۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۵۶۳۹۰
در چهارمحال و بختیاری؛

110 مسجد آماده برگزاری اعتکاف هستند

مسئول اعتکاف مردمی چهارمحال و بختیاری گفت: در بیش از 110 مسجد در سراسر استان آمادگی برگزاری اعتکاف را داریم.
110 مسجد آماده برگزاری اعتکاف هستند
مرتضی سجادی در گفتگو با خبرنگار مذهبی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: در بیش از 110 مسجد در سراسر استان آمادگی برگزاری اعتکاف را داریم.
 
وی تصریح کرد: خانم‌ها و آقایان می‌توانند با مراجعه به مساجد محله در شهر و روستای خود می‌توانند در این مراسم معنوی و پرفیض اعتکاف حضور یابند.
 
مسئول اعتکاف مردمی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: هر سال در شهرکرد قسمت خانم‌ها در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شد، اما امسال اعتکاف پسران دانش‌آموزی در مصلی است و دانش‌آموزان دختر در مسجد امام رضا (ع) و در مسجد امام جواد (ع) توسط اتحادیه دانش‌آموزی و آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
 
سجادی افزود: امسال در شهرکرد کاری خودجوش و مسجدمحور در این زمینه درحال انجام است، مسجد حضرت ابالفضل (ع)، مسجد امام علی (ع)، مسجد خاتم الانبیاء، مسجد سلمان فارسی و مسجد صاحب‌الزمان (عج) به‌عنوان محل اعتکاف خانم‌ها درنظر گرفته شده است و برای حضور در اعتکاف باید به مسجد مورد نظر مراجعه شود.
 
وی اضافه کرد: برای آقایان نیز مسجد فاطمه‌الزهرا (س) و مسجد جامع اعلام آمادگی کردند و در حال ثبت‌نام از داوطلبان هستند و علاقمندان می‌توانند در سایت ziafatchb.ir در مساجدی که ظرفیت لازم را دارند، ثبت‌نام کنند.
 
مسئول اعتکاف مردمی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برخی از مساجد مانند مسجد الرضا به‌صئرت خودجوش اعلام آمادگی کرده و در حال ثبت‌نام است، امسال یک حرکت مسجدمحور آغاز شده و امید است از سال‌های آینده با فراهم شدن زیرساخت‌ها همه مساجد میز پای کار بیایند.
 
وی خاطرنشان کرد: افرادی که قصد دارند دراین ایام نذر بدهند می‌توانند با مراجعه به مساجد مدنظر خود نذورات خود را پرداخت کنند.
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اعتکاف به‌عنوان یک فریضه اللهی همه‌ساله از 13 رجب آغاز و 15 رجب پایان می‌یابد و افراد بسیاری در آن حاضر شده و طی سه روز در مسجد یا مصلی محل زندگی خود به عبادت می‌پردازند.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۵۹:۳۰

23 Jan 2024