۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۴۵۰۹۳
یادداشت؛

راز ضربه متقابل؛ پیامی از بیت رهبری برای کاخ سفید!

در دیدار رهبر انقلاب با مصطفی الکاظمی نخست وزیر کشور عراق با تأکید بر انتقام خون به ناحق ریخته شده‌ حاج قاسم سلیمانی در کشور عراق، پیام مهمی را از طریق این دیدار به آمریکایی‌ها منتقل کردند: «جمهوری اسلامی ایران هرگز این موضوع را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه‌ متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد».
راز ضربه متقابل؛ پیامی از بیت رهبری برای کاخ سفید!
به گزارش جهانبین نیوز، خداکرم نادری کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی پیرامون دیدار اخیر نخست وزیر دولت عراق با رهبر معظم انقلاب، نوشت: پس از انتشار برخی جزییات این دیدار، جمله «ایران هرگز شهادت حاج قاسم را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد» بیش از همه مورد توجه قرار گرفت، جمله مهمی که الکاظمی با خود از بیت رهبری برای انتقال به آمریکایی ها خواهد برد و می‌توان از به‌عنوان  آغاز یک سرفصل جدید دیگر در منطقه و در مواجه با آمریکا یاد کرد.

یک تصور کلی درباره پروسه انتقام خون سردار سلیمانی، این بود که ایران با سیلی موشکی به پایگاه عین الاسد یک انتقام در سطح نظامی گرفته و در سطح سیاسی نیز پروسه اخراج آمریکا از عراق و به صورت کلی از خاورمیانه را در دستور کار قرار داده است، امّا جمله اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب به الکاظمی که خود او سوابق امنیتی قابل توجه در عراق و همچنین در مواجه با آمریکایی ها دارد، در وهله نخست مخاطبین مستقیمی در دولت آمریکا دارد.

این جمله یک واقعیت فرامتنی دارد و نشان می‌دهد که تمام اتفاقات اخیر امنیتی و سیاسی علیه آمریکا در منطقه که درباره منشأ اصلی آن برای دستگاه‌های امنیتی معماهای جدی وجود دارد و  تاکنون کسی نتوانسته با قطعیت بگوید کار ایران است یا نیست؛ ولی هرچه هست و هرکس بوده، معادل انتقام خون سردار سلیمانی برای ایران نبوده است!

و امّا این ضربه متقابل مدنظر در برابر خون سردار سلیمانی چیست؟! آمریکایی‌ها قطعا پس از بازگشت الکاظمی به عراق تلاش زیادی برای به‌دست آوردن ابعاد این قضیه خواهند کرد. ابهام در این «ضربه متقابل» یک واقعیت خاص دارد و آن اینکه قاتل سردار سلیمانی در این ابهام ابتدا باید به لحاظ روانی زجرکش شود...

انتهام پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۳۶:۲۶

25 Jul 2020