۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۴۵۹۴۶
یادداشت:

غفلت از فضای مجازی، فرصت برای فتنه گران

عرصه اصلی میدان جنگ نرم در عصر حاضر جنگ رسانه‌ای در فضای مجازی است،نقطه اوج این آماج را در فتنه و حوادث مدیریت شده آبان ماه ۹۸ شاهد بودیم.
غفلت از فضای مجازی، فرصت برای فتنه گران
به گزارش جهانبین نیوز؛ عرصه اصلی میدان جنگ نرم در عصر حاضر جنگ رسانه‌ای در فضای مجازی است،  فضای مجازی در جنگ‌های نوین دقیقاً مشابه همان سلاح و مهمات جنگ سخت عمل می‌کند و جمهوری اسلامی آماج بیشترین بمباران در فضای مجازی توسط نظام تبلیغاتی غرب بوده و هست. نقطه اوج این آماج را در فتنه و حوادث مدیریت شده آبان ماه ۹۸ شاهد بودیم.
 
در وقایع آبان 98 به دنبال افزایش قیمت بنزین و همزمان با اعتراضات مردمی، برخی جریان های انحرافی از این فرصت استفاده کرده و برای پیش‌بردن اهداف شوم خود، دست به کار شدند و با ایجاد بلوا و آشوب، زندگی عادی مردم را مختل و خسارات سنگینی به اموال عمومی و خصوصی افراد وارد کردند.
 
در این بین، آن‌ها که این گروه آشوبگر را کوک کرده و حامیان فکری و مالی آن‌ها محسوب می‌شوند، با به‌کارگیری امپراطوری رسانه‌ای خود، سعی کردند در این آتش فتنه بدمند و ایران را ناامن جلوه دهند.
 
جریان رسانه‌ای بیگانه به خصوص سعودی‌ها و آمریکایی‌ها در آن زمان با بهره گیری از تکنیک ها و تاکتیک های جنگ نرم با روایتگری های ساختگی تمام تلاش خود را کردند تا به اهداف شوم خود برسند.
 
امپراتوری تبلیغاتی غرب در فضای مجازی ایمان، اعتقادات، باورها، امید و اعتماد مردم را نشانه رفته است و با استفاده از تمام ظرفیت دنیای مجازی در پی تخریب باورها، اعتقادات و ایمان مردم و بی اعتماد کردن آنان به نظام است.
 
آنان تلاش می‌کنند حلقه‌های فکری و فرهنگی جامعه را سست و به سوی عقاید اندیشه‌های متناسب با خواسته‌های خود هدایت کرده و با بمباران خبری و تبلیغات گسترده رسانه‌ای نظام سیاسی و اجتماعی را متزلزل ساخته و در ورطه بی‌ثباتی و سقوط قرار دهند.
 
نهایتا آتش اغتشاشات آبان ۹۸ با قطع اینترنت جهانی و از دسترس خارج شدن شبکه های اجتماعی خارجی خاموش شد اما دود آن که حاصل بی تدبیری دولت و بی توجهی به خطر جنگ های رسانه ای و هیبریدی و اجرا نکردن شبکه ملی اطلاعات و اینترنت بومی بود بر چشم همه مردم و مسئولان کشور رفت.
 
حاصل این بی توجهی ها ۱۵ هزار میلیار تومان خسارت مالی ، تخریب ۵۹ پمپ بنزین و ۲۵۶ بانک در سراسر کشور و مهم تر از آن کشته شدن تعدادی از هموطنان مان بود که بخشی از انها نیروهای مدافع امنیت و مردم عادی بودند و با عناصر معاند هیچ سر و سری نداشتند.
 
روزانه در فضای مجازی هزاران خبر دروغین توسط مراکز مجازی دشمن تولید می‌شود و متأسفانه توسط نیروهای خودی به دلیل فقدان سواد رسانه در همین فضا بازتاب و بازنشر یافته و به اهداف دشمن کمک می‌کند.
 
تمام این موارد زنگ خطر و هشدار را نسبت به ظهور و بروز فتنه‌هایی به مراتب پیچیده‌تر و سخت‌تر از فتنه‌های گذشته، زیر گوش مسئولان مربوط به صدا در آورده است که بی‌شک غفلت از آن‌ها ما را در آینده با چالش‌های بزرگ‌تر و خطرناک‌تر مواجه خواهد نمود.
 
 برون رفت از این تهدید بزرگ مستلزم برنامه ریزی سریع برای: راه‌اندازی فوری اینترانت ملی، فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شبکه‌های اجتماعی ملی و رهایی از یوغ شبکه‌های اجتماعی دشمن، مهندسی و مدیریت دقیق و صحیح شبکه‌های اجتماعی موجود، تکیه بر آموزش عمومی سواد رسانه‌ای بوده و استفاده از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی کشور در آموزش سواد رسانه ای  ما را در غلبه بر فتنه‌های آینده کمک خواهد کرد.

حمید مقصودی
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی
 
انتهای پیام 1028/ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹

ساعت:

۱۴:۲۲:۴۳

18 Nov 2020