۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۵۶۵۷۰
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داد:

افزایش 41 درصدی پوشش بیمه اجتماعی زنان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر رشد بیمه‌شدگان را نسبت به سال گذشته چشمگیر دانست و گفت: پوشش اجتماعی زنان در این دولت 41 درصد افزایش یافته است.
افزایش 41 درصدی پوشش بیمه اجتماعی زنان
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، بیت‌الله برقراری در جلسه ویدئوکنفرانس با خبرنگاران استانی اظهار کرد: قانون اساسی بر همگانی بودن بیمه تاکید دارد.

وی تصریح کرد: بیمه‌های اجتماعی از گذشته بودند اما بخش عظیمی از جامعه تحت پوشش این بیمه‌ها نبودند و از همین‌رو این صندوق‌ها راه‌اندازی شدند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیان داشت: امنیت غذایی ما از روستاها و توسط کشاورزان و عشایر تامین می‌شود اما متاسفانه این قشر از بیمه محروم هستند، در همین راستا قانون ساختار ایجاد شد و برگرفته از آن صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تشکیل شد.

وی ادامه داد: این صندوق به کشاورزان، روستاییان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت خدمات بیمه اختیاری ارائه می‌کند.

برقراری با اشاره به اهمیت گسترش بیمه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: با استقرار دولت سیزدهم اقدامات موثری صورت گرفت و امروز در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 45 اقدام مهم و راهبردی صورت گرفته است که با همت همکاران و کارگزاران محقق شده و در مسیر پویایی درحال پیشرفت است.

وی به انجام برنامه راهبردی مبتنی بر نگاه بیمه‌ای اشاره و بیان داشت: این ریل‌گذاری و هدف‌گذاری دقیق برای داشتن صندوقی جوان و پویا انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر افزایش پایداری صندوق و محاسبات بیمه‌ای را موردی دانست که برای اولین بار انجام شده است و می‌توان گفت آینده صندوق بر این اساس روشن است.

برقراری با اشاره به جذب 800 هزار بیمه‌شده جدید تاکید کرد: تمدید بیمه‌شدگان راهی برای نگهداشت اعضا است که درحال حاضر به 82 درصد رسیده است.

وی رشد بیمه‌شدگان را نسبت به سال گذشته چشمگیر دانست و افزود: پوشش اجتماعی زنان در این دولت 41 درصد افزایش یافته است و همچنین در جهت قانون جوانی جمعیت زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر به‌صورت رایگان بیمه می‌شود و بعد از آن به ازای هر فرزند دو سال به سابقه آن‌ها اضافه می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر یادآور شد: توجه به شایسته‌سالاری و ارتقای سرمایه انسانی و نخبگان را نشان‌دهنده باز بودن دست صندوق برای ارائه خدمات است، ما در کشور یک هزار و 800 کارگزاری و بیش از یک هزار و 600 کارگزار فعال داریم.

برقراری خاطرنشان کرد: دولت دو برابر حق بیمه پرداختی توسط بیمه‌پرداز را پرداخت می‌کند و این نشان‌دهنده حمایت دولت است، اما تلاش بر این است برای هم‌سان‌سازی سطوح درآمدی را به کف حقوق کارگری برسانیم.

وی گفت: خدمات سربازی در برنامه هفتم آمده است و به‌صورت کلی مطرح شده است بر این اساس بنا بر این است که صندوق‌های اجتماعی سنوات سربازی را پرداخت کنند.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۴۱:۵۶

7 Feb 2024