۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۱
کد مطلب : ۵۷۰۵۲
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد:

تاثیر تولیدات در زندگی اقتصادی با حضور مردم محقق می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد گفت: برای این‌که در کوتاه‌مدت بتوان تاثیر تولید را در زندگی اقتصادی مردم مشاهده کرد، لازم است به جای دولت و شرکت‌های دولتی خود مردم هم وارد عرصه تولید شوند.
تاثیر تولیدات در زندگی اقتصادی با حضور مردم محقق می‌شود
رحمت شایسته‌فرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «جهانبین نیوز»، درباره دلیل انتخاب شعار سال 1403 اظهار کرد:  مهمترین کارآمدی نظام که در سال‌های اخیر از نظر اغلب مردم دچار چالش شده، مباحث اقتصادی است؛ ازاین‌رو در سال‌های اخیر انتخاب شعار سال، در این راستا انتخاب شده است و لزوم پیشرفت اقتصادی و رسیدن به اقتصاد پایدار، اقتصاد تولیدمحور می‌باشد. 

وی درباره نقش مردم در تحقق شعار سال 1403 افزود: برای این‌که در کوتاه‌مدت بتوان تاثیر تولید را در زندگی اقتصادی مردم مشاهده کرد، لازم است به جای دولت و شرکت‌های دولتی خود مردم هم وارد عرصه تولید شوند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد درباره تحقق شعار سال1403 بیان داشت: باید دولت حمایت‌های لازم را قالب حمایت مالی به صورت اعطای وام انجام دهد.

وی درباره دیگر نقش دولت در تحقق شعار سال 1403 گفت: باید قوانین به ویژه قوانین کارگری و کارفرمایی که سد تولید شده  و به قدری دست و پاگیر است که بسیاری از تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند به جای کار تولیدی، نقدینگی خود را در بانک‌ها و شغل‌های کاذب سرمایه‌گذاری کنند؛ همچون خرید دلار، طلا و خودرو ...، تسهیل شود.

شایسته‌فرد خاطرنشان کرد: دولت باید عرصه‌های سرمایه‌گذاری را به صورت بسته‌های گوناگون از نظر مبلغ سرمایه‌گذاری، تعداد نیروی مورد نیاز، زمان بهره‌برداری، برآورد سود اقتصادی و... آماده و به مردم ارائه کند تا افراد زیادی که سرمایه‌هایی، ولو اندک در قالب طلا، دلار  و سرمایه راکد زیادی که در دست مردم مانده را  وارد عرصه تولید کنند.
 
وی درباره دیگر عوامل برای تحقق شعار سال 1403 اذعان داشت: باید فرآیند دریافت مجوزهای لازم در زمینه تولیدات بیشتر تسهیل شود؛ با وجود آن که اقدامات خوبی در چند سال اخیر انجام شده است. 
 
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد درباره کم‌کردن هزینه‌های تولید گفت: باید تولید آن‌قدر مقرون به‌صرفه شود که سرمایه‌گذار رغبت کند وارد عرصه تولید شود. 

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۸:۰۲:۱۹

28 Mar 2024