۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۵۶۹۰۶

تقویت دلار در بازارهای جهانی به ضرر سایر کشورها

در سالی که گذشت نرخ دلار در بازار جهانی افزایش یافت و باعث افزایش خدمات و قیمت کالا شد.
تقویت دلار در بازارهای جهانی به ضرر سایر کشورها
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز» به نقل از خبرگزاری مهر، در سالی که گذشت ارزش آمریکا در بازار جهانی افزایش یافت و تحلیلگران معتقدند یکی از دلایل افزایش هزینه کالا و خدمات در بازار جهانی قیمت دلار است.

دلار زمانی قوی تلقی می‌شود که ارزش آن در برابر سایر ارزها افزایش یابد. تقویت دلار آمریکا به این معنی است که می‌تواند ارز خارجی بیشتری نسبت به قبل خریداری کند. به عنوان مثال، یک دلار قوی به نفع آمریکایی‌هایی است که به خارج از کشور سفر می‌کنند، زیرا یک دلار بیشتر خرید می‌کند. با این حال، این امر به ضرر گردشگران خارجی است که از ایالات متحده بازدید می‌کنند زیرا ارز آنها کمتر خرید می‌کند.

اگر به دنبال راهی برای سنجش قدرت دلار هستید، یکی از بهترین راه‌ها تماشای صندوق صعودی شاخص دلار آمریکا (UUP) Invesco DB است. این صندوق مبادله‌ای شاخصی را دنبال می‌کند که نشان دهنده ارزش یک دلار در مقایسه با نرخ مبادله آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم خارجی از جمله یورو، ین ژاپن، پوند انگلیس، دلار کانادا، کرون سوئد و فرانک سوئیس است.

آمریکایی‌هایی که از دلار آمریکا استفاده می‌کنند، می‌توانند ببینند که این دلارها به خارج از کشور می‌رود و قدرت خرید بیشتری برای آنها در خارج از کشور فراهم می‌کند.

از آنجایی که قیمت‌های محلی در کشورهای خارجی به طور قابل توجهی تحت تأثیر تغییرات در اقتصاد ایالات متحده نیست، یک دلار قوی می‌تواند کالاهای بیشتری را در صورت تبدیل به پول محلی خریداری کند.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۵۵:۱۰

11 Mar 2024