۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۵۷۵۳۸
در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مطرح شد؛

شهید رئیسی جایگاه انقلاب را در دنیا ارتقا داد

ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به تلاش‌های بی وقفه رئیس جمهور شهید اشاره داشتند و اظهار کردند: شهید رئیسی جایگاه انقلاب را در دنیا ارتقاُ داد.
شهید رئیسی جایگاه انقلاب را در دنیا ارتقا داد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، ائمه جمعه این هفته در چهارمحال و بختیاری به رشادت‌های آیت‌الله رئیسی و همراهانش و به تلاش‌های آیت‌الله رئیسی در راه خدمت مردم اشاره کردند.

آیت‌الله رئیسی شب و روز برایش معنا نداشت

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد:  شهید آیت‌الله رئیسی مزین به تقوای سیاسی بود و مشاهده‌ می‌کنیم که در انقلاب اسلامی به‌عنوان یار ولایت و خدمتگزار ملت کوشید و جایگاه جهانی انقلاب را در دنیا ارتقا یافت.

وی تصریح کرد: این شهید والامقام همواره به نمازهای مستحب اهتمام ویژه داشت و حتی در سفرهای خارجی نیز این عادت را ترک نمی‌کرد و همواره خود را در پیشگاه خداوند متعال می‌دانست. مشاهده‌ می‌کنیم که در انقلاب اسلامی به‌عنوان یار ولایت و خدمتگزار ملت کوشید و جایگاه جهانی انقلاب را در دنیا ارتقا داد که این مشی باید الگوی همه باشد.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو و با گرامیداشت روز دزفول مقاوم، ادامه داد: این شهر در ایام جنگ در معرض گلوله و تانک‌ها قرار داشت اما مردم شهر ایستادگی کردند و این درسی برای همه شهرهاست که در برابر فتنه‌ها و تهدیدها قرار بگیرند.

نکونام با ابراز تأسف از فقدان شهادت‌گونه رئیس‌جمهور محبوب و مردمی که ضایعه بزرگی برای همگان است، بیان کرد: خداوند متعال خوبان و نیکان خود را از میان سیاسیون انتخاب کرد و به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

امام‌جمعه شهرکرد تصریح کرد: شهادت آیت‌الله رئیسی مصداق این حدیث نبوی بود که فرمود «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ» و فقدان ایشان ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر است. او حقیقتاً شب را از روز نمی‌شناخت و پیوسته دغدغه خدمت را داشت.

نکونام در پایان با برشمردن اهم ویژگی‌های شهید رئیسی در قامت رئیس‌جمهور محبوب و مردمی، گفت: مدیری که بتواند از مدیریت، مجاهدت، سعه صدر، تلاش خستگی‌ناپذیر، امیدآفرینی، ولایت‌پذیری، تواضع و فروتنی، اخلاق‌مداری، ظلم‌ستیزی، مردم‌داری و روحیه خدمت، دلسوزی، یتیم‌نوازی، عزت و صلابت، امانت و ده‌ها صفات عالی ایشان الگو بگیرد، یقین بداند در عرصه مدیریت موفق خواهد شد.

شهید رئیسی خود را سرباز ولایت می‌دانست

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: پرهیز از محرمات که در زبان دین از آن به تقوا تعبیر شده است، مهم‌ترین وسیله در سیر و سلوک معنوی و تقرّب به حضرت دوست است. بدون تقوا رسیدن به هیچ مقامی امکان ندارد زیرا تا زمانی که نفس آلوده به چرک محرمات و گناهان است و تا مادامی‌که تابع هوس‌ها و لذت‌های نفسانی است و شیرینی آن در کام اوست، اولین مقام کمالات معنوی برای او رخ نداده است و به حیات طیبه‌ای که هدف آفرینش شمرده می‌شود دست نمی‌یابد. آنچه از بهشت و پاداش‌های اخروی، برای انسان‌ها وعده داده‌شده است، همه در سایه تقوا و انجام واجبات الهی و پرهیز از محرّمات است، بهشت برین با تمامی نعمت‌های بی‌پایانش برای پارسایان مهیا گردیده است.
 
