۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۵۶۴۹۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری:

سند اساسی پیشرفت در حال نهایی شدن است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: یکی دیگر از اسنادی که در این سازمان در حال تدوین است، سند اساسی پیشرفت و اسناد پیوست آن است که در مرحله نهایی قرار دارد.
سند اساسی پیشرفت در حال نهایی شدن است
حمیدرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: زمینه توسعه و پیشرفت مستلزم داشتن برنامه خوب است و برنامه خوب با تدبیر و استفاده از ظرفیت‌های مختلف تحقق می‌یابد.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از حیث مسئولیت‌ها و تکالیف سنگینی که دارد باید در راستای تحقق اهداف ساعی و کوشا باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بودجه‌ریزی، برنامه‌ریزی، آمار و اطلاعات، نظام فنی و اجرایی، نظام آموزش و پژوهش و همچنین مسئولیت‌های سازمان اداری و استخدامی از قبیل شورای راهبری توسعه مدیریت، مرکز آموزش مدیریت دولتی، سازمان ملی بهره‌وری، دبیرخانه اندیشه‌ورزی و نوآوری اداری، سازمان نقشه‌برداری و… با توجه به اینکه فاقد دستگاه مربوطه در استان هستند، برعهده این سازمان است.

منتظری عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین شوراهایی که در راستای توسعه استان اقدام می‌کند، شورای برنامه‌ریزی و توسعه و کارگروه‌های ذیل شورا است.

وی خاطرنشان کرد: موضوعات مهم از جمله، اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور، اعتبارات هزینه‌ای و اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای چهارمحال و بختیاری از تهران پیگیری و شرایط اجتماعی و اقتصادی استان برای رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تبیین شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: یکی دیگر از اسنادی که در این سازمان در حال تدوین است، سند اساسی پیشرفت و اسناد پیوست آن است که در مرحله نهایی قرار دارد.

بودجه دولت مبتنی بر واقع‌گرایی است

منتظری بیان کرد: تاکید رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه کشور به نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه به بودجه پیشنهادی دولت است، لذا این لایحه مبتنی بر واقع‌گرایی، پرهیز از ایجاد هزینه‌های فاقد درآمد و اجتناب از ناترازی است.

وی تاکید کرد از مهم‌ترین ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شد می‌توان به هدف‌گذاری دولت برای کاهش فاصله طبقاتی، فعال‌سازی بخش خصوصی و تعاونی با هدایت، حمایت و نظارت دولت، پیش‌بینی کاهش تورم، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان، کاهش ۹ درصدی وابستگی به نفت، رفع ناترازی در صندوق‌های بازنشستگی بانک‌ها و انرژی، عملیاتی شدن حساب واحد خزانه در راستای انضباط مالی دولت، پایبندی دولت در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، کاهش تصدی‌گری و افزایش نظارت دولت، تمرکز بودجه ۱۴۰۳ بر جلوگیری از فرارهای مالیاتی، هدف‌گذاری بر دستیابی رشد اقتصادی ۸ درصدی، لایحه بودجه واقع‌گرا و مبتنی بر برنامه هفتم توسعه و عدم درج احکام دائمی بر بودجه اشاره کرد.

مدیران اقدامات انجام گرفته از سوی مجموعه دولت را اطلاع‌رسانی کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دهه‌فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به معرفی و اطلاع‌رسانی اقداماتی که انجام گرفته است، اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم این سازمان پیگیری‌های مستمر مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان بود، میزان اعتبارات مصوب سفر اول بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است، از این میزان آنچه که تکلیف سازمان برنامه و بودجه کشور بوده ۸ هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان، تعهدات استانی ۷۶۸ میلیارد تومان و تعهدات وزارتخانه‌ها، مؤسسات و نهادها ۳ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان بود.

منتظری افزود: قرار بر این بود این تعهدات در طول سه سال به چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شود، میزان تعهد سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۱ برابر با ۴ هزار و ۳۱۲ میلیارد تومان بود که از این میزان ۳ هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان معادل ۷۳ درصد تخصیص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تعهدات استانی در سال ۱۴۰۱، ۳۹۵ میلیارد تومان بوده و تخصیص مبلغ ۲۵۶ میلیارد تومان بود، که درصد تحقق و تخصیص آن ۶۵ درصد اعلام شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: تعهدات وزارتخانه‌ها، مؤسسات و نهادها معادل ۳ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان است، میزان این تعهدات در سال ۱۴۰۱ برابر با ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان و تخصیص آن ۷۰۴ میلیارد تومان بود، یعنی حدود ۳۴.۵ درصد تخصیص پیدا کرده است.

