۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۵۷۲۴۱
شهید سید ابراهیم احمدی شیخ شبانی:

اسلام از ما عمل می‌خواهد نه شعار

اسلام از ما عمل می‌خواهد نه شعار، پس عمل کنید به آن چیزی که می‌گویید. در ادامه شمارا به مطالعه وصیت‌نامه این شهید گران‌قدر دعوت می‌کنیم.
اسلام از ما عمل می‌خواهد نه شعار
به گزارش «جهانبین نیوز»، شهید سید ابراهیم احمدی شیخ شبانی دوم شهریور 1349، در روستای شیخ شبان از توابع شهرستان شهرکرد به دنیا آمد. پدرش سید محمود، کشاورز بود و مادرش زهره بانو نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به‌عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و سوم اسفند 1366 با سمت فرمانده دسته در شاخ شمیران توسط نیروهای عراقی شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد. شهید سید ابراهیم احمدی شیخ شبانی در وصیت‌نامه خود چنین می‌نویسد:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم

إنَّ الجَهاد بابٌ مِنْ اَبْوابٌ الْجَنَّةً فَتَحُ الله خاصةٍ اوْلیائِهِ

با درود و سلام به یگانه منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) و با درود و سلام بر بت‌شکن تاریخ ابراهیم زمان و با درود و سلام بر امید امام و امت شهیدپرور جمهوری اسلامی ایران؛ هر مسلمان باید قبل از آنکه ملک‌الموت به سراغ او بیاید باید که وصیتش را بنویسد که در دنیا به‌عنوان یادی بعد از خود به‌جای بگذارد و من نیز می‌خواهم بعدازآنکه خدا مرا طلبید و به‌سوی خویش فراخواند وصیت خویش را به‌جای گذارم.

خداوند انسان را به‌عنوان بهترین موجود در بین موجودات خود خلق کرد و به او نسبت خلیفه‌الله داد و او را گل سرسبد موجودات معرفی می‌کند و از این انسان انتظاراتی دارد که از دیگر موجودات این انتظار را ندارد.

به انسان قدرت فکر و اختیار داد که تصمیم بگیرد هرچه در آسمان و زمین است  در اختیار او گذارد، به ملائکه دستور داد که در مقابل انسان سجده کند پس ای انسان تو که چنین راهی را می‌توانی بروی و جانشین خدا درروی زمین باشی پس چرا این را ترک کرده، به‌سوی هلاکت می‌روی.

پدران و مادران! مپندارید این فرزندان از خود شما هستند و باید دائماً در کنار خودتان باشند، نه این‌ها امانت‌اند که خداوند در نزد شما گذارده است تا اینکه این امانت چند صباحی در نزد  شما باشند همان‌طوری که هرکسی امانتی به کسی می‌سپارد و بعد از مدتی مطالبه می‌کند و آنچه را که به دیگری داده می‌طلبد پس خداوند نیز امانت خود را روزی از شما می‌طلبد و باید که امانت را سالم به او برگردانید و اکنون خداوند اسلام را نیز به ما امانت‌داده است تا از او پاسداری کنیم پس بر ما مسلمانان واجب شده است که از این امانت به‌خوبی حفاظت کنیم.

ای جوانان! مبادا غیر از راه اسلام به راه دیگری بروید بدون آنکه خود متوجه شوید؛ امروز اسلام  خون می‌طلبد و باید به راهش خون داد همان‌طور که امام حسین (ع) نیز فدای اسلام شد.

همه امامان  فدای اسلام شدند و ما نیز، اگر ادعای مسلمانی می‌کنیم باید جان را فدای اسلام کنیم. ای مردم! اسلام را دریابید و به یاری اسلام بشتابید و در عمل ثابت کنید که مسلمان هستید نه در شعار.  

امروز اسلام از ما عمل می‌خواهد نه شعار پس عمل کنید به آن چیزی که می‌گویید که خداوند نیز در قرآن می‌فرماید: یا ایها الذین آمنوا لم تقولون ما لاتفعلون: چرا چیزی می‌گویید که به آن عمل نمی‌کنید.

 پدرم! حلالم کن، گرچه برایم مسلم است که نتوانستم آنچه را که حق شماست ادا کنم و باری از دوش شما بردارم و در طول این چند سال برایم زحمات زیادی کشیدید.

مادرم! امیدوارم که شیرت را که از شیره جانت بود و به من دادی، شب‌ها خود نخوابیدی تا مرا بخوابانی برمن حلال کنی و بعد از شهادتم می‌دانم که دیگر لبخند به رؤیت دیده نخواهد شد، اما صبر کن، همان‌طور که مادران شهدا صبر کردند.

 اگر می‌خواهی گریه کنی به مظلومیت حسین و فرزندانش گریه کن. در تشییع‌جنازه‌ام بی‌قراری نکن که دشمن خوشحال شود.

 خواهرانم! پس از شهادتم هرچقدر خواستید گریه کنید با صدای آهسته باشد که مبادا دشمن از این گریه‌های شما خواهران خوشحال شود همچون زینب که در شهادت برادرش صبر کرد، شما نیز صبر کنید که ما هرگز عزیزتر از حسین نیستم.

 برادرانم نگذارید بعد از من اسلحه‌ام به زمین بیفتد و امام را تنها نگذارید و بهترین راه ادامه شهادتم برای شما شرکت در جبهه است.

دوستانم! اگر برای شما دوست خوبی نبودم اما در موقع تشییع‌جنازه‌ام شرکت کنید و زیر تابوتم را بگیرید و با دستتان دوست خود را به‌سوی گلستان شهدا وردنجان ببرید و برای ادامه دادن راهم در جبهه‌ها شرکت کنید.

در ضمن هفتاد تومان به فرزند سید باقی (سید داود موسوی) و صد تومان به پسر ابراهیم نصیری (علی) و هفتاد تومان به پسر مشهدی نظر علی و چهل تومان به پسر آقا جمال بدهکارم.

آن را به این برادران بدهید. دیگر اینکه دو ماه روزه و یک سال نماز مستحبی نیز از جانب من به‌جای آورید. از عموهایم حلالیت بطلبید.

از پدربزرگ نیز برایم حلالیت طلب کنید و از دوستان و آشنایان نیز حلالیت می‌طلبم و از آنان که در تشییع‌جنازه‌ام شرکت کرده‌اند از صمیم قلب تشکر می‌کنم و امیدوارم که مرا ببخشید.

 والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته             66/10/23
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۰۰:۱۲:۳۶

20 Apr 2024