۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۵۷۶۷۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

راه‌اندازی مشاغل خانگی با اعتبار 163 میلیارد تومان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: 163 میلیارد تومان در مرحله اول در سال 1403 به چهارمحال و بختیاری برای توسعه، ایجاد و راه‌اندازی انواع مشاغل خانگی اختصاص یافته است که این اعتبار توزیع شهرستانی شده است.
راه‌اندازی مشاغل خانگی با اعتبار 163 میلیارد تومان
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، محسن مولوی پیش از ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان با اشاره به بحث توزیع اعتبارات مشاغل خانگی در این استان اظهار کرد: 163 میلیارد تومان در مرحله اول در سال 1403 به چهارمحال و بختیاری برای توسعه، ایجاد و راه‌اندازی انواع مشاغل خانگی اختصاص یافته است که این اعتبار توزیع شهرستانی شده است.
 
وی تصریح کرد: نحوه توزیع این اعتبار به این صورت است که 30 درصد از 163 میلیارد تومان ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی در هر شهرستان است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: تعدادی پرونده از سال گذشته در شبکه بانکی موجود بود که از همین اعتبار 163 میلیارد تومان پرداخت شد و مردم می‌توانند با دریافت این تسهیلات طرح‌های اشتغال خود را در حوزه مشاغل خانگی راه‌اندازی کنند.
 
مولوی بیان داشت: سهم شهرکرد از این اعتبار 40 میلیارد تومان، بروجن 17 میلیارد تومان، فارسان 20 میلیارد تومان، لردگان 23 میلیارد تومان، اردل 7 میلیارد و 600 میلیون تومان، کیار 7 میلیارد و 300 میلیون تومان، سامان 6 میلیارد و 100 میلیون تومان، کوهرنگ 11 میلیارد تومان، بن 7 میلیارد و 300 میلیون تومان، خانمیرزا 10 میلیارد تومان، فلارد 8 میلیارد و 700 میلیون تومان و فرخشهر 3 میلیارد و 700 میلیون تومان است.
 
وی خاطرنشان کرد: نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی به این سبک باید باشد که در شهرستان‌ها کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی، از مجموع 30 درصد تسهیلاتی که دارند هر کدام 15 درصد منابع را در اختیار دارند و بسیج سازندگی صرفا طرح‌های پشتیبان را به شبکه بانکی معرفی می‌کند، کمیته امداد امام خمینی (ره) هم از مبلغی که در اختیار دارد 50 دصدر برای مشاغل خانگی مستقر و 50 درصد را به مشاغل خانگی پشتیبان اختصاص خواهد داد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در حال حاضر 609 رشته شغلی هم در سامانه مشاغل خانگی بارگذاری شده است، اما اگر قرار است مشاغل خانگی به‌عنوان بخش کوچکی از راهکارهای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در سطح استان موثر باشد، نیاز است دستگاه‌های اجرایی توزیع متوازنی از این رشته‌ها در شهرستان داشته باشند.
 
مولوی افزود: سال گذشته 6 هزار و 223 مجوز مشاغل خانگی در این استان صادر شد و یک هزار و 808 نفر موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی شدند، همچنین از ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم بیش از 17 هزار مجوز مشاغل خانگی به‌صورت رایگان صادر شده است و کل افرادی که موفق شدند از محل تسهیلات مشاغل خانگی در سطح استان بهرمند شوند 5 هزار و 84 نفر به مبلغ 290 میلیارد تومان هستند.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۰۶:۵۹:۵۱

10 Jun 2024