۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۴۴۶۷۹
یادداشت؛

درگیری در دریای کارائیب به نفع چه کسی تمام خواهد شد؟ ایران یا آمریکا؟

حرکت نفتکش‌های ایرانی به سمت ونزوئلا مورد توجه رسانه‌ها و ناظران بین المللی قرار گرفته است، به گونه‌ای که آمریکایی‌ها نیز به اعزام این ناوگان واکنش نشان داده‌اند. آیا تنش‌های میان ایران و آمریکا فراتر از خلیج فارس و خاورمیانه، به دریای کارائیب نیز کشیده خواهد شد؟
درگیری در دریای کارائیب به نفع چه کسی تمام خواهد شد؟ ایران یا آمریکا؟
به گزارش جهانبین نیوز، خداکرم نادری کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی پیرامون اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا و احتمال درگیری میان ایران و آمریکا، نوشت: ترامپ نیازمند سوژه‌ای است تا بتواند افکار عمومی را از شکست‌های داخلی منحرف کند.

توسل به یک بحران امنیتی جدید تا انتخابات آینده آمریکا می‌تواند افکار عمومی مردم این کشور را از معضلات اقتصادی و بهداشتی (متأثر از کرونا) غافل نماید.

این موضوع البته به شرطی که ایران عکس‌العمل متقابلی نداشته باشد، قادر خواهد بود ترامپ را در انتخابات پیش‌رو یاری نماید.

اعزام نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا پرستیژ ابرقدرتی آمریکا را با چالش مواجه کرده و به لحاظ حقوق بین الملل این اقدام ایران امری خلاف قانون نیست.

اقدام قبلی ایران در تنبیه انگلیس و خاطره عین‌الاسد، محاسبات را در واشنگتن به گونه‌ای رقم زده که ترسی معتبر از اقدام متقابل ایران در دولت آمریکا بوجود آورده است.

موقعیت استراتژیک تنگه هرمز، اشراف ایران بر این تنگه، ظرفیت و توانمندی آن در پاسخ به تهدیدات باعث ایجاد اقتداری در نظام جمهوری اسلامی گردیده که واشنگتن را از چنین اقدامی منع می‌کند.

اقدام متقابل و نظامی آمریکا به معنای از بین رفتن کنوانسیون دریاها تلقی شده و تبعات بعدی را در حوزه سیاسی متوجه دولت آمریکا خواهد کرد، از این‌رو احتمال هرگونه اقدام از سوی آمریکا منتفی است.

البته سابقه ایالات متحده آمریکا نشان داده که در مواردی بر اساس محاسبات اشتباه، اقداماتی را انجام داده که در آینده دچار مشکلات فزاینده شده‌اند، همان‌طور که در شهادت سردار سلیمانی محاسبات‌شان به گونه دیگری بود ولی امری خلاف انتظار آنها رقم خورد.


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۳۰:۳۶

31 May 2020