۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۵۷۲۴۰
امامان جمعه چهارمحال و بختیاری تاکید کردند:

وعده صادق تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان بود

ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر‌های مختلف این استان تاکید کردند: وعده صادق، اولین عملیات نظامی مستقیم و پیروزمندانه سپاهیان اسلام علیه رژیم سفاک و نسل‌کُش صهیونیستی است.
وعده صادق تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان بود
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر‌های مختلف این استان به حماسه وعده صادق اشاره کردند که در اولین عملیات نظامی مستقیم و پیروزمندانه سپاهیان اسلام علیه رژیم سفاک و نسل‌کُش صهیونیستی، تحقق اصل هماهنگی‌های میدان و دیپلماسی، جلوه این پیروزی را صدچندان کرد.

دشمن همواره نشان داده توان انجام هیچ کاری را ندارد 

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل به این نتیجه رسید که امکان مقابله با ایران را ندارد و درک کرده است که شیطنت‌های بعدی آن‌ها به‌طور حتم با پاسخ همراه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید مراقب باشیم در جنگ روایت‌ها و تحریف‌های دشمن، فریب دشمنان را نخوریم تصریح کرد: امروز در سراسر کشور مردم برای حمایت از عملیات وعده صادق و اعلام تنفر از رژیم اشغالگر اسرائیل و همچنین پشتیبانی از جریان مقاومت، حضوری چشمگیر داشتند.

 نکونام به مناسبت‌های پیش‌رو نیز اشاره کرد و گفت:  پنجم اردی‌بهشت‌ماه ۱۳۵۹ سالروز حمله نظامی آمریکا به طبس است، آمریکا در این حمله شکست خورد، وقتی ایمان قوی باشد، دشمن توان انجام هیچ کاری را ندارد.

وی همچنین به سالروز تاسیس سپاه پاسداران در روز دوم اردیبهشت نیز اشاره کرد و بیان داشت: این نهاد از معجزه‌های انقلاب اسلامی ایران و از عنایت‌های پروردگار با تدبیر حکیمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده است، که خوش درخشیده است و امروز به نهادی پرتوان و شجره‌ای قوی برای دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف نظامی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده و در عرصه‌های گوناگون نقش‌آفرین است.

نکونام یادآور شد:  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران منسجم، همراه، هم‌پیمان و تقویت‌کننده یکدیگر می‌باشند.

وی عنوان کرد:  ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش است که این نیروی قوی در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای نظامی دیگر یار و یاور انقلاب اسلامی و مردم هستند.

نکونام در بخش دیگر از صحبت‌های خود به مسئله طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و بیان داشت: لازم است مسئولان هرچه سریعتر مشکلات متقاضیان مسکن ملی را در استان حل کنند.

 وعده صادق بزرگ‌ترین عملیات پهبادی تاریخ است 

 حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فهرسان نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان به وعده صادق اشاره  و بیان داشت: رایج‌ترین تعابیر درباره عملیات وعده صادق در روزهای اخیر تعبیر بزرگ‌ترین عملیات پهپادی تاریخ تاکنون باشد، اما گویا ابعاد عظمت این رویداد تاریخی بیش از این‌هاست، برای فهم ابعاد بزرگی این عملیات که با توجه به دارایی‌های ایران بخش کوچکی از توان تهران بود، چند سنجه نیاز است.
 
وی اظهار داشت: تاکنون بزرگ‌ترین عملیات پهپادی روسیه علیه دولت غرب‌گرای اوکراین با استفاده از ۷۰ پهپاد انجام‌شده اما ایران به گفته ارتش رژیم صهیونیستی از ۱۷۰ پهپاد بهره گرفت. بنا بر آمارهای ارتش اوکراین روسیه در سال ۲۰۲۳ در حوزه بالستیک‌ها از ۱۰۸ موشک تاکتیکی اسکندر و ۴۵ موشک هایپرسونیک کینژال بهره برده که در مجموع ۱۵۳ موشک می‌شود. بنا بر اعلام صهیونیست‌ها ایران در عملیات شبانه خود از ۱۲۰ موشک بالستیک استفاده کرد که در کمتر از نیم ساعت پرتاب شدند.
 