 امام‌جمعه فارسان افزود: در روزهایی هستیم که همه داغدار از دست دادن مسئولین خدوم به‌ویژه شهید جمهور -خادم الرضا (ع)-و شهید خدمت آیت‌الله رئیسی این خطبه را چندکلمه‌ای در مورد خدمت به مردم صحبت می‌کنم اصولاً واژه خدمت، دستگیری و توجه به دیگران از زیباترین واژه‌هاست و در اسلام به همه سفارش شده که نسبت به آن توجه داشته باشند. اهل معرفت ارزش خدمت به خلق را خوب درک کرده‌اند از این رو زحمات فراوانی بر خود تحمیل کرده‌اند که نکند شبانه‌روزی بگذرد و از خدمت به خلق محروم باشند.
 
وی تصریح کرد: خبر شهادت مجاهد میدان خدمت به مردم، خادم الرضا علیه‌السلام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی طاب ثراه و همراهان بزرگوارش غمی سنگین و اندوه‌بار بر دل همه گذاشت. آیت‌الله رئیسی در طول مدت حیات پربار خویش مانند سربازی آماده‌ به‌ خدمت در عرصه‌های مختلف مدیریتی، مجاهدانه و پرانگیزه، با اخلاص تمام، صادقانه انجام‌ وظیفه کرد.
 
وی بیان داشت: طوبی له و حسن مآب. او را که خادم الرضا علیه‌السلام می‌دانستیم با دفاعی که از ارزش‌های الهی و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و قرآن کریم در سازمان ملل انجام داد خادم القرآن هم می‌دانیم و البته در عرصه خدمت جهادی برای مردم و سخت‌کوشی برای گسترش عدالت و از بین بردن فساد و رساندن ایران به قله‌های پیشرفت و ارتباط سازنده با سایر ملل نشان داد که خادم القوم هم هست.
 
حجت‌الاسلام ملک پور گفت: همه این توانمندی‌ها از زمانی که حضرت امام ره با اعتماد کامل به او مأموریت می‌داد تا امروز که مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب بود چه در قبول مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی سلام‌الله‌علیه و چه ریاست قوه قضاییه و چه عضویت در هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان و چه عضویت در تشخیص مصلحت نظام، او را از مشی طلبگی و زندگی زاهدانه جدا نکرده بود و با افتخار در بین مردم حضور داشت.
 
وی افزود: تمام تلاش او اولاً کسب رضایت خدا و ثانیاً با اعتقاد تمام سعی بر انجام فرامین رهبری بود، او خود را سرباز ولایت می‌دانست، مجاهد شهید دیگر این ضایعه سید جلیل‌القدر و بزرگوار حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم است. روحانی خدوم و مردم‌دار عضو خبرگان رهبری و نماینده رهبر معظم انقلاب در خطه آذربایجان شرقی و تکیه‌گاه مردم آن منطقه که اندوه را مضاعف کرد.
 
وی اظهار داشت: آنچه غم این حادثه پر محنت را بیشتر کرد شهادت مجاهد عرصه دیپلماسی که خستگی‌ناپذیر و باروحیه انقلابی منویات نظام اسلامی در عرصه سیاست خارجی را با شجاعت و صلابت مدیریت می‌کرد جناب دکتر حسین امیرعبداللهیان که همراهی و مصاحبت با حاج قاسم عزیز او را به جد یاور محور مقاومت و دنبال کننده آرمان فلسطین قرار داده بود؛ و شهیدان دیگری که همراه سید محرومان بودند از استاندار جهادی و مردمی آذربایجان شرقی و تیم حفاظت و تیم پروازی غم را دوچندان می‌کند.
 
امام‌جمعه فارسان به دو سال و ده ماه جهاد اقتصادی شهید جمهور هم اشاره داشت و بیان داشت: دولت رئیسی با اولویت دادن اصلاحات بنیادی بر اقدامات مقطعی و کوتاه‌مدت؛ به فرموده رهبر انقلاب، فردای کشور را فدای امروز نکرد و در ثبات‌بخشی به امروز اقتصاد هم موفقیت نسبی به‌دست آورد که اگر عمر خدمتش ادامه می‌یافت به موفقیت کامل می‌رسید.
 
