۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۵۷۰۵۱
مسئول کانون بسيج مداحان شهرستان اردل خبر داد:

برپايی سفره‌های ساده افطاری ‌در اردل

مسئول کانون بسيج مداحان شهرستان اردل از برپايی سفره های ساده افطاری به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) در 10 نقطه شهری و روستايی اين شهرستان خبر داد.
برپايی سفره‌های ساده افطاری ‌در اردل
سجاد صالحی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی  جهانبین نیوز با تبریک ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام حسن مجتبی (ع) اسوه‌ای تمام نشدنی برای بشریت بودند و حسن خلق، فروتنی، بردباری، عبودیت، گذشت و ایثار و مهمان‌نوازی از جمله صفات ایشان بود که به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) سفره‌های ساده افطاری در ۱۰ نقطه شهری و روستایی شهرستان برپا شد.

صالحی با بیان آن که چند سالی است سنت افطاری ساده در مکان‌های عمومی به عنوان یک نماد اسلامی و فراگیر رواج یافته است اظهار داشت: افطاری ساده، سرشار از نیت‌های خالص، به دور از خود نمایی، اسراف و تجمل گرایی است، و افرادی که در لحظه افطار، به هر دلیل از منزل و سفره دور هستند، از این سفره‌های توأم با برادری و سخاوت، بهره مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز طی سال‌های گذشته بر ترویج و توسعه فرهنگ افطاری ساده و رایگان و کاهش تشریفات افطار در سطح کوچه‌ها، خیابان‌ها و در حسینیه‌ها تاکید داشتند، تاکید حضرت آقا بر برپایی افطاری‌های ساده که واقعاً یک موضوع چشم نواز و لذت بخش در سطح عمومی است، برای رسیدن به اصل عبادت و چشم پوشی از فرعیاتی نظیر تجملات و چشم و هم چشمی‌ها است.

مسئول کانون بسیج مداحان شهرستان اردل تصریح کرد: یک افطاری ساده به شکلی همگانی در خیابان‌ها و معابر عمومی، جمعی از مؤمنین را دور یکدیگر جمع می‌کند و با یکدیگر انس می‌دهد و زمینه‌ حل بسیاری از مشکلات در همین جمع‌های ساده فراهم می‌شود. این حرکت می‌تواند منشأ خیر شود و خداوند متعال جمع‌های ایمانی را دوست دارد و به آن برکت می‌دهد.

انتهای خبر/۵۷۰ ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۰:۵۳:۳۱

29 Mar 2024