۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۴۴۷۹۵
یادداشت

منشی‌گری پدیده‌ای نوظهور در سیستم اداری

بیشتر مدیران ارشد و میانی ادارات کوچک و بزرگ در استان کم جمعیت چهارمحال و بختیاری اقدام به شغل‌آفرینی نموده‌اند و بیشترین فکری که به ذهن‌شان رسیده این است که شغل منشی‌گری را ایجاد کنند، این مدیران با آماده کردن یک میز، صندلی و گوشی تلفن خدمت بزرگی به جامعه اداری کشور نموده‌اند!
منشی‌گری پدیده‌ای نوظهور در سیستم اداری
به گزارش جهانبین نیوز؛ اکثر مدیران ارشد و میانی ادارات کوچک و بزرگ در استان کم جمعیت چهارمحال و بختیاری اقدام به شغل‌آفرینی نموده‌اند و بیشترین فکری که به ذهن‌شان رسیده این است که شغل منشی‌گری را ایجاد کنند و لذا در راستای تحقق اهداف کارآفرینی، هر کدام از این مدیران برای خود منشی انتخاب کرده است.
 
این مدیران با آماده کردن میز و صندلی و یک گوشی تلفن خدمت بزرگی به جامعه اداری کشور نموده‌اند، مدیری که در طول روز کلا 10 نفر مراجعه‌کننده نداشته و تلفن‌های مکرر اداری ایشان به عدد پنج زنگ هم نمی‌رسد، حال برای ساماندهی و نظم‌بخشی به کار خود فردی را استخدام می‌کند تا وظایف عدیده و تلاش‌های پی در پی ایشان را ساماندهی کرده و گزارش نماید.
 
ازجمله وظایفی که برای این قشر منظم و متبحر در امور دفتری می‌توان در نظر گرفت هماهنگ نمودن چای و صبحانه مدیر پرتلاش راس ساعت هشت صبح است، که خدایی ناکرده اگر چای سرد شده است یا جوشیده به دست مدیر نرسد، یکی دیگر از وظایف منشی این مدیران عدم ارجاع مراجعه‌کنندگان به دفتر معاون یا رئیس می‌باشد زیرا با حضور ارباب رجوع رشته افکار مدیر پاره شده و دیگر نمی‌تواند سیاستگذاری کلان و دوراندیشی درخصوص سهام‌های بورسی یا شرکتی خود را داشته باشد.
 
وظیفه خطیر دیگر منشی، کار با دستگاه رایانه جهت دریافت نامه‌های مدیر در اتوماسیون و پاسخگویی به آنان می‌باشد، زیرا بعضی از مدیران هنوز درسشان به تصمیم‌گیری هم نرسیده است.
 
اما اگر بخوام به اقدامات روزانه دیگری که این منشی‌ها انجام می‌دهند اشاره داشته باشم باید پیچاندن ارباب رجوع در مواقعی که مدیر به بهانه سرکشی و نظارت در مسافرت و استراحت خانگی تشریف‌فرما هستند را عنوان کنم، خلاصه اینکه وظایف منشی‌های بسیار است و رازداری را هم باید به آن اضافه کرد.
 
ان شاالله که مدیران میانه و ارشد و معاونین ادارات در تحقق اهداف کارآفرینی و شغل‌آفرینی موفق باشند.
 
انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۱۷:۳۸

16 Jun 2020