مریم یادگاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «
جهانبین نیوز»، اظهار کرد: مدرسه و خانواده دو نهاد اساسی هستند که در تربیت نسل آینده نقش دارند.
وی تصریح کرد: وقتی این دو نهاد در فضایی که مبتنیبر تفاهم، همکاری و همدلی قرار دارد فعالیت میکنند، بسیاری از مشکلات تحصیلی، رفتاری و روانی دانشآموزان با سرعت بیشتری رفع میشود و این روش اثربخشی بیشتری را نیز دارد.
این مشاور خانواده افزود: وفاق بین دانشآموزان و معلمان به معنای پذیرش نقش مشترک در تربیت دانشآموزان میباشد.
یادگاری ادامه داد: در برقراری ارتباط سازنده میان والدین و معلمان، زمینه تبادل ارتباطات، ارائه راهکارها و پشتیبانی متقابل فراهم میشود.
وی خاطرنشان کرد: در مواردی که دانشآموزان در مواجه با مشکلات درسی، انگیزه خود را از دست میدهند یا با مشکلات رفتاری روبهرو میشوند، همفکری والدین و کادر آموزشی منجر به شناسایی ریشه مشکلات میشود.
این مشاور خانواده اذعان داشت: چنین همکاریی، احساس امنیت، اعتماد و آرامش بیشتری را برای دانشآموزان ایجاد میکند و آنها را برای پیشرفت آماده میسازد.
یادگاری ادامه داد: رشد تحصیلی و روانی دانشآموزان نیازمند حمایت این دو محیط یعنی خانه و مدرسه است و هر چه تعامل میان این دو نهاد مبتنیبر تفاهم و همدلی بیشتری باشد، فضای ذهنی و عاطفی مساعدتر خواهد شد.
وی ادامه داد: همدلی بهعنوان توانایی درک و پذیرش احساسات دیگران مطرح است، روانشناسان معتقدند بسیاری از مشکلات رفتاری و افت تحصیلی ریشه در عوامل عاطفی و محیطی دارد، وقتی خانه و مدرسه با هم در تعامل باشند، شناسایی این عوامل تسهیل میشود.
این مشاور خانواده گفت: این تعامل میتواند نقش پیشگیرانه در بروز آسیبهای روانی و عاطفی بین دانشآموزان داشته باشد و به نوعی این تعامل همدلانه پایهگذار یک نسل سالم، متعادل و توانمند است.
انتهای خبر/1026ج