۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۵۶۶۲۶
یادداشت؛

اتحاد احزاب سیاسی برای مشارکت حداکثری

شرکت در انتخابات و مشارکت حداکثری فریضه‌ای است شرعی و واجب که در این برهه زمانی می‌طلبد تمام گروه‌ها و حزب‌های متحد در کشور فارغ از هر گرایشی سیاسی مردم را جهت مشارکت حداکثری سوق دهند.
اتحاد احزاب سیاسی برای مشارکت حداکثری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهان بین نیوز» محمد فرامرزی بابادی پژوهشگر و کارشناس ارشد حقوق خصوصی در یادداشتی نوشت: یکی از مهمترین موضوعات روز جامعه که تکلیف را بر همگان ایجاد و واجب نموده شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری است که مؤلفه‌های زیادی را می‌توان برای آن تعریف کرد.

اولین مؤلفه قدرت است قدرت هر جامعه‌ای در گرو دموکراسی و مردم سالاری دینی است و یکی از مهمترین نمودهای آن انتخابات و نقش آفرینی مردم در این عرصه است که در کشور ما این موضوع به وضوح مشاهده می‌شود.

دومین مؤلفه آن انتخاب درست مبتنی بر شایسته سالاری برگرفته از آموزه‌های اسلامی دینی است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به آنها اشاره نموده است.
و سومین مؤلفه آن تبیین نقش شرکت مردم در انتخابات و ابعاد آن در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و منطقه‌ای است.

استفاده از رسانه جهت تبیین انتخابات در سرنوشت کشور و میدان ندادن به دشمن جهت نا اُمیدسازی مردم و اطلاع رسانی همه جانبه با ایجاد شبکه‌های اطلاع رسانی مدون می‌تواند فضا را برای انتخابات حداکثری ایجاد کرد.

اما مهم‌ترین مسئله‌ای که در انتخابات می‌تواند نقش اساسی در مشارکت حداکثری ایجاد کند رعایت اخلاق در بین کاندیدهای شرکت کننده است که در محیطی کاملاً اخلاق مدارانه نسبت به رقابت اقدام کند.

کاندیدها باید به رأی و نظر مردم احترام گذاشته و قبول کنند که مردم با درک و فهم بالای سیاسی و اجتماعی، نسبت به انتخاب اقدام می‌کنند و این خود نشانه بارز نقش آفرینی آنان در صحنه انتخابات است.

پس بیاییم همه در کنار هم برای ایرانی آباد در انتخابات شرکت کنیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۵۰:۰۱

15 Feb 2024