۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۵۶۷۳۸
امام جمعه فارسان

انتخابات فرصتي براي انتخاب مسئولين لايق و حلال مشکلات است

امام جمعه فارسان گفت: محور تلاش‌هاي دشمن از القاء شبهات ايجاد شکاف و جدايي ميان مردم و نظام است. عدم شرکت در انتخابات به خاطر مخالفت با وضعيت فعلي اقتصادي، گزينه‌ي مناسبي نيست. برعکس انتخابات فرصتي براي انتخاب مسئولين لايق و حلال مشکلات است.
انتخابات فرصتي براي انتخاب مسئولين لايق و حلال مشکلات است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز از فارسان ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا در قرض‌الحسنه کوتاهي ندارند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۲۴ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: کسى که با دست‌کوتاه بخشش کند، با دست دراز خواهد گرفت.
 
وي افزود: اين بيان حضرت يعني هرچه از اموال خودت به ديگران در راه خير ببخشي و نيکي کني ولو کم باشد چون بخشش به ديگران و يا قرض دادن به ديگران مثل قرض دادن به خداست پس چند برابر پاداش خواهي گرفت.
 
 امام‌جمعه فارسان به 15 شعبان  اشاره داشت و بيان داشت: يکشنبه 6 اسفند مصادف شده با ۱۵ شعبان سالگشت ولادت حضرت بقيه الله الاعظم روحي و ارواح العالمين لتراب مقدمه الفداء. که به همه شما تبريک عرض مي‌کنم. کثرت و تعدد دعا براي امام زمان عليه‌السلام در ميان گنجينه ادعيه، به‌ضرورت دعا براي امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف اشاره دارد. دعا براي آخرين حجت الهي، سيره و سنت پيشوايان دين در همه حال و در بهترين حالات بوده است و حضرات معصومين عليهم‌السلام بارها براي آخرين ايشان دست به دعا برداشته‌اند.

حجت‌الاسلام ملک پور به انتخابات پيش رو هم اشاره و افزود:  انتخاباتی که مقدمات آن فراهم‌شده است و ان‌شاءالله همه باقدرت وارد خواهيد شد. توجه هم داريد که به چه کساني رأي دهيد و چه کساني را کنار بگذاريد. شوراي نگهبان کف کار را براي انتخاب در نظر مي‌گيرد اما انتخاب خوب‌تر و اصلح با شماست.
 
وي اظهار داشت: دوستان به دور از افراط‌ و تفريط و حب و بغض افراد را بررسي کنيد. سوابق آن‌ها را ببينيد. ممکن است امروز از مسائلي که گذشته داشته اعراض کرده باشد؛ اما امام به ما آموخت که برگشت افراد را بپذيريد اما کار کليدي به آن‌ها نسپاريد. مجلسَين (هم خبرگان رهبري هم شوراي اسلامي) يک کار کليدي است قطعاً.
 
وي گفت: پس با حضور خود و انتخاب دقيق خود فرصت را از فرصت‌طلبان، قدرت‌طلبان و عوام‌فريبان بگيريد. خوب ببينيد اين آقائي که کانديدا شده با چه کساني حشرونشر و الفت و انس دارد. افراد را از دوستانشان هم مي‌شود شناخت. بعضي‌ها با هرکسي نشست‌وبرخواست دارند و در هر جلسه‌اي شرکت مي‌کنند. خوب ببينيد چه کساني حامي آن‌ها هستند. قطعاً افراد دنياطلب و زياده‌خواه و اهل رانت و زده بند از هرکسي حمايت نمي‌کنند. کاسه آنجا رود که قدح بازآيد.
 
وي عنوان داشت: شگردهاي دشمن براي رسيدن به اهداف خود استفاده از کليدواژه‌هاي بي‌فايده بودن انتخابات، تخلف، انتخابات غيرآزاد، انتخابات مهندسي‌شده، انتصابات به‌جاي انتخابات، ايجاد دوقطبي‌هاي کاذب بين مردم و نظام و... است. هرچند دشمني دشمنان کاملاً روشن بوده و عدم صداقت آن‌ها نياز به توضيح ندارد؛ اما متأسفانه آنچه برخي از مردم را به ترديد وا مي‌دارد همسويي برخي افراد در داخل کشور با دشمن است.
 
حجت‌الاسلام ملک پور افزود: محور تلاش‌هاي دشمن از القاء شبهات ايجاد شکاف و جدايي ميان مردم و نظام است. عدم شرکت در انتخابات به خاطر مخالفت با وضعيت فعلي اقتصادي، گزينه‌ي مناسبي نيست. برعکس انتخابات فرصتي براي انتخاب مسئولين لايق و حلال مشکلات است.
 
وي در پايان بيان داشت: رأي ندادن منجر به آسيب از دست دادن تصميم‌سازي و کشف افکار جديد مي‌شود. اقتصاد جداي از مشارکت نيست. مشارکت جدي و همبستگي بالاي مردمي فرصتي براي رشد اقتصادي کشور را به دنبال دارد. حضور در انتخابات به‌مراتب مؤثرتر از قدرت نظامي است. انتخابات نشان‌دهنده‌ي عزم و اقتدار ملي است؛ بنابراين عدم حضور، نه‌تنها مشکلي را برطرف نمي‌کند بلکه مشکلات را زيادتر و پيچيده‌تر مي‌کند.

 انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۰۲:۵۵

23 Feb 2024