۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۵۷۰۵۷
امام جمعه فارسان:

مسئولین از روش مدیریتی امام علی(ع) الگو گیرند

امام‌جمعه فارسان گفت: مدیران اگر حکمرانی بخواهند از اميرالمؤمنين(ع) روش مديريتی خود را الگو بگيرند.
مسئولین از روش مدیریتی امام علی(ع) الگو گیرند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا از نعم دنیا بهره‌مند هستند ولی وابستگی به دنیا ندارند. مولانا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۲۹ از حکم نهج‌البلاغه در مذمت دنیا فرمودند: جمعى خدا را از روى میل بندگى مى‏کنند که این عبادت بازرگانان است و گروهى خدا را از ترس بندگى مى‏کنند و این عبادت غلامان است و دسته‏اى از روى سپاسگزارى بندگى مى‏کنند که این عبادت آزاد مردان است.
 
امام‌جمعه فارسان به شب‌های قدر اشاره داشت و گفت:‏از امشب و هفته پیش رو روزها و شب‌های قدر را داریم. حواستان باشد که روز قدر هم مثل شب قدر، قدر دارد. همه آنچه برای شب قدر گفتند روز قدر هم دارد. ضربت خوردن و شهادت امیرالمؤمنین علیه‌السلام هم در همان ایام است.
 
وی بیان داشت: راجع به امیرالمؤمنین علیه‌السلام مگر می‌شود در چند دقیقه در خطبه چیزی گفت؟ وجود بی‌نظیر و مبارک امیرالمؤمنین را هرکس به هر مقدار که نزدیک شد به همان مقدار شناخته است. هرچه فاصله کمتر، شناخت بیشتر. رسول خدا فرمودند: یا على، تو را جز خدا و من کسى نشناخته است. در زمان امیرالمؤمنین عده‌ای آن‌قدر دور بودند که سؤال می‌کردند: علی حق است یا معاویه؟ یا همان‌طور که حضرت گلایه فرمودند که من را با معاویه مقایسه می‌کنند. حالا ما که خود را شیعه می‌دانیم چقدر به حضرت نزدیکیم و از چه مقدار شناخت برخورداریم؟ شیعه علی بن ابیطالب خودمان را می‌دانیم ولی با آن حضرت نکند فاصله زیاد داشته باشیم.
 
ملک پور  گفت: اگر اهل سیاست و حکمرانی بخواهند از امیرالمؤمنین علیه‌السلام روش مدیریتی خود را الگو بگیرند و عمل کنند جامعه گلستان خواهد شد. مثلاً حضرت به‌شدت در انتخاب مدیران به شایسته‌سالاری اهمیت می‌داد. نهج‌البلاغه گواه این مطلب است و بر شایسته گزینی تأکید دارد. رسیدگی به حقوق عامه و اجرای عدالت برای حضرت زمان و مکان نداشت. مسئله فقرزدائی از مسائل مهمی بود که امیرالمؤمنین علیه‌السلام دنبال می‌کرد.
 
 حجت‌الاسلام ملک پور به الزامات جهش تولید با مشارکت مردم هم اشاره داشت و بیان داشت: مقام معظم رهبری بعد از گذشت ۴ سال دوباره موضوع جهش در تولید را به‌عنوان شعار سال برگزیدند اما این بار تأکید ویژه‌ای نسبت به مشارکت مردم در تحقق این جهش داشتند. مقام معظم رهبری وقتی نسبت به حضور مردم در تحقق این امر تأکید دارند به این معنا است که نمی‌توان از بخش دولتی توقع خاصی داشت به این مفهوم که نمی‌تواند آستین را بالا زند و در امر تولید در عالی‌ترین درجه بپردازد بلکه تنها باید شرایط را برای ورود بخش مردمی در قالب تعاونی‌ها و اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی فراهم کند؛ اما الزامات تحقق این شعار برای ۳۶۳ روز آینده چیست و دولت باید چه فعالیتی را در این سال انجام دهد تا در نهایت بگوییم سال ۱۴۰۳ سال موفقی در تحقق این شعار بوده که جای صحبت دارد.
 
 
امام‌جمعه فارسان به بازگشت ترامپ و تأثیری بر زندگی مردم ایران هم اشاره داشت و عنوان کرد: برخی تحلیلگران واداده یا غرب‌گرا، درصددند با توجه به تجربه سال ۹۷ خروج ترامپ از برجام و سال ۹۸ شهادت سردار سلیمانی، تصویر نگران‌کننده‌ای از ترامپ را در افکار عمومی ایرانیان تثبیت کنند و برای اهداف و آرزوهای خود و اربابانشان زمینه‌سازی کنند.
 
وی تصریح کرد: از سال ۹۸ اوج کارزار فشار حداکثری تا اکنون، تحریم‌ها به‌صورت حداکثری علیه ایران اعمال‌شده است و بایدن نیز به‌طور کامل سیاست ترامپ را دنبال کرده است. جعبه‌ابزار تحریم آمریکا علیه ایران ابزار جدیدی ندارد. ترامپ ۲۰۲۴ هم نمی‌تواند چیز جدیدی به آن اضافه کند و رفتاری متفاوت از بایدن داشته باشد.
 
وی افزود: ترامپ بدون همکاری بازیگران دیگر نمی‌تواند علیه ایران فشاری ایجاد بکند؛ اما این بازیگران همچون چین و روسیه به دلیل تنش‌های افزایش‌یافته در سال‌های اخیر با آمریکا برای اعمال فشار بر ایران همراهی نخواهند کرد.
وضعیت نابسامان آمریکا و غرب در جنگ اوکراین و غزه و دست برتر مقاومت در منطقه نیز متغیر مهم دیگری است که اوضاع را با سال ۹۷ متفاوت کرده است ترامپ یا غیر ترامپ نمی‌تواند چندان تأثیرگذار باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۴:۴۷:۳۱

29 Mar 2024