۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۴
کد مطلب : ۵۷۱۴۰
اثر تولیدی حوزه هنریِ استان چهارمحال و بختیاری؛

مستند «ارجنا» به جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی راه یافت

مستند «ارجنا» اثر تولیدی حوزه هنریِ استان چهارمحال و بختیاری، به نویسندگی و کارگردانی عباس رفیعی مرغملکی، به نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی راه پیدا کرد.
مستند «ارجنا» به جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی راه یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری درباره مستند راه یافته به جشنواره گفت: مستند «ارجنا» با تکیه بر توجه به احیای جنگل و حفظ محیط زیست، زندگی مردی ۸۴ ساله در مناطق چهارمحال و بختیاری را به تصویر می‌کشد که برای حفظ و نگهداری زیست بوم خود از خطراتی همچون آتش سوزی، نذر کرده از مراتع، جنگل‌ها و گونه‌های مختلف گیاهی نگهداری کند.

اردوان محمودیان افزود: نام این اثر برگرفته از درخت ارجن (بادام وحشی) است که گونه‌ای کم نظیر از درختان استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود و در اکنون برای حفظ این گونه باید هر چه بیشتر تلاش کرد.

محمودیان اظهار داشت: نخستین دوره جشنواره فیلم اقوام در سه بخش اصلی، تجربی و جنبی برگزار می‌شود و هدف آن نمایش زیست‌بوم، فرهنگ، آئین، تاریخ، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و گردشگری اقوام ایرانی و معرفی استعدادهای کشف‌شده به زبان هنر سینما است.

به گفته وی هیئت انتخاب فیلم‌های مستند این جشنواره شامل هادی آفریده، بابک بهداد و محمدرضا بهشتی منفرد، ۶۵ فیلم مستند در بخش اصلی را برای حضور در جشنواره نخست انتخاب کردند که مستند «ارجنا» تولید حوزه هنری استان یکی از این آثار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز،  نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط مؤسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی، به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

انتهای خبر/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۰:۲۰:۴۶

8 Apr 2024