۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۵۶۵۲۰
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

تقوی بازرس کل جدید چهارمحال و بختیاری شد

آیین قدردانی از زحمات بازرس کل چهارمحال و بختیاری و معرفی بازرس کل جدید این استان با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد.
تقوی بازرس کل جدید چهارمحال و بختیاری شد
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، آیین قدردانی از زحمات بازرس کل سابق چهارمحال و بختیاری و معرفی بازرس کل جدید این استان صبح امروز با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد.



رویکرد سازمان بازرسی مچ‌گیری نیست

در ابتدای این آیین علی احمدی با تاکید بر اینکه مردم این استان شایسته خدمت صادقانه هستند، اظهار کرد: در حوزه مبارزه با فساد، مدیران دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضایی همکاری خوبی با مجموعه بازرسی داشتند.

بازرس‌کل سابق چهارمحال و بختیاری افزود: در حوزه مبارزه و پیشگیری از فساد ریل‌گذاری خوبی در استان صورت گرفته است، مدیران دستگاه‌های اجرایی قبل از انجام کاری از سازمان بازرسی مشاوره می‌گرفتند و این مسئله از تشکیل پرونده تخلف جلوگیری می‌کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان بازرسی مچ‌گیری نیست، عنوان کرد: رویکرد سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری نظارت و پیشگیری از فساد و تخلف در دستگاه‌های اجرایی بود. احمدی با اشاره به اینکه بازرسی‌های سرزده از دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در ۵ سال گذشته در دستور کار قرار داشت، بیان کرد: همچنین دیدارهای مردمی در اولویت سازمان بازرسی بود.

بازرس‌کل سابق چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه همکاران سازمان بازرسی بر هزینه‌کرد بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نظارت داشتند، گفت: این نظارت‌ها به دلیل جلوگیری از تخلف بود، حدود ۸۰۰ تذکر و اصلاح روند در طول مدت خدمت در این استان صورت گرفت و در ۱۱۰ مورد مصوبه لغو و تجدید نظر شد.



گسترش عدل خواسته همه است

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی اظهار کرد: عدل یکی از بالاترین ارزش‌های جامعه بشری است و حکم به عدالت برای امراء ثواب بالایی دارد و یک ساعت به عدل حکم کردن، معادل عبادت زیادی است.

وی تصریح کرد: در فرهنگ اسلام الگوی بزرگی چون امیرالمومنین (ع) را داریم که کسی در اجرای عدل به پای ایشان نمی‌رسد.

رئیس حوزه علمیه امامیه شهرکرد بیان داشت: یکی از مشهورترین عناوین حضرت مهدی (عج) این است که ایشان روزی زمین را پر از ادل و داد می‌کنند.

فاطمی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در مسیر تحقق عدالت حتی با فرزند خود نیز تعارف نداشتند افزود: برای ایشان جز راه و مسیر خدا اهمیت نداشت و این رفتارشان برخاسته از ایمان، اخلاص و اتصال به خداوند است.

وی یادآور شد: انتظار مردم، خانواده شهدا و دلسوزان نظام این است که عدالت در جامعه گسترده شود چراکه به وسیله عدل زمین و زمان بر پا است و همه امور بر مسیر خود در حرکت است.

چهارمحال و بختیاری پتانسیل و ظرفیت توسعه و پیشرفت دارد

در ادامه شهرام زارع اظهار کرد: این استان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیاری دارد و مدیران اقتصادی استان با همکاری دستگاه‌ بازرسی و دستگاه قضا می‌توانند این استان را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهند.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بازرس‌کل سابق استان مردمی بودن است، خاطرنشان کرد: کارنامه و عملکرد خوب مدیران غیربومی در این استان ماندگار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری در سال‌‌جاری میزبان سه وزیر بود، عنوان کرد: در تلاشیم تا با ایجاد تعامل بین بخش خصوصی و دولتی در راستای حل مشکلات فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان گام برداریم.



