۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۵۶۹۱۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

کارهایی که برای انقلاب انجام می‌دهیم همراه با معنویت باشد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: باید همه خدمات وکارهایی که برای انقلاب و مردم انجام می‌دهیم را با معنویت همراه کنیم.
کارهایی که برای انقلاب انجام می‌دهیم همراه با معنویت باشد
به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، حجت الاسلام‌والمسلمین محمد علی نکونام ظهر سه شنبه در آئین افتتاحیه برنامه‌های قرآنی و جلسات اخلاق رمضان‌المبارک در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: حریم ماه مبارک رمضان نزد خداوند خیلی شریف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر حفظ حریم ماه مبارک رمضان با توجه به مناسبت‌های پیش‌رو و عید نوروز، تصریح کرد: اگر کسی حریم ماه مبارک رمضان را شکست، خداوند او را با گرفتنِ لذت عبادت و توبه و نماز از او، می‌شکند.

وی، با اشاره به آیه شریفه ۱۶ و ۱۷ از سوره مبارکه حدید «أَلَمْ یَأْنِ لِلَّذِینَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِ....» اظهار کرد: عمران و زنده شدن دل انسان با طاعت و بندگی پروردگار و با خضوع و خشوع محقق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: گرفتاری در حیله آرزوهای دور و دراز انسان را به قساوت می‌رساند و چنین شخصی حال و حوصله شنیدن موعظه و با تدبر در محضر قرآن نشستن را ندارد. قرآن را قبول دارد ولی حاضر به سرمایه‌گذاری در این راه نیست و هر آنچه را فهمیده کافی می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: همانگونه که خداوند زمین را در بهار زنده می‌کند، دل را نیز زنده می‌کند به آن عمران دل گفته می‌شود.

وی، قلب قساوت‌زده را شقی دانست و با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام، «لا تُکثِرُوا الکلامَ بغَیرِ ذِکرِ اللّه ِ؛ فإنَّ کَثرَةَ الکلامِ بغَیرِ ذِکرِ اللّه ِ قَسوَةُ القَلبِ …»؛ برمواظبت از زبان تأکید کرد و افزود: زیاده‌گویی در غیر رضایت خداوند باعث قساوت دل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در پایان با تأکید بر استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، گفت: باید همه خدمات وکارهایی که برای انقلاب و مردم انجام می‌دهیم را با معنویت همراه کنیم.

گفتنی است؛ قرائت دعای ورود به ماه مبارک رمضان و تشریح برنامه‌های اخلاقی و قرآنی ویژه این ماه در رده‌های سپاه استان چهارمحال و بختیاری از دیگر بخش‌های این مراسم در حسینیه آیت‌الله بهاءالدینی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) بود که به صورت ارتباط تصویری با نواحی مقاومت بسیج شهرستان‌های استان برگزار شد.

انتهای خبر/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۳۰:۰۴

13 Mar 2024