۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۲۱۳۲۵
نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي:

نمايندگان استان چهارمحال و بختیاری پيگيري پرونده‌ بابک زنجاني هستند

نماينده مردم بروجن در مجلس با اشاره به نقش نمايندگان استان در پيگيري پرونده‌هاي فساد اقتصادي از جمله بابک زنجاني گفت: پرونده فساد اقتصادي مربوط به بابک زنجاني ۱۳هزار ميليارد بود که من مسئول پيگيري آن بودم و در طي ۱۴ ماه توانستيم اين فرد را دستگير و به زندان انتقال دهيم و ما هنوز خواهان برخورد قاطع با اين مفسد اقتصادي هستيم و نمايندگان ما در اين قضيه نقش مهمي را داشتند.
نمايندگان استان چهارمحال و بختیاری پيگيري پرونده‌ بابک زنجاني هستند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  مشکات برين، اميرعباس سلطاني در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اظهار کرد: مهمترين وظيفه نمايندگان در مجلس نظارت بر حسن اجراي قانون است به دليل اينکه ما در کشور قانون‌هاي زياد داريم اما چون نظارت صحيحي بر اجراي اين قوانين وجود ندارد براي اجراي آنها با مشکل مواجه مي شويم.

وي با اشاره به نقش نمايندگان استان و خدمات آنها در دوره هاي قبلي و همچنين کم بودن تعداد نمايندگان استان نسبت به بقيه استانها در مجلس گفت: نمايندگان در اين دوره در سطح ملي ايفاگر نقش بوده اند هم در رابطه با مسائل کلان کشور و گاهي اوقات فراتر از ملي از جمله انرژي، بودجه و روابط خارجي و هم در مسائل درون استاني پيش قدم بوده اند و با وجود کم بودن از نظر تعداد اما به خوبي توانسته‌اند از حق مردم دفاع کنند.

سلطاني ادامه داد: نمايندگان استان در بحث تلفيق ۵۰ درصد نقش داشته و در مورد افت شديد نفت ديدارهاي را با دبيرکل اپک داشته ايم و توانستيم نتايج خوبي را به دست آورده و ممکن است بتوانيم نفت را به مرز بالاي ۶۰ دلار ببريم.

نماينده مردم بروجن در مجلس با اشاره به نقش نمايندگان استان در پيگيري پرونده‌هاي فساد اقتصادي از جمله بابک زنجاني گفت: پرونده فساد اقتصادي مربوط به بابک زنجاني ۱۳هزار ميليارد بود که من مسئول پيگيري آن بودم و در طي ۱۴ ماه توانستيم اين فرد را دستگير و به زندان انتقال دهيم و ما هنوز خواهان برخورد قاطع با اين مفسد اقتصادي هستيم و نمايندگان ما در اين قضيه نقش مهمي را داشتند.

وي افزود: ۲ هزار ميليارد از دارايي‌هايش به وزارت نفت برگرداننده شد ولي درحدود ۸۰ درصد از اموال وي در بانک‌هاي کشورهاي خارجي چون تاجيکستان، ترکيه، مالزي، فرانسه و ديگر کشورها قرار دارد.
اين مسئول بيان کرد: اموال زنجاني حاصل از فروش نفت و ميعانات گازي بود که به غارت برده بود و۲ تا ۳ بار حکم احضاريه براي من صادر شد هرچند که از اختيارات من بود که براي اين اموار پيگيري کنم و باخوردهاي در رسانه ها و دنيا داشت و در برگرداندن اين اموال مورد تهديدها و پيشنهادهايي قرار گرفتم که با مقاومت پشت سر گذاشتم.

وي به تلاش و وحدت نمايندگان استان جهت گرفتن تخصيص آب اشاره کرد وگفت: با همکاري نمايندگان استان موفق شديم براي اولين بار حقي را که برخي از استانها مانع آن مي شدند دريافت کنيم و توانستيم تا ۲۳۶ ميليون متر مکعب آب از زاينده‌رود به استان تخصيص دهيم در صورتي که استانهاي يزد ، کاشان ، اصفهان و يزد اين تخصيص را داشته اند و استان ما که ده درصد آب کل کشور را تامين مي کرد همچين تخصيصي را نداشت.

سلطاني به احداث راه‌آهن سراسري از اصفهان، بروجن، لردگان، شهرکرد و نهايتا خوزستان اشهره کرد و گفت: اين پروژه که ۷ هزار ميليارد هزينه دارد مي تواند در سال حداقل ۳ ميليون نفر مسافر را جابجا کند و نتيجه تلا ش استاندار و نمايندگان استان است.