ملک‌پور با اشاره به اینکه توانمندی ایران را در مقایسه با توانمندی چین نیز می‌توان تخمین زد گفت: بنا بر گزارش نیروی هوایی آمریکا چین دارای ۴۰ تیپ موشکی به شمول موشک‌های قاره‌پیما، موشک‌های بالستیک میان برد و موشک‌های کروز است. هر تیپ میان برد ارتش چین دارای ۳۶ پرتابگر است. اگر نیمی از تیپ‌های موشکی چین متعلق به موشک‌های بالستیک میان برد این کشور تعلق داشته باشند کل قدرت آتش لحظه‌ای در دسترس چین ۷۲۰ پرتابگر است که نمی‌توان از آن‌ها به دلیل نیاز به آمادگی و هم‌چنین دشواری‌های فنی به‌طور همزمان استفاده کرد. ایران اما در یک‌شب و مدتی کمتر از نیم ساعت با پرتاب ۱۲۰ موشک بالستیک میان برد معادل یک‌ششم کل توان چین به‌عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان، موشک پرتاب کرد! این میزان به غیر از موشک‌هایی بودند که قرار بود در صورت واکنش رژیم صهیونیستی یا مداخله کشورهای غربی علیه مواضع آن‌ها به‌سرعت استفاده شوند.
 
وی تصریح کرد: ایران با طراحی ابعادی بزرگ برای پاسخ خود به صهیونیست‌ها از سیاست جدید خود رونمایی کرد.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: در علم سیاست، صیانت از سه‌گانه «کیان»، «حریم» و «منافع» از مهم‌ترین دستور کار‌های نظام و حاکمیت هر کشوری است. کشورها برای موفقیت در حفظ و حراست از این سه، از تمام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود استفاده می‌کنند که مهم‌ترین این ظرفیت‌ها، دو ظرفیت قدرت سخت «میدان»، عرصه عملیات نظامی و قدرت نرم «دیپلماسی» است.
 
وی بیان داشت: در حماسه وعده صادق، در اولین عملیات نظامی مستقیم و پیروزمندانه سپاهیان اسلام علیه رژیم سفاک و نسل‌کُش صهیونیستی، تحقق اصل هماهنگی‌های میدان و دیپلماسی، جلوه این پیروزی را صدچندان کرد. همکاری نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی به افتخار ملی برای همه ایرانیان منجر شد و شکستی فضاحت‌بار برای آمریکا و اسرائیل در نشست اضطراری شورای امنیت به بار آورد.
 
ملک‌پور تصریح کرد: در این حماسه، هماهنگی میدان و دیپلماسی، به عنایت امام زمان علیه‌السلام، ضلع سومی هم داشت و آن اقدامات خوب و به‌موقع رسانه ملی در همراهی با این عملیات ظفرمندانه بود. پوشش سراسری و بهنگام اخبار این حماسه توسط رسانه ملی، قرار گرفتن در جایگاه مرجعیت خبری برای دنیا و تسلط و غلبه در میدان تصاحب روایت اول، انصافاً جای تقدیر و سپاس دارد.
 
 
حجت‌الاسلام ملک پور به بحران‌های سه‌گانه صهیونیست‌ها هم اشاره داشت و افزود: ناکارآمدی از مهم‌ترین چالش‌های درونی کابینه است، کابینه نتانیاهو که پیش از جنگ غزه کودتای قضایی علیه دستگاه قضا انجام داده و با اعتراض‌های گسترده و بی‌سابقه مردمی مواجه بود، اکنون ضمن این‌که با این بحران‌ها مواجه است، شاهد نبود انسجام و اجماع در کابینه نیز است.
 
وی گفت: به خاطر ناامنی و ناکارآمدی، اینک ناامیدی به آینده و بی‌اعتمادی به رژیم در تأمین نیاز اولیه شهروندان (امنیت) از یک‌سو و تشدید اختلافات و بی‌اعتمادی بین مهاجران متنوع و با اقوام و ملیت‌های مختلف از سوی دیگر، انسجام اجتماعی ساکنان فلسطین اشغالی را دچار مخاطره جدی کرده است که مهاجرت معکوس از مهم‌ترین نمودهای آن است.

انتهای خبر/۱۰۲۰ج

  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۵:۰۸:۰۷

19 Apr 2024