مردم چهارمحال و بختیاری، مردمی خوب با گرفتاری‌های بسیار هستند

سردار علی‌محمد اکبری همچنین اظهار کرد: بیشترین شکایات درخصوص بخش خصوصی و آسیب‌ها بوده است. وی با اشاره به اینکه مردم چهارمحال و بختیاری همواره در زمره‌ اولین‌ها بوده‌اند، افزود: این مردم اولین گروهی بودند که با امام راحل بیعت کردند، اولین شهدا در عرصه‌های مختلف مربوط به این استان است، اما همین مردم با همه خوبی‌هایی که دارند دچار مشکلاتی هستند و نیازمند کمک مسؤولان کشوری هستند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) ادامه داد: مردم این استان هم خوش‌استقبال و هم خوش‌بدرقه هستند، اما این به عملکرد مدیر مربوط می‌شود که تا چه حد گره‌ها و مشکلات مردم را حل و فصل کرده‌اند.



ارتباط مدیران دستگاه‌های اجرایی با سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری برای دریافت مشاوره بسیار آسان است

محمدکاظم منزوی نیز با اشاره به اینکه ارتباط مجموعه اقتصادی استان با سازمان بازرسی بسیار قوی است، اظهار کرد: برای پیشگیری از وقوع تخلف، نیازمند دریافت مشاوره از این سازمان هستیم، البته ارتباط تنگاتنگی با سازمان بازرسی شکل گرفته است و اقدامات در این سازمان سریع و جهادی انجام می‌شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: خوشبختانه مجموعه سازمان بازرسی در طول سال جلسات متعددی با مدیران دستگاه‌های اقتصادی برای پیشبرد اهداف و تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه حمایت از تولید برگزار می‌کند که این کار زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه ارتباط مدیران دستگاه‌های اجرایی با سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری برای دریافت مشاوره بسیار آسان است، گفت: امیدواریم در مدیریت جدید نیز این روند ادامه پیدا کند.


انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی یک حرکت جهانی ایجاد کرد

در ادامه محمد رزم، اظهار کرد: امروز بیست و دومین روز از ماه پُر خیر و برکت رجب است، ماهی که رحمت بی‌منتهای خداوند بیش از پیش بر بندگانش نازل می‌شود.

وی افزود: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ همه معادلات جهان را به هم ریخت و هیچ کس فکر نمی‌کرد انقلابی با این وسعت بدون پشتوانه و از دل مساجد اینگونه به یک حرکت بزرگ و تاریخی تبدیل شود.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: انقلاب اسلامی که با رمز وحدت به پیروزی رسید آثار بسیاری در میان آزادگان جهان بر جایی گزاشت.

رزم عنوان کرد: همه مدیران و مسؤولان استانی باید دغدغه‌های مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات را مد نظر داشته باشند تا دست به دست یکدیگر بتوانیم واقعه تاریخی دیگری رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: کماکان نظام جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه قوی مردمی برخوردار است و تجلی آن در حضور پُرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی نمود خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در قوانین مختلف چندین دستگاه بازرسی ممکن از در راستای هم کار کنند که شامل دیوان محاسبات اداری، بازرسی قوه قضاییه، دیوان عالی کشور، دیوان عدالت اداری و… هستند، از قوی‌ترین دستگاه‌های نظارتی، سازمان بازرسی است که مسؤولیت سنگین و خطیری برعهده دارد.

لازمه توسعه و پیشرفت هر کشوری نبود فساد در آن جامعه است

در ادامه این برنامه احمد رحمانیان با اشاره به ۷۵ جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: مقام معظم رهبری پیروزی قطعی را از آن مردم غزه دانستند و در کنار این شهادت‌ها در غزه هویت و ماهیت رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار و هم‌پیمانانش خصوصا در حوزه تعهدات بین‌المللی مشخص شد.

وی تصریح کرد: لازمه توسعه و پیشرفت در هر کشوری در هر زمینه‌ای این است که در آن جامعه یا واحد، فساد نباشد یا در حداقل ممکن باشد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور بیان داشت: سلامت مدیران، کارگزاران و دستگاه‌های دولتی و خصوصی همواره مورد توجه بوده و هست، چون در این صورت است که جامعه سالم می‌ماند. و در غیر این‌صورت فساد تبدیل به خرده‌فرهنگ جامعه می‌شود.

رحمانیان اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم به سمت یک حکمرانی مطلوب که دارای ویژگی‌هایی چون حساسیت در مقابله و پیشگیری از فساد است، پیش برویم، همچنین باید عزم و اراده جدی برای پیشگیری در مقابله با فساد ایجاد شود، چراکه با شعار فساد از بین نمی‌رود.

