۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۵۶۸۹۵
یادداشت؛

انتخابات و چند نکتهِ مشهود!

با توجه به فرونشست بخش عظیمی از هیجانات ناشی از رقابت انتخابات، باید انتخابات را از چند جهت تحلیل کرد.
انتخابات و چند نکتهِ مشهود!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز»، سید حسین میرفروغی در یادداشتی نوشت: درخشش مردم در نمایاندنِ فرهنگِ عمومیِ انتخابات انتخابات این دوره به روایت همه دلسوزان، یکی از امن‌ترین و سالم‌ترین انتخابات‌های استان بوده است و برای اولین بار پس از انقلاب حوزه انتخابیه قرمز نداریم و این یک دستاورد بزرگ در حوزه فرهنگِ عمومیِ انتخابات برای مردم استان است.

مردم در حوزه مشارکت گل کاشتند! در حوزه مشارکت با توجه به محدودیت‌هایی که برای اولین بار ایجاد شده بود در مقایسه به همه استان‌های کشور، نسبت به انتخابات مجلس قبل، ۲ پله صعود داشتیم، این درحالی است که در خصوص واجدین شرایط اِنقلت داشته و داریم، ملاکِ مشارکت آرای صندوق نبود، احراز هویت (یعنی کد ملی) ملاک بود و موارد دیگری.

مجریانِ بی طرف! مجریان انتخابات بی طرفِ بی طرف بودند؛ واقعاً بی طرف بودند؛ دلایلش ممکن است اینها باشد: نماینده وقت با حدود ۲۰۰ رأی، عرصه را واگذار کرد و این مصداق بی طرفی مجریان است، یا مدیرِ متخلف عزل، بازداشت و رسانه‌ای شد؛ هیچ ابهامی در فرآیند اجرا در اذهان ایجاد نشد و تقریباً شفاف برگزار شد، تعرفه‌ها به عدالت و به موقع توزیع شد، شعب سیار بدون حاشیه کار کردند، قریب به ۱۰ برابر صورتجلسات ارسالی از شعب کاهش ویراییش داشت و این بی سابقه است، دستگاه‌های احراز هویت بدون تأخیر و وقفه مؤثر، فعال بودند و در کل هیچ شائبه‌ای در خصوص فرآیند نبود.

استاندارِ مسؤلیت پذیر! درست است که رئیس ستاد انتخابات معاون سیاسی است، ولی استاندار هم شانه خالی نکرد، خود شخصاً وارد گود شد و از نیروهایش دلجویی کرد، راهکار داد و حمایت کرد؛ بازدید سرزده از ستادهای شهرستان، تعامل و ارتباط با وزیر و معاون سیاسی، تعامل مستمر با فرمانده فراجای کشور، تعامل خوب با اعضای تأمین و… برخی از این پیگیری‌ها و تعاملات (به تعبیر تجربه داران وزارت کشوری) در ادوار گذشته کم نظیر بود؛ خود رئیس ستاد انتخابات اظهار کرد که اثر حمایتِ استاندار، بی بدیل بود.

مقدمه‌چینیِ رئیس! اعضای ستاد انتخابات و خاصه رئیس و دبیر این ستاد، از یک سال قبل تدبیر کردند، جلسات منظم با هیأت نظارت، اجرایی، فرمانداران، اقشار متعدد مردمی و نخبگانی برگزار کردند و حساسیت لازم را در تمام سطوح ایجاد کردند و این باعث شد یک مقدمه چینی خوب برای انتخابات باشد.

جوگیر نشدیم؛ می‌دانیم کارِ ما نبود! اینکه بگوئیم برگزاریِ خوبِ انتخابات کار ما بود، گزاف است و دور از تقوا؛ اول عنایت خدا بود و به قول استاندار اثر توسل و زیارت عاشورای صبح روز انتخابات؛ بعد همراهی آحاد مردم؛ بعد تلاش همه جانبه که در استان شکل گرفت، از جلسات اقناعی و بصیرتی سربازان گمنام امام زمان (عج) گرفته تا فعالیت چهره به چهره شوراها، تا نشست نامزدها با اعضای شورای تأمین و نماینده ولی فقیه که سازمان تبلیغات مدیریت کرد، تا جهاد تبیین هادیان سیاسی بسیج و مجموعه سیاسی سپاه استان تا کار شبانه روزی همکارانم در مجموعه‌های رسانه‌ای و....؛ همه این‌ها رکنی غیر قابل انکار و مؤثر در انتخاباتِ اخیر بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۳۲:۳۶

9 Mar 2024