۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۵۷۳۰۹
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

بیش از ۶ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر شد و به همین خاطر امسال به دنبال ایجاد بازارچه مشاغل خانگی هستیم.
بیش از ۶ هزار مجوز  مشاغل خانگی صادر شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز،  محسن مولوی ظهر پنج شنبه در نشست هم اندیشی نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی استان با نماینده معزز ولی فقیه در استان چهارمحال وبختیاری اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه صیانت از نیروی کار، ارتقای فرهنگ ایمنی در سطح محیط های کارگری و  کاهش حوادث ناشی از کار است.

وی در ادامه افزود: بیش از ۹ هزار بازرسی موردی و ادواری پیش بینی شده تا نواقص محیط ایمنی را به کارفرمایان تذکر داده شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در راستای تنظیم صحیح روابط بین کارگر و کارفرما خاطر نشان کرد: شکایت ها در چهارچوب قانون کار مورد رسیدگی قرار می گیرد؛ تا تنش را کاهش دهیم و بیشتر شکایات از طریق صلح و سازش، حل و فصل شود تا محیط آرامی در فضای کارگری و کارفرمایی استان محقق شود.

وی با اشاره به کاهش  ۱۸ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱، یادآور شد: در طول سال گذشته افرادی که ناخواسته و غیر ارادی از کار بیکار شده بودند، حمایت شدند؛ مجموعا ۱۰۶ میلیارد تومان کل حقوق مقرری بگیران بیمه بیکاری بود که پرداخت شد.

مولوی اظهار کرد: اگر کارگری غیر ارادی از کار بیکار شد حتما مهارت‌های مورد نیاز را آموزش می‌دهیم تا به کار برگردد و اشتغال مجدد این افراد برای ما حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های بحرانی و مشکل‌دار شناسایی می‌شوند، بیان داشت: رفع مشکل کارگاه‌ها می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری و تثبیت اشتغال موثر باشد.

مولوی خاطر نشان کرد: لازم است نظارت‌ها در استان بیشتر شود تا از پول‌پاشی جلوگیری شود، تسهیلات در جای واقعی خود هزینه شود و اگر انحرافاتی بود حتماً برخورد لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی سال گذشته بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به ۱۸۰۸ نفر در سطح استان پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر شد و به همین خاطر امسال حتماً به دنبال ایجاد بازارچه مشاغل خانگی هستیم تا افراد که مشکل مکان و فروش برای فروش محصولات دارند، مشکلشان مرتفع شود.

مولوی افزود: به افرادی که در بازارچه شرکت می‌کنند، تسهیلات تعلق می‌گیرد تا بخش اعظم از تأمین منابع مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ کار و کارفرمایی در سطح استان، یادآور شد: حتماً در حوزه ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌تواند این گام اثر گذار باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی شورای عالی بخش تعاون در سطح استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و بیان داشت: از طریق شورای عالی بخش تعاون می‌توان بخش تعاون در سطح کل استان ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه تعاون دومین بخش اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: با ایجاد تعاون می‌توان مشارکت مردم را فضای اقتصادی فراهم کنیم و درآمد در سطح استان از طریق بخش تعاون به سمت طرح‌های اشتغال زا هدایت شود.

مولوی اذعان داشت: راه اندازی شرکت تعاونی دانش بنیان‌های جدید و شرکت‌های تعاونی که اقشار ضعیف جامعه از طریق آن بتواند به درآمد برسند، در سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌شود.

انتهای خبر/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۲۰:۰۰:۰۴

25 Apr 2024