اين نماينده مردم استان در مجلس به کليد خوردن پروژه‌هاي هفت‌گانه در استان اشاره کرد و افزود: با پيگيري‌هاي مجمع نمايندگان و استاندار ۷ پروژه هفت گانه در استان کليدخورد که سه پروژه از اين پروژه‌ها مربوط به شهرستان بروجن بوده و همچنين در سفر هيئت دولت به استان خيلي از اين پروژه ها تقويت شد و فولاد ۱ ميليون تني استان تبديل به فولاد ۲ ميليون تني تبديل شد.

سلطاني به پروژه انتقال آب بن به بروجن اشاره کرد و اظهار کرد: هزينه اين پروژه ۳ هزار ميليارد ريال برآورد شده و بايد تا سه سال آينده تکميل شود.

نماينده مردم بروجن اضافه کرد: شهرستان بروجن دومين شهرستان استان است ولي هنوز بعد از ۳۵ سال از مرکز استان به شهرستان بروجن جاده ۴ خطه وجو ندارد و روزانه ۳۰ هزار ماشين در اين جاده در تردد هستند و تصادفات زيادي در آن اتفاق مي افتد و با پيگيري زياد توانستيم يک قسمتي از مسير ۴ پانده شود و از گردنه حلوايي تا دو راهه امام قيص بهره برداري شده است.

وي مهمترين موضوع در شهرستان بروجن را کمبود آب دانست و گفت: علاوه بر کمبود آب کيفيت آب هم قابل قبول نيست به طوري که بعضي از چاهها نيترات بالايي دارند که سرطان زاست و آب شرب مناسبي براي مردم نيست.

سلطاني پروژه انتقال آب تونل سبزه‌کوه به بلداجي، و دشت خشکيده فرادنبه و سفيدشت را راهي براي نجات از کم آبي دانست و گفت: اين پروژه ۲۲ سال به دليل کارهاي سياسي راکد مانده و ما در اين سه سال سعي کرديم تا اقدامات لازم براي عملياتي کردن آن را انجام دهيم و تا مرز استيضاح وزير نيرو پيش رفتيم.

وي به عبور تونل گلاب اشاره کرد و گفت: سازمان بازرسي گزارش ۳۵ صفحه اي ارائه داد که درآن به فاجعه زيست محيطي در منطقه اشاره شده ولي کسي اقدامي نکرده و همه سکوت کردند اما براي انتقال آب درون حوزه اي ماجرا درست کردند.

سلطاني درادامه به مناسب نبودن ساختمان بيمارستان بروجن اشاره کرد و گفت: ساختمان قديمي فرسوده شده است وبا پيگيري‌هاي انجام شدهساخت بيمارستان جديد در دستور کا راست که ۸۰ درصد از عمليات ساخت اين بيمارستان ۲۲۰ تخت‌خوابي در شهرستان انجام شده که در سال ۹۴ افتتاح مي شود.

وي از بهره‌برداري ۷ مرکز بهداشت در سال جاري در شهرستان بروجن و همچنين افتتاح خانه معلم در سال آينده خبر داد.

سلطاني بيان کرد: طبق آمارشهرستان بروجن در دنيا از المپيکي ترين شهرستانها نام گرفته است زيرا نسبت به جمعيتش قهرمان هاي المپيکي و ملي زيادي داشته است ولي اخيرا دچار رکود شده وسعي کرده ايم در بحث ورزشي تحولي ايجاد کنيم از جمله ساخت سالن اجتماعات ورزش شهدا بروجن، راه‌اندازي هيئت‌هاي ورزشي، تکميل سالن بلداجي تا بتوانيم مشکل را حل کنيم.

وي گفت: حدود ۸ ميليارد تومان کل بودجه تملک دارايي شهرستان بروجن در سال ۹۳ بوده که با پيگيري‌هاي انجام شده ۱۲ ميليارد تومان هم غير از بودجه هاي سهميه استان جذب شده است و کاري به بودجه هاي ملي و استاني نداشته است.

وي به نبود دانشگاه دولتي و مهاجرت نخبگان اشاره کرد و گفت: در اين شهرستان فقط دانشگاه پيام نور و دانشگاه آزاد وجود دارد که در رشته اي کارشناسي ارشد دانشگاه آزاد تازه توانسته مجوز دريافت کند و دانشگاه دولتي ندارد و با توجه به شرايطي که دارد از نظر جمعيت بالاترين پزشک در سطح کشور را داذد ولي به دليل کمبود امکانات نخبگان مهاجرت مي کنند و اين شهرستان هنوز آن شرايطي که شايسته اش است را پيدا نکرده است.

نماينده مردم بروجن به احداث پارک بانوان اشاره کرد و گفت: اين پارک در حال احداث است و سال آينده سالن خاص بانوان در پارک بانوان راه اندازي مي شود که کمترين بهره را بانوان دارند و شايد بتوانيم کوشه اي از آن کمبودها را جبران کنيم.

انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۰:۳۵

27 Dec 2019