۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۵۷۲۴۹
معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

هفته سلامت فرصتی برای ارتقای سلامتی

معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در حقیقت هفته سلامت فرصتی است برای اینکه مردم نسبت به سلامتی خود و اتفاقاتی که در سطح ملی برای ارتقای سلامت روی می‌دهد، آگاهی پیدا کنند و اشراف یابند.
هفته سلامت فرصتی برای ارتقای سلامتی
سمیه جوادی در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: هفتم آوریل در تاریخ جهانی مصادف با 15 فروردین به مناسبت تاسیس سازمان جهانی بهداشت در سال 1948، روز جهانی سلامت نام‌گذاری شده است.
 
وی تصریح کرد: بر همین اساس همه‌ساله مصادف با این روز در سراسر دنیا اتفاقاتی مرتبط با سلامتی، برنامه‌ریزی می‌شود و در ایران نیز برنامه‌ریزی به این صورت است که از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه به‌عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.
 
معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: امسال با توجه به اینکه شعار روز جهانی سلامت «سلامتی من، حق من» بود و با توجه به شعاری که مقام معظم رهبری برای امسال در نظر گرفتند، شعار «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» برای این هفته درنظر گرفته شد.
 
جوادی یادآور شد: در حقیقت هفته سلامت فرصتی است برای اینکه مردم نسبت به سلامتی خود و اتفاقاتی که در سطح ملی برای ارتقای سلامت روی می‌دهد، آگاهی پیدا کنند و اشراف یابند، این در حالی است که تغییر نگرش و نحوه زندگی و سبک زندگی سالم در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این زمینه مدنظر قرار گرفت.
 
وی افزود: در هفته سلامت یک سری اهداف مانند حمایت‌طلبی و پررنگ نمودن ضرورت دسترسی به خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه در بستری از عدالت دنبال می‌شود و از همین‌رو باید روزشمارهای تعیین شده با توجه به این اهداف انتخاب می‌شوند.
 
معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان داشت: شنبه با عنوان «سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگان» نامگذاری شده است و امروز هم‌زمان با آغاز هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به‌عنوان اولین دانشگاه در سطح کشور میزبان مهمانان دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارتخانه است و افتتاح طرح سلامت دانش‌آموزی عشایر را در برنامه داریم.
 
جوادی با بیان اینکه عنوان انتخاب شده برای روز اول هفته سلامت بدین معنا است که تمام آحاد مردم در قبال سلامتی مسئول هستند افزود: روز دوم هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده، از آموزش و پرورش تا آموزش عالی» نامگذاری شده است، بدین معنا که آموزش سلامت از روزهای آغازین ورود بچه‌ها به مدرسه تا روزهای پایانی که از آموزش عالی فارغ می‌شوند و باید همواره تحت آموزش‌های خودمراقبتی و... قرار گیرند.
 
وی با اشاره به اینکه «سلامت خانواده و سلامت زمین»، عنوانی است که برای سومین روز هفته سلامت درنظر گرفته شده است اضافه کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی ایجاد شده در زمین، سلامتی تامین نمی‌شود مگر اینکه تمامی ابعاد مانند سلامتی زمین را در نظر داشته باشیم و در حفظ آن کوشا باشیم.
 
معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری «سلامت خانواده و سلامت روانی، اجتماعی» را عنوان انتخاب شده برای چهارمین روز هفته سلامت دانست و تاکید کرد: در این زمینه به سلامت روان و ارتباطات درست اجتماعی بیشتر توجه شده است و این بدان معنا است که سلامت روحی می‌تواند بنای همه سلامتی‌ها و نسلامتی‌های جسمی باشد و زمانی که فرد در درون خود و خانواده و اجتماع دارای سلامت روان باشد می‌تواند به سمت سلامت جسمی حرکت کند.
 
جوادی با بیان اینکه «سلامت خانواده و فرهنگ سلامت» که همان مقوله آموزش سلامت است، عنوانی است که برای روز یپنجم انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: ششمین روز هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده و جوانی جمعیت» نامگذاری شده است، درحال حاضر دو پرچم مهم در دست دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور قرار دارد که شامل، مقوله سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بالای 20 هزار نفر و دیگری بحث جوانی جمعیت است که قرارگاهش در دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.
 
وی بیان داشت: روز آخر هفته سلامت را میزبان هم‌استانی‌ها در راهپیمایی و پیاده‌روی که از جلوی ستاد دانشگاه علوم پزشکی در خیابان کاشانی به سمت پارک ملت برنامه‌ریزی شده است با عنوان و شعار «سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی»، به این منظور که افراد به این موضوع توجه داشته باشند که چه چیزهایی را به‌عنوان غذای سالم باید دریافت کنند و قرار است چه کارهایی در این زمینه انجام شود.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۷:۱۴:۲۰

20 Apr 2024