۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۵۷۴۸۲
در چهارمحال و بختیاری؛

پرداخت وام ازدواج به 3 درصد از متقاضیان در سال 1403

معاون فرهنگی امور جوانان ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: از 2 هزار و 519 متقاضی فقط به 59 متقاضی تسهیلات ازدواج پرداخت شده است و این یک آمار سه درصدی می‌باشد.
پرداخت وام ازدواج به 3 درصد از متقاضیان در سال 1403
رسول غلامی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: 17 مرکز مشاوره در کل این استان زیر نظر وزارت ورزش و جوانان در حال ارائه خدمات هستند و خانواده‌ها می‌توانند به این مراکز مراجعه و از خدمات مشاوره رایگان استفاده کنند.
 
وی تصریح کرد: این مراکز در کنار خدمات مشاوره کارگاه‌ها و سمینارهای گروهی نیز برگزار می‌کنند، همچنین در هفته جمعیت و سه ماهه اول فصل بهار بیش از 134 کارگاه در سراسر استان با موضوع ازدواج، خانواده و فرزندآوری، توسط سازمان‌های مردم‌نهاد در حال برگزاری است و مردم می‌توانند به‌صورت رایگان از این کارگاه‌ها استفاده کنند.
 
معاون فرهنگی امور جوانان ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری از برگزاری مراسم تجلیل از فعالان و خادمان حوزه جوانان و فرزندآوری در هفته جمعیت خبر داد و گفت: تجلیل از گروه‌های شاخص و تاثیرگذار فضای مجازی که اقدامات برجسته‌ای در این حوزه دارند از دیگر برنامه‌های پی‌بینی‌شده برای این ایام است.
 
غلامی اضافه کرد: فردا در شهرستان کوهرنگ آیین پیاده‌روی و تجلیل از خانواده‌های با شکوه را در برنامه داریم، همچنین این برنامه در سایر شهرستان‌ها از روز شنبه به بعد برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به آمار پرداختی وام‌های ازدواج در سال 1403 بیان داشت: از 2 هزار و 519 متقاضی فقط به 59 متقاضی تسهیلات پرداخت شده است، این یک آمار سه درصدی می‌باشد و یک زنگ خطر است که باید مورد توجه قرار گیرد و تکالیف و وظایف دستگاه‌ها در این زمینه باید به آن‌ها یادآوری شود.
 
معاون فرهنگی امور جوانان ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حوزه جمعیت و حمایت از خانواده قوانین بالادستی بسیار خوب و قابل دسترسی داریم، اما  آنچه که در عرصه عمل در حال وقوع است متناقض می‌باشد.
 
غلامی خاطرنشان کرد: امروز با ساختار پیشِ رو حوزه ورزش با همه حواشی بر حوزه جوانان سایه انداخته است.
 
وی یادآور شد: آنچه که امروز نیاز است یک توجه ویژه می‌باشد، چراکه آمار ازدواج در حال حاضر مطلوب نیست، 274 هزار جوان در این استان وجود دارد، اما آنچه که منجر به نگرانی است افزایش هرساله سن ازدواج می‌باشد.
 
معاون فرهنگی امور جوانان ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: در گذشته سن ازدواج دراین استان 25 سال بوده اما در حال حاضر این سن به 30 تا 31 سال رسیده است و این آمار هشداردهنده‌ای است چون درخصوص بحث جوانی در مورد وضعیت امروز، کاری نمی‌توان انجام داد اما آینده را باید مدنظر قرار داد.
 
غلامی یادآور شد: امروز اگر بحث جوانی جمعیت مد نظر است باید افق‌‌های 25 ساله را در نظر گرفت، اما مسیری که در پیش است جز حسرت در آینده برای ما به دنبال نخواهد داشت و لازم است حرکتمان با نگاه به مشکلات همراه با امیدآفرینی باشد.
 
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌هایی برای فصل بهار افزود: در این زمینه 34 کارگاه پیش‌بینی شده است که در تمامی شهرستان‌ها برگزار می‌شوند و موضوع آن آشنایی جوانان با ازدواج و فرزندآوری، تربیت، برخورد با خانواده و... می‌باشد.
 
معاون فرهنگی امور جوانان ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: هدف ما ازدواج اگاهانه، آسان و پایدار در بین جوانان است و تاکید ما این است که جوانان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و با حضور در کارگاه‌های برگزار شده از آن‌ها نهایت بهره را ببرند.   


انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۲۷:۳۳

16 May 2024