۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۵۶۵۱۶
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری:

بیش از 230 تشکل کارگری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 230 تشکل کارگری و کارآفرینی یا کارفرمایی در این استان وجود دارد که این تشکلات نمایندگان حداقل 105 کارگر بیمه‌شده هستند که در 12 هزار کارگاه مشغول کار هستند.
بیش از 230 تشکل کارگری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد
به گزارش «جهانبین نیوز»، محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در حاشیه نشست هم‌اندیشی بین تشکلات کارفرمایی و کارگری استان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد اظهار کرد: انتظار می‌رود باهم اندیشی و هم‌فکری تشکلات مختلفی که در این جلسه حضور دارند بتوانیم گام‌های مؤثر اثرگذاری در حوزه‌های مدنظر با مشارکت و همکاری یکدیگر برداریم.

وی ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در این جلسه نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی و کابین کارآفرینی و تعاون استان بتوانند ضمن ارائه گزارش نسبت به مشکلات خود را مطرح کنند.
 
مولوی همچنین اظهار داشت: بیش از 230 تشکل کارگری و کارآفرینی یا کارفرمایی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که این تشکلات نمایندگان حداقل 105 هزار کارگر بیمه‌شده هستند که در 12 هزار کارگاه مشغول کار هستند.

وی ابراز کرد: همکاران بنده از ابتدای امسال تاکنون با همکاری تشکل‌های کارگری بیش از 6 هزار و پانصد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار را داشتند که بیش از 5 هزار بازرسی ما فقط مربوط به رعایت مسائل ایمنی و رعایت مسائل مربوط به حقوق و مزایا کارگران در محیط‌های کارگری بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بیش از 4 هزار صدور رفع نقص و مسائل دستوراتی صادر کردیم که بتوانیم گام‌های مؤثری در راستای صیانت از کار در استان داشته باشیم.
 
مولوی عنوان کرد: 10 هزار و 400 نفر ساعت آموزش برای کارفرمایان در سطح استان برگزارشده و 2 هزار و 700 دادخواستی هم که بوده برای تنظیم روابط کارگر و کارفرما در هیئت‌های تشخیص انجام دادیم که شکایت‌های کارگری نسبت به سال گذشته و هم تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری که این هم در رده خاص خودش کاهشی بوده است.
 
وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال استان از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار و چنجاه میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه اشتغال استان پرداخت کردیم که بیش از 10 هزار نفر از مردم استان توانستند از این تسهیلات استفاده کنند، حداقل نرخ این تسهیلات 4 درصد و حداکثر 65 درصد بوده است.
 
وی بیان کرد: بیش از 5896 مجوز راه‌اندازی اشتغال در سطح استان راه‌اندازی کردند و در راستای دغدغه کارفرمایان در بحث تأمین نیروی انسانی هم در سطح کشور سامانه جستجوی شغل راه‌اندازی شد.

محسن مولوی ادامه داد: در این سامانه هم کارفرمایانی که نیاز به کارگر دارند و هم افرادی که متقاضی شغل هستند ثبت‌نام و رزومه خودشان را بارگذاری می‌کنند و از طریق همین سامانه معرفی نیروی کار به کمیته کارگری انجام می‌گیرد و تا آلان بیش از 3 هزار و هفتادو هشت نفر در سامانه جستجوی شغل ثبت‌نام کردند و 514 نفر هم از طریق همین سامانه مشغول بکار شدند.

وی بابیان اینکه بیش از 26 مرکز کاریابی در استان وجود دارد، افزود: بخشی از افراد جویای شغل از طریق مراکز کاریابی و مشاوره شغلی معرفی می‌شوند و از طریق این مراکز به‌صورت داخلی تأمین نیروی کار برای کارفرما در سطح استان صورت می‌گیرد.
 
مولوی همچنین در پایان ادامه داد: 3 مرکز کاریابی خارجی در استان وجود دارد که برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور فعالیت می‌کنند و 17 مرکز مشاوره شغلی در سطح استان فعال می‌باشند.


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۷:۱۴:۴۰

6 Feb 2024