۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۵۶۴۰۴
سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرستان شهرکرد خبر داد:

آماده‌سازی 15 درصد بهشت رحمت شهرکرد

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرستان شهرکرد گفت: مجموعه بهشت رحمت بالغ‌بر ۷۲ هکتار می‌باشد که زیرساخت عمرانی ۱۵ درصد آن انجام شده است.
آماده‌سازی 15 درصد بهشت رحمت شهرکرد
اکبر شاهوردی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: رسالت این سازمان با توجه به ابلاغ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کل کشور در سال ۹۵ موضوع مدیریت ایجاد آرامستان‌ها و نظارت بر فرآیند تحویل، تکفین و تدفین با رعایت زمان و مسائل شرعی و بهداشتی، استفاده از ظرفیت خیرین و آموزش‌های مرتبط است که از شهرداری برون‌سپاری و توسط این سازمان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با توجه به مسائل زیست‌محیطی و تکمیل ظرفیت آرامستان‌های شهرکرد، از سال ۹۸ بر اساس مصوبات شورای شهر، آرامستان به بهشت رحمت منتقل شد.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرستان شهرکرد بیان داشت: مجموعه بهشت رحمت بالغ‌بر ۷۲ هکتار است که زیرساخت عمرانی ۱۵ درصد آن انجام شده و لازم است زیرساخت‌های آن در زمان کوتاهی مهیا شود.

شاهوردی افزود: با انتقالی که در زمان کرونا صورت گرفت، تکمیل زیرساخت‌های بهشت رحمت عقب ماند، اما طی سال گذشته و امسال بر اساس بحث‌های بودجه‌ای مطرح شده، رشد اعتبارات را در این حوزه شاهد بودیم.

وی گفت: رشد اعتبارات کمک کرد تا زیرساخت‌ها به مرحله تکمیل برسد، این در حالی است که در سال ۹۸ که اولین متوفا در بهشت رحمت دفن شد، هنوز زیرساخت چندانی در زمینه معابر، یکسان‌سازی و… نداشتیم.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرستان شهرکرد یادآور شد: تکمیل ۱۰۰ قطعه آرامستان بهشت رحمت در ۳۵ تا ۴۰ سال آینده انجام می‌شود و از این تعداد در حال حاضر هشت قطعه آماده‌سازی شده است و ۶ هزار ۸۰۰ قبر آماده می‌باشد.

شاهوردی اذعان داشت: در حال حاضر خاک‌سپاری‌ها به‌صورت پراکنده به‌عنوان مثال در چهار قطعه متفاوت برای پیشگیری از شلوغی آرامستان انجام می‌شود و برنامه این است که مراسم‌ها در قطعه‌های کنار هم انجام نشود، اما مراسم‌های سالگرد چون در برنامه ما نیستند سبب بروز برخی از تداخلات می‌شود.

انتهای خبر/۱۰۲۶ ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۱۷:۰۳

24 Jan 2024