وی گفت: سفرهای استانی، شهرستانی و حتی روستایی و محلی و در دیدارهای عمومی، از نقاط نورانی و درخشان کارنامه شهید رئیسی بود، ۴۷ سفر استانی در ۳۳ ماه، آمار حیرت‌آوری برای عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است خدمت به مردم، گره‌گشایی از کار مردم، شاد کردن دل مردم و پیش بردن امور مردم، واقعاً دغدغه شبانه‌روز این سید آسمانی بود. به بیان زیبا و شیوای رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتشان «برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه‌چیز ترجیح داشت».
 
ملک‌پور افزود: شهید رئیسی، فقط محبوب ملت ایران نبود، او محبوب الملل و محترَم الدُوَل بود. با خبر شهادت آیت‌الله رئیسی و سایر شهدای خدمت، هفت‌کشور ترکیه، هند، پاکستان، لبنان، عراق، سوریه و کوبا در کشورهای خود عزای عمومی اعلام کردند و پرچم کشورشان را به حالت نیمه‌افراشته درآوردند. بعد از امید، تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیری شهید رئیسی بسیار برجسته بود. شهید رئیسی به‌خاطر آن امید وافری که در قلب امام رضایی خود داشت، هیچ خستگی را نمی‌پذیرفت و نمی‌شناخت. خستگی‌ناپذیر بود، روحیه جهادی، بی‌قرار خدمت و در پیگیری امور کشور جدی بودند.

 آیت‌الله رئیسی در مسیر خدمت و برای مردم شهید شد 

حجت الاسلام مجتبي محمدي امام جمعه شهرستان اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهرستان اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقواي  الهي با بيان اينکه در آيات و روايات تأکيد شده است که شهيد بازنده‌ي زندگي نيست؛ بلکه برنده‌ي واقعي زندگي است، اظهار داشت: همه در حال خسران هستند؛ مگر آن‌هايي که اهل دين باشند و در ميان عبادت‌کنندگان، تنها کسي که خداوند مي‌گويد او به مقصد رسيد، شهيد است.

محمدي افزود: شهيد يعني کسي که از حيات دنيايي خود گذشت تا به حيات طيبه برسد؛ بنابراين براي شهيدان گريه نمي‌کنيم؛ بلکه براي خودمان گريه مي‌کنيم؛ چراکه منطق شهيد، منطق پيروزي است و به آن‌چه که خدا به او داده، شاد است.

خطيب جمعه شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه شهر اردل با بيان ۱۱ ويژگي سيد مظلوم آيت الله رئيسي ايشان را علمدار گفتمان مدير تراز انقلاب اسلامي دانست و افزود: شهادت مظلومانه ايشان خسارت عظيمي بود ولي از آنجايي که سنت خدا برآن است که هر شهادتي برکاتي هم دارد، بي‌شک شهادت مظلومانه ايشان در مسير خدمت برکات عظيمي براي انقلاب اسلامي خواهد داشت.

وی در اين زمينه اظهار کرد:فتح الفتوح شهيد آيت الله رئيسي در جهاد تبيين رقم خورد چرا که تلاش دشمن در اين سالها براي القاي روايت مخدوش از مديران انقلاب اسلامي از سويي و ناکارآمدي و خيانت عده‌اي از مديران در طول اين سالها از سوي ديگر نسل جوان پس از انقلاب را به اين نتيجه رسانده بود که مديران واقعي انقلابي يا در دهه‌ي ۶۰ تمام شده‌اند يا فقط بايد در سطح فرماندهان نظامي مثل حاج قاسم و شهيد زاهدي‌ها جستجو کرد.

محمدی بيان کرد: سيد مظلوم و رئيس جمهور شهيد ما با اين مجاهدت و اين شهادت اين روايت را در ذهنها و قلبها اصلاح کردلذا بايد گفت پس از ۴۰ سال از فتح خرمشهر حقيقتا ايشان فتح الفتوح ديگري رقم زد و ذهنهاي تسخير شده توسط تبليغات دشمن را پس گرفت.
 
انتهای خبر/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۱۵:۲۹:۴۷

24 May 2024