وی بیان داشت: باید دانش پیشگیری و مقابله با فساد در مدیران وجود داشته باشد و تجارب کشورهای مختلف در برخورد با فساد بررسی شود.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور  یادآور شد: مبارزه با فساد صرفا بر عهده سازمان بازرسی نیست بلکه نیاز به یک عزم ملی برای مقابله با آن است، مدیران در همه بخش‌ها باید ساختارهای فسادزا را شناسایی و در جهت اصلاح رویه اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت باید در همه بخش‌ها ساری و جاری شود، امروز هر دستگاه برای خود مجموعه‌ای از قوانین و مقررات دارد که نه‌تنها مدیران که کارشناسان با سابقه آن‌ها هم از آن مطلع نیستند گفت: باید قوانین و مقررات به‌صورت شفاف در اختیار عموم مردم خصوصا ذی‌نفعان قرار گیرد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور  افزود: عوامل غیرمحرمانه را بی‌جهت محرمانه جلوه ندهیم، دستورالعمل‌ها باید تا حد ممکن شفاف باشد، از همه مهم‌تر بحث اجرا است، چراکه در خصوص عدم شفافیت مراحل اجرا انتقادات بسیاری است.

رحمانیان اضافه کرد: مراحل اجرا باید در دید عموم قرار گیرد و در کنار آن قوانین مرتبط با شفافیت توسط دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی ملزم به اجرا باشد.

وی تاکید کرد: دستگاهی که اثربخشی ندارد در تراز یک دستگاه خوب نیست، امروز هر کسی پستی را می‌گیرد باید پاسخگوی مردم و دستگاه‌های نظارتی باشد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور  خاطرنشان کرد: مردم در جمهوری اسلامی ایران ارزش بالایی دارند و هر چه باعث نارضایتی مردم می‌شود شناسایی و برطرف شود، هیچ کسی نباید خود را فراتر از قانون بداند، قانون به هیچ عنوان قابل تعدیل نیست و عدن اجرای آن با هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفتنی نیست.

رحمانیان عدم ثبات مدیریت‌ها را تهدیدکننده دانست و اضافه کرد: این موضوع باعث عدم امنیت شغلی برای مدیران و کارمندان می‌شود.

وی باندبازی، جناح‌بندی‌های قومی و قبیله‌ای، ضعف دانش و تخصص مدیران، رواج مادی‌گرایی، تعارض منافع و... را از آسیب‌های پیش رو عنوان و خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور بما دارد یکسری از امور را در اولویت قرار دهد که پیشگیری از وقوع جرم در سیستم اداری یکی از آن‌ها است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور افزود: در ۹ ماهه سال جاری قریب به ۴ هزار هشدار پیشگیرانه توسط این سازمان به دستگاه‌ها داده شده است و در صورت عدم توجه پرونده تشکیل و متخلف تحت تعقیب قرار می‌گیرد، همچنین خسارات با هماهنگی دادستان‌ها مطالبه می‌شود.

وی شناسایی و مسدودسازی گلوگاه‌های فساد را از دیگر اولویت‌های سازمان بازرسی کل دانست و عنوان داشت: تاکنون ۲۱۲ گلوگاه فساد شناسایی و برای ۵۴ گلوگاه شناسایی شده در سال ۱۴۰۱ بیش از یک هزار فعالیت شناسایی شده است.

رحمانیان با اشاره به حرکت از نظارت‌های سنتی به سمت نظارت‌های الکترونیک در راستای شفافیت تاکید کرد: ارتقای کارآمدی در حوزه بازرسی دنبال شده و بازرسی‌های پیشینی و حین همراه با بازرسی پسینی صورت می‌گیرد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور بیان داشت: ۶۰ درصد موارد ثبت شده در سامانه رسیدگی به گزارشات و شکایات توسط مردم گزارش فساد است.

وی با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ واحد در این استان تاکنون مورد حمایت قرار گرفته و راه‌اندازی و احیا شده است.

رحمانیان یادآور شد: در ۹ ماهه امسال ۶۷ همت اثربخشی مالی توسط سازمان انجام شده و اصلاح امور در زمینه‌های فسادخیز ۴ هزار و ۸۵۱ اصلاح امور منتج به نتیجه داشتیم.

انتهای گزارش/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۱۲:۰۱

3 Feb 2024