۶۱ درصد اعتبارات سفر اول رئیس جمهور تخصیص داده شد

منتظری خاطرنشان کرد: کل تخصیص اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور در سال ۱۴۰۱ برابر با ۶۱ درصد است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تعهد سازمان برنامه و بودجه ۳ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان بوده که با پیگیری‌های انجام گرفته تاکنون ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد تومان معادل ۸۷ درصد تخصیص ابلاغ شده است، تعهدات استانی برابر با ۲۹۲ میلیارد تومان بود که ۱۷۲ میلیارد تومان تخصیص و معادل ۵۹ درصد تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تعهدات وزارتخانه‌ها، مؤسسات و نهادها در سال ۱۴۰۲ برابر با یک هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان بوده که تخصیص آن ۴۸ میلیارد تومان، معادل ۴ درصد ابلاغ شده است این موضوع باید مورد توجه و در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان قرار گیرد.

منتظری تاکید کرد: انتظار می‌رود مدیران با پیگیری مستمر اعتبارات سفر را از حالت شناور خارج و به استان جذب کنند، همچنین دستگاه‌های اجرایی به ویژه چند دستگاه اجرایی که رقم قابل توجه اعتبارات را داشتند باید جذب این اعتبارات از محل سفر رئیس جمهور را هم برای سال ۱۴۰۱ و هم سال ۱۴۰۲ پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: تسهیلات مربوط به سفر اول ریاست محترم جمهور حدود ۹ هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان بود که از این رقم معادل ۴۲ درصد تسهیلات پرداخت شده است و به جهت محقق شدن همه این تسهیلات بانک‌های عامل باید اقدامات لازم را انجام دهند.

۱۰.۵ همت اعتبارات مصوب سفر دوم ریاست جمهور به چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سفر دوم ریاست جمهور به استان حدود ۱۰.۵ همت میزان اعتبارات مصوب است که ۴ هزار و ۷۰۶ میلیارد تومان آن تعهد سازمان برنامه و بودجه، ۳۴۵ میلیارد تومان در تعهد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و تعهد وزارتخانه‌ها، مؤسسات و نهادها معادل ۵ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان می‌باشد که انتظار می‌رود این مصوبات با جدیت پیگیری شود.

منتظری افزود: دستاورد سفر پُر خیر و برکت اول و دوم رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری (در صورت نهایی شدن و انعقاد تفاهم نامه پیشنهادات سرمایه‌گذاری و اعتبارات عمرانی در سفر دوم) ارمغان نزدیک به ۱۰۰ همت اعتبار از محل تملک دارایی سرمایه‌ای، تسهیلات بانکی و همچنین سرمایه‌گذاری برای استان است.

وی ادامه داد: کاهش کم سابقه رتبه بیکاری چهارمحال و بختیاری از ۱۵.۲ درصد در سال ۹۹ به ۱۰ درصد در تابستان و ۱۱.۵ درصد در پاییز ۱۴۰۲ در بین استان‌های کشور، بالاتر بودن نسبت اشتغال استان نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر، کسب رتبه دوم جذب اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان و تحقق ۸۰ درصدی سازمان برنامه و بودجه، استفاده از مشارکت مردمی و بخش خصوصی در کشاورزی و کسب رتبه یک کشور در تولید بادام و ماهیان سردابی، کسب رتبه برتر در تولید هلو، عسل، گردو و قارچ، افزایش ۹۸ درصدی فروش شرکت‌های تولیدی و… ازجمله دستاوردهای مهم به دست آمده در این استان هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به دبیرخانه استان‌های زاگرس‌نشین، ادامه داد: این ایده و پیشنهاد توجه به استان‌های زاگرس‌نشین و مناطق کمتر توسعه یافته به لحاظ معنوی و دانش علمی بسیار ارزشمند است و نتیجه داد.

منتظری خاطرنشان کرد: دبیر خانه این ستاد در نهاد ریاست جمهوری تشکیل و متناظر با آن ستاد استانی آن با سه کمیته در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۵۲:۵۲

1 Feb 2024