسيم، نبايد فضاي شهر و روستاها اين قدر سياسي باشد.

مشاور معاون اول رئيس جمهور گفت: بايد در اقتصاد کشور يک بازنگري انجام دهيم همان طور که در بين دانشگاهيان هم به يک فضاي بازنگري احتياج داريم.

وي با تاکيد بر اينکه بايد به الگوي اجرايي کشور توجه شود، بيان کرد: وقتي دانشجو فارغ التحصيل مي شود تازه مي خواهد الفباي يک کار اجرايي را ياد بگيرد که اين ايرادي ندارد ولي کساني که تا فارغ التحصيل مي شوند به درون سطح بالاي مديريت کشور مي روند نمي توانند خوب تصميم بگيرد و همين باعث مي شود الگوي اجرايي کشور دچار ضعف باشد.

قاسمي با اشاره به اينکه بايد شکاف ها در اقتصاد از بين برود گفت: ما پروژه اي نداريم که سرموقع و با بودجه در نظر گرفته شده به پايان برسد اين نقص بين مجريان و طراحان و شکاف بين آنها را نشان مي دهد.

وي ادامه داد: مهندسين و مشاوراني که نقش تئوريک دارند از اجرا خيلي فاصله دارند بايد در انجام مولفه هاي مهم يک کارخانه که شامل مديريت، منابع انساني و تکنولوژي است دقت کرد.

وزير نفت سابق بيان کرد: مشاورين ما براي طراحي مي روند و کار کپي انجام مي دهند و اين واقعيتي است که بايد به آن دقت کنيم تا از هدف دور نشويم البته مشاورين خوب هم در کشور داريم.

قاسمي دربين دانشگاهيان تاکيد کرد: اين اصلاح بايد از دانشگاهها شروع شود تا به سطح کشور هم برسد.

وي گفت: موضوعي که به عنوان اقتصاد مقاومتي در چند سال گذشته نامگذاري شد، دغدغه اقتصادي بوده است و مقام معظم رهبري بارها آن را مطرح کرده اند که موضوعاتي در اين زمينه طرح شده است ،چون اهميت اقتصادي بالا است با تحولاتي که در آينده صورت مي گيرد ما را پيرو خود مي کند.

مشاور معاون اول رئيس جمهور بيان کرد: اقتصاد مقاومتي بدونه طراحي انجام پذير نمي باشد و اگر بدونه طراحي باشد کار، جاري و معلومي است. براي اينکه برنامه ها را با اقتصاد مقاومتي پيش ببريم نياز به طراحي داريم.

وي در پايان خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتي کم مصرف کردن يا اقتصاد استراحتي نيست بلکه با عوض کردن طرح و تبديل کارها به مدل مي توانيم و با اثربخشي در اجرا مي توانيم شرايط اقتصادي را متحول کنيم.

انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۴:۰۸

27 Dec 2019