۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۱۳۴۱۱

برای تحقق شعار سال 1393باید گوشه چشمی به 6شعار اقتصادی در 6سال گذشته داشته باشیم

7سال متوالی است که رهبر فرزانه ی انقلاب عنوانی در رابطه با اقتصاد برای شعار سال انتخاب می نمایند و با پایان یافتن هر سال و آغاز سالی جدید بازهم این شعار اقتصادی است که برای سال جدید انتخاب می شود.
برای تحقق شعار سال 1393باید گوشه چشمی به 6شعار اقتصادی در 6سال گذشته داشته باشیم
*سال ۸۷ سال نو آوری و شکوفایی:
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کیار بیدار، نامگذاری سال های جدید با پایان یافتن سال 1386و آغاز سال 1387 آغاز شد، رهبر فرزانه ی انقلاب سال 1387را به عنوان سال نو آوری و شکوفایی نام گذاری نمود تا حرکتی در چرخه ی صنعتی و اقتصادی کشور ایجاد شده و همه ی آحاد ملت با شکوفایی استعداد ها و توانایی هایشان در همه ی عرصه ها غبار کهنگی و فرسودگی از چهره ی کشور زدوده شود و خون تازه ی نوآوری در رگ های ایران اسلامی تزریق گردد.
*سال 88،سال اصلاح الگوی مصرف:
حضرت آیت الله خامنه ای برای سال 88نیز شعاری اقتصادی و البته فرهنگی انتخاب نمودند.کشور ایران که د مصرف بسیاری از کالا ها ی ضروری و حتی غیر ضروری رتبه ی نخست رابه خود اختصاص داده بود لازم بود که در نقطه ای این روند افزایش مصرف را متوقف کند و مردم به مصرف بهینه روی آورند.
مصرف بسیار بالای سوخت در کشور ،مصرف بیش از اندازه ی مواد آرایشی بهداشتی، اتلاف بسیار بالای زمان و .....همه و همه باعث انتخاب شعار اصلاح الگوی مصرف برای ایرانیان شد.
*سال 89 همت مضاعف کار مضاعف:
در ادامه ی شعار های اقتصادی سال 1389به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف معرفی شد. در این سال رهبر فرزانه ی انقلاب از همه ی آحاد کشور خواست تا با عزمی جدی در راستای حرکت رو به جلو کشور به سمت ترقی و پیشرفت گام بردارند و از آنچه در توانشان است نیز بیشتر مایه بگذارند و با توانی افزون سعی در اداره ی کشور داشته باشند .
*سال 90،سال جهاد اقتصادی:
جهاد اقتصادی چهارمین شعار اقتصادی کشور بود که برای سال 1390انتخاب شد،اجرای هدفمندی یارانه ها و به اصطلاح جراحی اقتصادی کشور یک از مهمترین عواملی بود که لزوم جهاد اقتصادی را بیش از پیش آشکار می نمود تا کشور از شرایط سخت و دشوار هدفمندی یارانه ها به سلامت بگذرد.
* سال 91،تولید ملی ،حمایت از کار و سرمایه ایرانی:
اغازین ثانیه های سال 1391شعار تولید ملی ،حمایت از کار و سرمایه ایرانی را رهبری در تلوزیون اعلامنمود تا کشور در شرایط تحریم و نامهربانی سایر دول از توان نیروهای جوان خود بهره برد و بی هیچ چشم داشتی به کمک بیگانگان بتواند روی پای خود بایستد و سربلند و با افتخار عقیده و اصول خود را در همه جا فریاد زند، بی آنکه وامدار هیچ کشور دیگری باشد.
* سال 92،حماسه ی سیاسی، حماسه ی اقتصادی :
شعار حماسه ی سیاسی ،حماسه ی اقتصادی به عنوان ششمین شعار اقتصادی برای سال 1392انتخاب شد،انتخابات ریاست جمهوری و شرایط بسیار مبهم و پیچیده ی اقتصاد کشور از جمل دلایل انتخاب این نام و شعار برای سال 1392بود.
در سال 1392و در روز 24خرداد ماه مردم با حضور در پای صندوق های رای حماسه ای خلق کردند که تا آن روز کسی فکرش را هم نمی کرد .حماسه ی سیاسی خلق شد و مردم منتظر خلق حماسه ی اقتصادی دولت بودند.حماسه ی اقتصادی دولت اگرچه در سال 1392محقق نشد اما دولت یازدهم با کمک رهبری و مردم هر آنچه را در توان داشت به کاربست تا اندکی از بار فشار وارده بر مردم انقلابی ایران اسلامی بکاهد. در این سال در روز 22بهمن بار دیگر مردم ایران اسلامی همچون سیلی خروشان در راهپیمایی روز 22بهمن حضور یافتند و بار دیگر حماسه ی سیاسی خود را به نمایش گذاشتند و این مژده را به دولتمردان جمهوری اسلامی دادند که همواره مدافع نظام و جمهوری اسلامی ایران اند.
*سال 93اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی:
هفتمین شعار اقتصادی نیز بزای نامگذاری سال 1393توسط حضرت آیت الله خامنه ای انتخاب شد تا اهمیت توجه به اقتصاد و البته فرهنگ برای همگان مشخص گردد.
اگرچه در آغاز سال 1393عنوانی اقتصادی فرهنگی برای سال انتخاب شد اما این حاکی از آن نیسست که عار های قبلی در سال های گذشته را به فراموشی بسپاریم که خود موید 6شعار اقتصادی در 6سال گذشته است .
اگر ما می خواهیم اقتصاد و فرهنگمان را با عزم ملی و مدیریت جهادی به سرمنزل آرامش برسانیم چاره نداریم که با همت همت مضاعف و کار مضاعف ،با اصلاح الگوی مصرفمان و با خلق حماسه نسبتن به بهبود شرایط فرهنگی و اقتصادی کشور عزیزمان الیران اقدام کنیم که اگر اینگونه نباشد ..........
مهدی بهزادی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۲۶:۱۷

1 Feb 2020