۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۱۹۸۷۴
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان خبرداد:

انجام اولين عمل جراحي پيوند کليه در چهارمحال و بختیاری

رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان گفت: انجام عمل جراحي پيوند کليه در بيمارستان کاشاني براي اولين بار در استان صورت گرفته که در حال حاضر دو عمل با موفقيت انجام شده است.
انجام اولين عمل جراحي پيوند کليه در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري در نشست خبري با مطبوعات و رسانه ها گفت: دانشگاه علوم پزشکي در حال حاضر داراي ۱۷۶ نفر عضو هيات علمي است که با در اختيار داشتن ۷ مرکز بهداشت شهرستاني و ۳۵ مرکز بهداشتي، ۲ مرکز آموزش بهورزي،۳۱۰ خانه بهداشت و ۲۴ پايگاه بهداشت شهري در حال ارائه خدمات بهداشتي و درماني به مردم استان است.

دكتر مرتضي هاشم زاده افزود: از ديگر خدمات بهداشتي و درماني ۵ واحد تسهيلات زايماني، ۲ مرکز آموزشي و درماني، ۶ بيمارستان، ۱۴۸۴ تخت بيمارستاني، ۵۹۲ پزشک عمومي، ۲۷۴ پزشک متخصص، ۱۱۳ دانپزشک، ۱۳۶۶ پرستار و ۹۵ تخت ويژه مي باشد.

وي از افتتاح بخش هاي بهسازي شده بيمارستان هاي مرکز استان خبر داد و گفت: علاوه بر بهسازي بخش هاي از بيمارستان ها، انجام عمل جراحي پيوند کليه در بيمارستان کاشاني براي اولين بار در استان صورت گرفته که در حال حاضر دو عمل با موفقيت انجام شده است.

وي ادامه داد: اين خدمات در سطح يك تا سه از طريق خانه هاي بهداشت، مراكز بهداشتي و درماني، بيمارستان و درمانگاههاي تخصصي و فوق تخصصي به مردم ارائه مي گردد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي گفت: در ساير شهرستانها نيز تكميل خدمات تشخيصي و درماني ، بهسازي و ايجاد بخش هاي مختلف مورد نياز در دستور كار قرار گرفته است.

دكتر هاشم زاده به عملکرد دانشگاه علوم پزشکي در يک ساله گذشته اشاره کرد و گفت: اجراي مصوبات طرح هتلينگ بيمارستان ها در جهت ارتقاء شاخص هاي سلامت و تحويل ۸ مورد پروژه هاي احداثي از جمله عملکردهاي دانشگاه علوم پزشکي مي باشد.

وي، وضعيت كنوني مراكز بهداشتي و درماني را مطلوب ارزيابي كرد و افزود: با اجراي برنامه تحول نظام سلامت اعتبارات خوبي براي تجهيز و بهسازي اين مراكز تخصيص يافته است كه بر اساس اولويت و با نگاه ويژه به مناطق محروم و دور دست استان در حال انجام مي باشد.

وي افزايش رضايتمندي مردم ازتحول نظام سلامت را بزرگترين دستاورد اين برنامه دانست و گفت: با تلاش خوب دست اندركاران و فعالان حوزه سلامت، اين استان از جمله استان هاي موفق در زمينه اجراي اين برنامه بوده است.

دکتر هاشم زاده خاطر نشان کرد: با توجه به حجم بالاي مراجعات به كلينيك هاي فعال سطح استان به منظور ارائه خدمات سرپايي مطلوب تر در كليه شهرستان ها طرح تكميل، بهسازي و احداث كلينيك هاي جديد در دستور كار اين دانشگاه قرار گرفته است.

وي در پايان اعلام کرد: ارتقاء کيفيت و کميت ارائه خدمات به کودکان بر اساس استراتژي هاي مراقبت هاي ادغام يافته ناخوشي هاي اطفال و مراقبت هاي ادغام يافته کودک سالم در سطح مراکز بهداشتي درماني و خانه هاي بهداشت و پوشش صد ددر صدي برنامه هاي مراقبت هاي ادغام يافته سلامت مادران و ... از ديگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکي مي باشد.

انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۷:۰۸

16 Jan 2020