۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۵۷۱۹۸

جوسازی کانالهای وابسته و دلالان تلگرامی درباره افزایش قیمت دلار

مشاهدات میدانی نشان از این موضوع دارد که قیمت اعلامی در کانال‌های تلگرامی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان بالاتر از قیمت بازار غیررسمی در میدان فردوسی است.
جوسازی کانالهای وابسته و دلالان تلگرامی درباره افزایش قیمت دلار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در پی افزایش تنش‌های منطقه‌ای روز گذشته و سیلی جمهوری اسلامی در عملیات وعده صادق به رژیم صهیونیستی، بازار باثبات ارز دوباره دستخوش هیجانات و فضاسازی‌های دلالان و سوداگران قرار گرفت. بازاری که در چند ماه اخیر آرامشی نسبی را تجربه کرده بود و این فضا دادوستدهای آرام و کوچک، برای رفع برخی نیازهای ضروری مردم را پشتیبانی می‌کرد، دوباره دستخوش فضا سازی دلالان تلگرامی شد.

اخبار سیاسی و تنش‌های به وجود آمده در پی حمله رژیم جعلی اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه و افزایش تنش بین مجاهدین جنبش حماس و نیروهای اشغالگر در فلسطین اشغالی شرایطی را فراهم کرده که دلالان و سوداگران بازار ارز بهانه‌ای برای ایجاد التهاب در بازار ارز پیدا کنند.

این در حالی است که نرخ ارز در بازارهای رسمی در ماه‌های گذشته ثابت و در مواقعی کاهشی بود، به این صورت دلار در مرکز مبادله در کانال ۴۱ هزار تومان و در بازارهای غیررسمی در حدود کانال ۶۰ هزار تومان مبادله می‌شد، اما در چند روز اخیر به خصوص طی روز جاری شاهد بودیم که دلار در بازار غیررسمی و کانال‌های تلگرامی به رقم‌هایی نظیر  ۷۰ هزار تومان و بالاتر هم در اخبار کانال‌های غیررسمی اعلام شد
این موضوع نتیجه کار سوداگران و رسانه‌های نیابتی آنهاست تا با جو‌سازی هیجانی قیمت‌ها را تغییر دهند و در این بین افرادی متضرر خواهند شد که تحت تاثیر این هیجانات اقدام به خرید دلار می‌کنند.



در این شرایط مردم عادی که اطلاعی از بازار ندارند و فقط تحت‌تأثیر هیجانات و جوسازی سوداگران اقدام به خرید ارز می‌کنند باید مراقب باشند، زیرا این شرایط دوامی ندارد و پیش‌ازاین هم اتفاق افتاده و دوباره آرامش به بازار باز خواهد گشت.

این روزها و در پی سیاست‌های بین‌المللی و اخبار انتقام سخت، رسانه‌های وابسته اقدام به سوءاستفاده از فضای مجازی از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به اعتماد عمومی استفاده می‌کنند و حداکثر تلاش خود را برای ملتهب کردن افکار عمومی به‌خصوص در حوزه ارزی به کار می‌بندند؛ اما هیچ‌گونه برخوردی از سوی نهادهای قضایی و امنیتی کشور دراین‌خصوص دیده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، صیانت از آرامش روانی جامعه جزو وظایف حاکمیت و قوه قضائیه است و فراهم‌شدن بستر آرامش روانی مردم در این است که با مخلّان آن بلافاصله و در کمترین زمان برخورد شود که نمونه بارز آن این روزها در جوسازی کانال‌های تلگرامی دیده می‌شود تا جایی که برخورد با مخلان امروز به‌عنوان خواسته‌ای عمومی مطرح شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۴:۲۲:۳۳

14 Apr 2024